Widerøe til LCY?

Re: Widerøe til LCY?

Disse rutene vil kunne stjele PAX fra Norwegian og hindre BA i å få et for bra fotfeste på Sørvestlandet.

Kan love deg at det er folk som gledelig vil ønske BA velkommen til BGO og SVG hvis de tar ruten videre etter BMI.

Dessuten SAS har vel eierinteresser i WF og de ville nok ikke være kjempehappy dersom WF stjal kunder fra sine ruter til LHR og LGW.
 
Re: Widerøe til LCY?

Kan love deg at det er folk som gledelig vil ønske BA velkommen til BGO og SVG hvis de tar ruten videre etter BMI.

Dessuten SAS har vel eierinteresser i WF og de ville nok ikke være kjempehappy dersom WF stjal kunder fra sine ruter til LHR og LGW.

Ja, jeg vet folk gledelig vil ønske BA velkommen. Men det burde ikks SAS gjøre. Akkurat derfor burde de ha disse rutene for å hinde BA i å etablere seg. Og en WF rute til London vil sikkert stjele en del pax fra SAS sine ruter til LHR, men kanskje flere fra DY.

SAS har vel sluttet å fly til LGW.
 
Re: Widerøe til LCY?

Men ingen av flyplassene i London er Star-Alliance hubber.(Ser bort fra BMI) Så der er vel ikke så veldig aktuelt med connections ut fra London. Da må du som oftest ha 2 seperate billetter, og det er vel ikke så veldig gunstig.

Så som oftest vil jo London være endestasjon.

Du kan fint ha gjennomgående billett på tvers av allianser, trenger ikke være separat. F eks kan du fly SK til LHR og BA videre ut i verden på gjennomgående billett. Kan bestilles gjennom, så og si, hvilket som helst reisebyrå.
 
Re: Widerøe til LCY?

Det er mange Star-kombinasjoner som er mulige via LHR, men det er ingen prioritert hub for noen av selskapene. Men selvfølgelig selger man der man kan.
 
Re: Widerøe til LCY?

Det er mange Star-kombinasjoner som er mulige via LHR, men det er ingen prioritert hub for noen av selskapene. Men selvfølgelig selger man der man kan.

Du kan fint ha gjennomgående billett på tvers av allianser, trenger ikke være separat. F eks kan du fly SK til LHR og BA videre ut i verden på gjennomgående billett. Kan bestilles gjennom, så og si, hvilket som helst reisebyrå.


Dette funker i praksis nesten kun med transfer LHR. For på LGW er det få langdistanse-ruter. Og det må jo være disse rutene det må være mest aktuelt å gjøre transfer til. Connetctions ut til Europa er vel allrede godt dekket via AMS og CPH.

Og som sagt så er det veldig vanskelig å få bra slots på LHR. SAS er vel et av de ikke britiske selskapene som har flest slots på LHR. Så lite trolig at SAS-group vil få flere gunstige slots på LHR. Men enig i at LHR hadde vært det mest gunstige. Men jeg kan ikke se at det skal skje. Så da mener jeg LCY er det beste reelle alternativet.
 
Back
Top