Widerøes beste resultat noen sinne !

Farmer

ScanFlyer Crusty
Widerøes beste resultat noen sinne !

Widerøe: Beste resultat noensinne

Widerøe fikk i 2004 et årsresultat før skatt på 76,9 millioner kroner. Det er selskapets beste noensinne, og en økning på 16 prosent i forhold til året før.

-- Resultatet er gledelig for Widerøe, og viser at vi er på rett vei. Jeg vil likevel påpeke at selskapet har vært gjennom en periode med utfordringer på driftssiden. Situasjonen er nå rettet opp, men det er viktig å legge til at uten høstens driftsproblemer ville vårt resultat vært enda bedre. Verken vi eller passasjerene er tjent med dårlig drift – vi har begge tapt på den, sier administrerende direktør Per Arne Watle.
--En fullt ut tilfredsstillende drift hadde gitt oss et enda bedre årsresultat, legger han til.

Selskapets rekordresultat skyldes primært en helårseffekt av det storstilte omstillingsprogrammet Widerøe satte i gang i 2003. Selskapets passasjerer betaler stadig mindre pr. setekilometer. Dette betyr at driftsinntektene bare er økt marginalt de to siste årene, til tross for at passasjerøkningen i samme periode har vært på henholdsvis åtte prosent (2004) og 10 prosent (2003).
Selskapet har imidlertid lykkes med å redusere kostnadsnivået gjennom et omfattende effektiviseringsprogram. Dermed er virkningene av et nytt og tøffere inntektsbilde under kontroll. Enhetskostnaden sank med ytterligere fire prosent i 2004. Widerøe økte produksjonen, målt i antall tilbudte setekilometer, med åtte prosent i 2004, mens økningen i driftskostnader bare var på 3,4 prosent.
Widerøe har i dag 14,5 prosent av det norske innenriksmarkedet, og andelen er økende.
-- Vi ser optimistisk på året som kommer. Widerøe fylte 70 år i 2004. Som Norges eldste flyselskap ser vi også flere nye vekstområder for fremtiden, ikke minst fordi vi nå vet selskapet har klart omstillingen til en ny konkurransesituasjon, sier Watle
-- Vi kjenner markedet vårt godt. Det er en av grunnene til at selskapet har overlevd i 70 år. Merkevaren Widerøe er fortsatt et kvalitetsstempel, og i kombinasjon med de andre SAS-selskapene gir vi det norske publikum et unikt transportnettverk – både innenlands – men også ut til resten av verden. Denne utviklingen mot et stadig enklere og likevel heldekkende reisetilbud skal vi videreføre – i 70 år til, sier administrerende direktør Per Arne Watle.

Re: Widerøes beste resultat noen sinne !

Ikke verst at WFs resultat er nesten tjue ganger bedre enn SKBUs!! For SKBU sin del er det nok gamle Scandinavian Airlines som tynger...

Veldig bra WF! Ikke minst tror jeg at WF har spart MASSE penger i forhold til SKBU når det gjelder distribusjon og internettsalg. Jeg er fremdeles opprørt over at SAS Braathens sender deg fire papirark i posten (som noen må sitte og printe ut og putte i konvolutter) når du bestiller en e-ticket på internett, mens WF sender deg en e-mail.... Forstå det den som kan....

Originally posted by CK
Veldig bra WF! Ikke minst tror jeg at WF har spart MASSE penger i forhold til SKBU når det gjelder distribusjon og internettsalg. Jeg er fremdeles opprørt over at SAS Braathens sender deg fire papirark i posten (som noen må sitte og printe ut og putte i konvolutter) når du bestiller en e-ticket på internett, mens WF sender deg en e-mail.... Forstå det den som kan....

Vi har systemene og programvaren som kan ivareta dette ... Just hand it over :up:

Sitat: "Jeg vil likevel påpeke at selskapet har vært gjennom en periode med utfordringer på driftssiden. Situasjonen er nå rettet opp, men det er viktig å legge til at uten høstens driftsproblemer ville vårt resultat vært enda bedre."

En av årsakene til at det i det siste har gått litt bedre bl.a. ut fra Torp må vel være at man anskaffet LN-WFT. Men dette skjedde vel også som en del av opptrappingen til å overta F50-rutene. Derfor følgende spørsmål: er det noen fare for at leasingen av LN-WFT blir avsluttet?

Originally posted by CK

Ja, og kunne de i det minste lagd noen enklere ark, som det står tydelig flynr med dato og klokkeslett, referanse nummer, om det faktisk er elektronisk billett og navn på paxen så hadde det blitt enklere for oss på stasjonen og. Er håpløst å lese igjennom en stil for å finne ut hvilket fly passasjeren faktisk skal med.

Originally posted by CK
Jeg er fremdeles opprørt over at SAS Braathens sender deg fire papirark i posten (som noen må sitte og printe ut og putte i konvolutter) når du bestiller en e-ticket på internett, mens WF sender deg en e-mail.... Forstå det den som kan....

Hæ? Jeg har reist med e-ticket to ganger (desember og januar) og fikk aldri noen papirer i posten. Bare e-mail. Billettene ble bestilt på http://www.sasbraathens.no

CL

Originally posted by LN-BRK
Originally posted by CK
Jeg er fremdeles opprørt over at SAS Braathens sender deg fire papirark i posten (som noen må sitte og printe ut og putte i konvolutter) når du bestiller en e-ticket på internett, mens WF sender deg en e-mail.... Forstå det den som kan....

Hæ? Jeg har reist med e-ticket to ganger (desember og januar) og fikk aldri noen papirer i posten. Bare e-mail. Billettene ble bestilt på http://www.sasbraathens.no

CL
Har reist med SAS flere ganger på e-ticket og aldri fått noe tilsendt. Fikk en mail som bekreftelse rett etter bestilling og neste dag kom akkurat det samme, men da hadde de endret toppteksten til "Electronic ticket". Funket veldig bra.

Så da har kanskje ikke SAS Braathens så mye å spare på dette området likevel? ...og CK kan slutte å være opprørt :)

Var inte för säkra.

SAS Paris skickar ut pappersarken i tillägg till e-mail. Samma i London.

Hvorfor lar ikke SAS kundene lage billettene selv med potettrykk, mange penger å spare.:smokin

Back