• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

WIF CPH SAS Business Lounge Access

JohnRR

ScanFlyer Blue
Hei.

Har en forestående reise med WIF, routing TRD-CPH-TRD.
Det er en bonusreise bestilt på sas.no i "business"

Noen som har peiling på om billetter i booking-klasse "I" gir tilgang til SAS Business lounge på CPH?

Stusset også litt på vektgrensene for baggasje. Ifølge Wideroe.no er det 30kg, men min E-ticket fra SAS indikerer bare 15kg.

Svar mottas med takk:)
 
Lounge, fastrack og seating i economy extra.
WF har jevnt over 15kg fribagasje(dog med noen få unntak)
 
Hei.

Har en forestående reise med WIF, routing TRD-CPH-TRD.
Det er en bonusreise bestilt på sas.no i "business"

Noen som har peiling på om billetter i booking-klasse "I" gir tilgang til SAS Business lounge på CPH?

Stusset også litt på vektgrensene for baggasje. Ifølge Wideroe.no er det 30kg, men min E-ticket fra SAS indikerer bare 15kg.

Svar mottas med takk:)

Det med lounge-adgang ville jeg ikke bannet på. Har selv sett WF-reisende med Eurobonus gullkort bli avvist i døren. Din situasjon blir jo litt annerledes i og med at du har en business-billett, så mulig det da er greiere. Hørtes også rart ut med 15 kg all den tid Wideroe selv sier 20/30 (for hhv. økonomi/business) her. Forslag: Prøv chat-funksjonen på www.wideroe.no.... De har svar på det meste.
 
I er ingen bookingklasse hos Widerøe og det vil nok dukke opp C på ombordstigningskortet. En bonusreise bestilt i Business Class hos Widerøe skal gi loungetilgang, akkurat som en hvilken som helst reise med Widerøe så lenge du har gullkort hos SAS.
 
Da har jeg vært i kontakt med Wideroe og SAS kundeservice. Ingen lounge-access, ingen fasttrack, kun 15 kilo baggasje og ingen fleksibilitet på billetten. Så da stusser jeg på hva de 8000 tusen ekstra bonuspoengene de tar for "Business" over "Economy" skal være godt for.

Har kansellert denne billetten og bestilt ny i "Economy" nå.
 
Da har jeg vært i kontakt med Wideroe og SAS kundeservice. Ingen lounge-access, ingen fasttrack, kun 15 kilo baggasje og ingen fleksibilitet på billetten. Så da stusser jeg på hva de 8000 tusen ekstra bonuspoengene de tar for "Business" over "Economy" skal være godt for.

Kanskje de spanderer pri-tag på bagasjen for 8000 poeng? (Nei, jeg sa ikke at det virker...)
 
Sa de noe om hvorfor det ikke var noe tilgang til lounge?

-A

Fikk ingen begrunnelse utover en kommentar om at bonusbilletter bestilt i business ikke var "Fullverdige businessbilletter", og derfor ikke kvalifiserer til lounge-access.
 
Ja vel? Jeg fløy selv på Business-bonus-billett til HEL tidligere i sommer, og slapp inn i lounger både på OSL og CPH (Prøvde ikke på ARN, da jeg ikke fant loungen). Den billetten var også i klasse I.
 
Da har jeg vært i kontakt med Wideroe og SAS kundeservice. Ingen lounge-access, ingen fasttrack, kun 15 kilo baggasje og ingen fleksibilitet på billetten. Så da stusser jeg på hva de 8000 tusen ekstra bonuspoengene de tar for "Business" over "Economy" skal være godt for.

Har kansellert denne billetten og bestilt ny i "Economy" nå.

Dette er feilinformasjon og tull. Sjekk bare på SAS.no under månedens poengtilbud - her reklameres det jo for alle fordelene som bonusbilletter i Business Class gir ...
 
Da har jeg vært i kontakt med Wideroe og SAS kundeservice. Ingen lounge-access, ingen fasttrack, kun 15 kilo baggasje og ingen fleksibilitet på billetten. Så da stusser jeg på hva de 8000 tusen ekstra bonuspoengene de tar for "Business" over "Economy" skal være godt for.

Det skal være lettere å finne bonusbilletter i denne kategorien, så dine valg er flere (derfor høyere poengsum).
 
Back
Top