Wideroe.no og fødselsdato

Someone

Moderator
Medlem
Wideroe.no og fødselsdato

Hva er årsaken til at Wideroe.no krever fødselsdato på de reisende når man booker gjennom dem? Bestilte billetter for 12 stykker i går og for 9 av dem hadde jeg ikke fødselsdato og måtte gå til SuperSaver istedet.

Dette gjaldt forresten en bestiling med Blue1

Re: Wideroe.no og fødselsdato

Årsaken er at stadig flere land krever dette i forbindelse med forhåndssjekket for innreise til landet( secure flight)
Det er da slik at bookingmotoren for utlandsreiser har dette som default.

Dette er en "default" jeg syntes dere skal skifte ut med en selection som er litt mer spesifik på hvilke land som krever fødselsdato. Hadde samme problem i forige uke , og valgte da carriers bookingmotor,det gjaldt reiser til/fra Spania .

Utfordringen her er at det tilkommer stadig flere land som krever dette. Derfor blir det snart en "industrstandard" at man må oppgi fødselsdato og passnummer på alle internasjonale reiser.

Fødselsdatoer er ikke noe jeg irriterer meg over... Det som er mest irriterende med WIAS er at du kun kan søke opp tre segmenter på multi-segment reiser. Vil det være mulig å utvide til flere segmenter over tid?

Fødselsdatoer er ikke noe jeg irriterer meg over... Det som er mest irriterende med WIAS er at du kun kan søke opp tre segmenter på multi-segment reiser. Vil det være mulig å utvide til flere segmenter over tid?

Om du velger å søke etter "AVGANGER" istedet for pris kan du som regel få 6 strekninger

Får opp priser på rundt 40.000 kr, for denne ruten: BGO - MOW - SGN - HNL - BGO. Mens Kilroy kunne tilby billetter til litt over 15.000. Skulle kunnet gå an å få 6 segmenter på "Pris", istedet for de tre som er der. :)

Årsaken er at stadig flere land krever dette i forbindelse med forhåndssjekket for innreise til landet( secure flight)
Det er da slik at bookingmotoren for utlandsreiser har dette som default.

Så ikke ut som denne informasjonen fulgte med over til SAS-systemet, måtte inn med samme informasjon ved innsjekk der.

Back