• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Det leses på FB at det skal lagres 10 stk 787'er på OSL .... Mer enn dette vites ikke foreløpig.



Er det full kollaps i flåten eller er det lagret litt «ekstra»

Ingen andre er vel så hardt rammet, selv om de kanskje har litt annen kapasitet og sjonglere med. Ref Virgin som beholder A340-600 maskinene lenger enn planlagt
 
Er det full kollaps i flåten eller er det lagret litt «ekstra»

Ingen andre er vel så hardt rammet, selv om de kanskje har litt annen kapasitet og sjonglere med. Ref Virgin som beholder A340-600 maskinene lenger enn planlagt

LOT har 6 av 15 787 på bakken. 40% av longhaul-fleet.
 
Er det full kollaps i flåten eller er det lagret litt «ekstra»

DY har 10 maskiner i opplag. 5 788 og 5 789. Alle 788'ene står på Prestwick. Samme med en 789. De øvrige står på CPH (2), OSL og Gatwick. Det kan tyde på at de vil samle dem på OSL.
 
Yepp, de skal visst stables hos oss.....på taxiway U3 er vel foreløpig plan, oppe ved "hot cargo" plattformen nord for Forsvaret
 
Såg en video på YT från PIK.
-LNH var inne i hangaren och SE-RXY var parkerad utanför med motorer monterad.
Tror aldrig jag sett nån bild på -RXY med motorer sen landning på PIK förra juli.
 
Som endel av opprydningen så har Boeing nå i mai strøket de 4 siste 787-9 maskinene gamle Norwegian hadde i bestilling, i sine ordrebøker. Så da kan man vel omsider sette to streker under avslutningen her
 
Omsider har samtlige maskiner funnet nye hjem, med unntak av de to som ble skrotet.

P.t. er det kun fire gjenværende maskiner som er på "vent", alle skal etter planen til Lufthansa; G-CLJN (D-ABQA) + SE-RXA/-B/-C.
 
Back
Top