Widerøe og Aeroflot i samarbeid

LN-BRK

ScanFlyer Gold
Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Hangar.no hadde (som vanlig) et litt lite konkret artikkel for noen dager siden om et samarbeid mellom Widerøe og Aeroflot Nord:
http://www.hangar.no/articles/2467/1/Aeroflot-og-Wideroe-i-et-samarbeide/AN-skal-kjope-nye-fly.html

Hva det skal samarbeides virker litt ullent, men kan det være trening av crew for AN? Eller fellesbestilling av Dash8-100? WF må jo bytte ut sine Dash8-100 maskiner i løpet av ca 5 år, og er dette en flytype Aeroflot Nord også kan ha behov for? Bombardier produserer jo ikke -100 lenger, men kanskje dem er villige til å gjøre det om de får inn nok ordre?
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Kanskje de skal utveksle flyvertinner?? ;) :D

Blir fylleturer da...
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Hva ville de tjene på å produsere nye 100 når de fortsatt produserer Q200?
Skulle tro at Q200 vil være en bra erstatning for 100ene når de forsvinner. Eller kanskje dere skal begynne med Antonov LN-BRK ;)
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Tvilsomt om det bli Antonov, men morsom tanke :)

Q200 er jo en del tyngre enn 100, så Q200 blir vel for dyr å operere. Men kven kveit :)
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Originally posted by CFM

Hva ville de tjene på å produsere nye 100 når de fortsatt produserer Q200?
Skulle tro at Q200 vil være en bra erstatning for 100ene når de forsvinner. Eller kanskje dere skal begynne med Antonov LN-BRK ;)

Har hørt at Q200 er for tung for Widerøes operasjoner.
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

I Flight International for noen uker siden stod det at Bombardier ser på muligheten for å lage noen mindre versjoner av Q400, noe som vil bety modifiserte Q300 og Q200 med mye ekstra power i motorene. Å se noe sånt Widerøe sitt rutenett hadde vært morsomt! :)
 
Back
Top