Originally posted by EB
Hørte på NRK P1 at Widerøe allerede i dag skjerper sikkerheten ved å fly med lukkede cockpitdører...
Merket meg også det. Latterlig. Selvsagt bør døren låses om den skla være lukket, hva er ellers hensikten. tar jo 0,5 sekunder å åpne den jo.Originally posted by laurenz
Originally posted by EB
Hørte på NRK P1 at Widerøe allerede i dag skjerper sikkerheten ved å fly med lukkede cockpitdører...
Det hørte ble sagt på TV at de nå skal lukke dørene og de vurderer også om de skal låse døren. Jada.... kanskje det hadde vært en ide!
Laurenz
Originally posted by LCH78
Sikker på at man ikke må gå igjennom en sluse etter ankomst BGO fra SOG/FDE/SDN også gå i gjennom en sikkerhetskontroll før man kommer inn i avgangsområdet? Det må man iallfall i BOO og TOS og ALF da, er kun disse plassene jeg har vært innom siden 1/1-04 utenom OSL da![]()
Så hvis man har tatt med seg en øks fra VDS så blir nok denne funnet i ALF før man går ombord i BUSK-flyet![]()
... og slike personer får man antagelig ikke stagget uansett. Desverre!Selv de mest stringente sikkerhetstiltak vil en virkelig dedikert og smart terrorist klare å omgå - let's face it.
Originally posted by BEF
Jeg er enig i at full sikkerhetskontroll bør gjennomføres på samtlige komersielle flyplasser. Det har vært, og er, alt for enkelt for terrorist eller en sinsforvirra person å spasere rett inn i et fly med hva som behager av bagasje.
Jeg er derimot ikke fult så stor tilhenger av å låse døren inn til F/D. Den viktige kommunikasjonen mellom piloter og cabin har blitt kraftig svekket og redusert etter at låsing av denne døren ble et krav på større flymaskiner.
Man skal ikke glemme det faktum som CK kommer inn på, nemlig at
... og slike personer får man antagelig ikke stagget uansett. Desverre!Selv de mest stringente sikkerhetstiltak vil en virkelig dedikert og smart terrorist klare å omgå - let's face it.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.