• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe og Aeroflot i samarbeid

LN-BRK

ScanFlyer Gold
Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Hangar.no hadde (som vanlig) et litt lite konkret artikkel for noen dager siden om et samarbeid mellom Widerøe og Aeroflot Nord:
http://www.hangar.no/articles/2467/1/Aeroflot-og-Wideroe-i-et-samarbeide/AN-skal-kjope-nye-fly.html

Hva det skal samarbeides virker litt ullent, men kan det være trening av crew for AN? Eller fellesbestilling av Dash8-100? WF må jo bytte ut sine Dash8-100 maskiner i løpet av ca 5 år, og er dette en flytype Aeroflot Nord også kan ha behov for? Bombardier produserer jo ikke -100 lenger, men kanskje dem er villige til å gjøre det om de får inn nok ordre?
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Kanskje de skal utveksle flyvertinner?? ;) :D

Blir fylleturer da...
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Hva ville de tjene på å produsere nye 100 når de fortsatt produserer Q200?
Skulle tro at Q200 vil være en bra erstatning for 100ene når de forsvinner. Eller kanskje dere skal begynne med Antonov LN-BRK ;)
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Tvilsomt om det bli Antonov, men morsom tanke :)

Q200 er jo en del tyngre enn 100, så Q200 blir vel for dyr å operere. Men kven kveit :)
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

Originally posted by CFM

Hva ville de tjene på å produsere nye 100 når de fortsatt produserer Q200?
Skulle tro at Q200 vil være en bra erstatning for 100ene når de forsvinner. Eller kanskje dere skal begynne med Antonov LN-BRK ;)

Har hørt at Q200 er for tung for Widerøes operasjoner.
 
Re: Widerøe og Aeroflot i samarbeid

I Flight International for noen uker siden stod det at Bombardier ser på muligheten for å lage noen mindre versjoner av Q400, noe som vil bety modifiserte Q300 og Q200 med mye ekstra power i motorene. Å se noe sånt Widerøe sitt rutenett hadde vært morsomt! :)
 
Back
Top