Wideroe.no vs sas.no

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Er det noen som helst forskjell om man bestiller fra wideroe.no eller sas.no for en reise med Widerøe og SAS gjennomgående? Pris? Minimum overgangstid? Bagasjevekt som er tillatt? Seter tilgjengelig kun fra wideroe.no eller fra sas.no, etc...

Er det noen forskjell?

Personlig har jeg opplevd at det er litt billigere hos WIAS, og jeg bestiller da derfra siden det ikke har noe å si hvor man bestiller ;)

Eneste forskjellen er vel at på WIAS får man opp flere muligheter, og dermed mulighet for bedre priser. Får vel ikke opp alle widerøe sine flygninger i SAS sin booking heller?
Jeg ville nok sjekket begge for å være på sikre siden.

...og så støtter man jo Scanair, hvis man bestiller på WIAS og bruger linket her fra siden ;)

Er det noen som helst forskjell om man bestiller fra wideroe.no eller sas.no for en reise med Widerøe og SAS gjennomgående? Pris? Minimum overgangstid? Bagasjevekt som er tillatt? Seter tilgjengelig kun fra wideroe.no eller fra sas.no, etc...

Er det noen forskjell?
I utgangspunktet skal det være samme tilbud innenlands, men måten søkemotoren er satt opp på på wideroe.no gir ofte flere kombinasjoner, som også kan gi bedre priser. Når det gjelder minimum overgangstid, bagasjevekt, seter etc, så er dette alltid det samme.
På utenlandsreiser har wideroe.no et betydelig større utvalg, ved at flere hundre selskap kommer opp, basert på de kriterier du legger inn når du søker.

I utgangspunktet skal det være samme tilbud innenlands, men måten søkemotoren er satt opp på på wideroe.no gir ofte flere kombinasjoner, som også kan gi bedre priser. Når det gjelder minimum overgangstid, bagasjevekt, seter etc, så er dette alltid det samme.
På utenlandsreiser har wideroe.no et betydelig større utvalg, ved at flere hundre selskap kommer opp, basert på de kriterier du legger inn når du søker.

Wideroe.no gir til og med flere muligheter med SAS! Da jeg så på TOS-IAD t/r viste sas.no bare Eco.Extra FullFlex og Business FullFlex, mens det kom opp en mulighet med eco på wideroe.no (bookingklasse E) til et par tusen mindre enn Y.

Du får også opp flere mulige kombinasjoner på gjennom WIAS. På sas.no er det ikke mulig å bestille gjennomgående billett med SK812 på kvelden fra Heathrow med overnatting og morgenflyet til EVE dagen derpå. Dette lar seg gjøre på wideroe.no. Dog med litt plunder med å få sjekket inn på siste legget og "bortkommende" bonuspoeng men det kan ha vært en tilfeldighet.

Wideroe alltid best :D

Med venner i Polen booker man ofte hos WF, ogsa reiser total utenfor Norge, eg. AZ fra Genoa til WAW (ungdombilett ubokbar hos Alitalia selv (!!!)) eller Iran Air inrikes...

Mer kombinasjoner, transparent, enkel interface og underbar kundtjenst :D

...og så støtter man jo Scanair, hvis man bestiller på WIAS og bruger linket her fra siden ;)

Hmm, der lærte jeg noe nytt. Hadde jeg vist det for 25 timer siden.. Men får huske på det til en senere anledning

WIAS ruler, fant i dag en ny? funksjon

"Dette ikonet indikerer antall ledige seter til denne prisen på viste avgang. Ikonet vises kun når det er tre eller færre seter igjen."

Ny eller ikke, en flott funksjon fra WIAS

Attachments

• lsa.gif
    lsa.gif
    955 bytes · Views: 428

"Dette ikonet indikerer antall ledige seter til denne prisen på viste avgang. Ikonet vises kun når det er tre eller færre seter igjen."

Og så er det vi mangler "I Like" knappen her ;)

Det faktum at jeg ikke har booket en interkontinental reise via sas.no på snart fire år sier vel det meste om hvor skoen trykket for SAS' vedkommende.

Mange andre flyselskaper bruker denne funksjonen - det er bra at Widerøe også tar den i bruk! Slike funksjoner bidrar vel til at folk lettere får fingeren ut når de ser at det er få seter igjen til oppgitt pris.

Synes ellers Widerøe kunne gjort reservasjonssystemet mer moderne visuelt sett - det kan neppe ha skjedd store endringene i bookingprosessen de siste ti årene ... Uansett sluttet jeg å bruke Widerøe etter at de inkluderte reiser med nattstopp i bookingmotoren.

Back