Wideroe.no - Avansert søk

LN-KMS

ScanFlyer Blue
Wideroe.no - Avansert søk

Hei,

Sitter og booker flybiletter på avansert søk hos wideroe. Det er veldig tidkrevende hvis man vil prøve flere datoer og destinasjoner siden man ikke har noen mulighet for å forandre et søk man allerede har gjort (eller er det jeg som trykker feil??). Kanskje LN-MOW eller farmer kan triksene? Slik som det er nå så må man skrive inn alle destinasjoner og dager på nytt for hver gang man skal søke.

mvh

LN-KMS

Re: Wideroe.no - Avansert søk

Enig der. Widerøe sitt avanserte søk er ikke det mest brukervennlige, og man må ofte begynne helt på nytt, istedet for å bare kunne justere datoer eller enkelte reisemål

Om du klikker på "Bestill flyreise" etter et søk, kommer du tilbake til søkeskjemaet ferdig utfylt.

Det kommer litt an på hvor i verden man skal reise når man bruker avansert søk.
For reiser innen Norge anbefaler vi ikke bruk her, om man da ikke skal ga full flex billetter. Der lønner det seg heller å bestille flere enveis reiser.
Skal man bruke dette for en rundreise til f,eks USA: søk etter avganger slik at man får opp inntil 6 strekninger, hvor man kan få et større utvalg.
Nå er det også slik at de fleste selskapers prisstrukturer etterhvert er tilpasset booking av enveis eller tur/retur reiser. SKal man ha mer kompliserte reiseruter smeller man da gjerne opp i mye høyere prisklasser med en gang ;-)

Husker ikke linken, men med ITN(?) kan man søke på flere avreisesteder/destinasjoner samtidig. Kan ikke kjøpe billetter der, men sjekke priser.

Husker ikke linken, men med ITN(?) kan man søke på flere avreisesteder/destinasjoner samtidig. Kan ikke kjøpe billetter der, men sjekke priser.

https://matrix.itasoftware.com/#search:

Har Widerøe sluttet med "avansert søk" funksjonen? Søker f.eks opp en reise til Alicante og får opp kun SAS som alternativ. KLM har bedre priser og reisetider som passer meg. (27.10 - 01.11).

Dette kan nok andre her mye bedre enn jeg, men Widerøe har "dummet ned" sine tilgjengelige søkefunksjoner kraftig. Ikke bare har de kuttet muligheten til å søke på tredjepartflygninger (KLM, LH osv osv), men i høst forsvant som ventet også tilgang til siste rest av classic-sidene (https://apps.wideroe.no/book/?l=no om jeg ikke tar feil) hvor "Avansert søk" med multistopp etc. fantes.

Så vidt jeg husker så var det en drøss billige billetter/selskaper som også forsvant ifbm. endringer som gjorde at kun de billigste billettene selges på selskapets billettnummer (ikke på WF sitt nummer)(?)

Back