Widerøe som bookingnettsted for flyreiser

LN-BLO

ScanFlyer Silver
Widerøe som bookingnettsted for flyreiser

Må bare først av alt si at jeg ikke har til formål å tråkke noen på tærne da jeg vet at det er et par medlemmer på forumet som jobber for akkurat denne geskjeften. Men jeg lurer på hvordan Wideroe.no markedsfører seg som en bookingside for flyreiser world wide. Fra tid til annen får jeg forespørsler fra venner og familie som ønsker tips til hvor de enkelt og greit kan booke flyreiser på internett. Når jeg svarer www.wideroe.no så ser de ofte på meg som et spørsmålstegn, "vi skal til NYC/London/Barcelona.... ikke til Sogn og Fjordane eller Nord Norge", for det er da nettopp det de forbinder med Widerøe, det flyselskapet som flyr til rurale områder i Norge.

Har jeg forstått det riktig så går denne delen av virksomheten riktig så bra. så jeg lurer bare på hvordan har folk blitt oppmerksomme på at wideroe.no selger flyreiser til utallige flere flighter enn de som opereres av WF?
 
Re: Widerøe som bookingnettsted for flyreiser

Vi markedsfører det ikke så veldig tungt, men nevner det der det er naturlig, enten det er i reklamekampanjer, på Facebook eller ellers. En del er også 'word of mouth'.

Siden vi ikke kan utstede andre selskapers billettnumre, som et reisebyrå kan, er vårt utvalg noe begrenset fra de selskapene som ikke vil dele sine billigste priser, men vi kan likevel tilby gode priser til stort sett hvorsomhelst i verden. Koblet med vår prisvinnende supporttjeneste og 24-timers angrefrist er det mange som liker å bruke oss.

Forretningsmessig er dette tilleggssalg som for oss krever lite ekstraarbeid og gir oss en god liten ekstrainntekt totalt sett.
 
Re: Widerøe som bookingnettsted for flyreiser

Siden vi ikke kan utstede andre selskapers billettnumre, som et reisebyrå kan, er vårt utvalg noe begrenset fra de selskapene som ikke vil dele sine billigste priser.

Derfor man ikke finner f.eks. KLMs kampanjer hos dere, men hos Expedia og denslags?
 
Re: Widerøe som bookingnettsted for flyreiser

Vi markedsfører det ikke så veldig tungt, men nevner det der det er naturlig, enten det er i reklamekampanjer, på Facebook eller ellers. En del er også 'word of mouth'.

Siden vi ikke kan utstede andre selskapers billettnumre, som et reisebyrå kan, er vårt utvalg noe begrenset fra de selskapene som ikke vil dele sine billigste priser, men vi kan likevel tilby gode priser til stort sett hvorsomhelst i verden. Koblet med vår prisvinnende supporttjeneste og 24-timers angrefrist er det mange som liker å bruke oss.

Forretningsmessig er dette tilleggssalg som for oss krever lite ekstraarbeid og gir oss en god liten ekstrainntekt totalt sett.

Takker og bukker for utfyllende svar!
 
Back
Top