Widerøe med x SAS Q400?

1944vintage

ScanFlyer Gold
Widerøe med x SAS Q400?

Fra postlista til Luftfartstilsynet.

LN-RDV - flyteknisk mappe LN-RDV - søknad om ICAO Code 2012/02753 1 LT 29.03.2012 FROM:Widerøe's Flyveselskap AS

LN-RDY - flyteknisk mappe LN-RDY - søknad om ICAO Code 2012/02755 1 LT 29.03.2012 FROM:Widerøe's Flyveselskap AS

Dette er vel et par av de som er på Torp, returnert fra Malev.
Blir de registrerte for testflyginger, eller bruk ?

Re: Widerøe med x SAS Q400?

SAS havde aldrig en Q400 som var reg LNRDV
ilsen Ole

Nei, men fire registreringer på slutten av serien LN-RD ble reservert da ex Malevmaskinene kom til Torp.
Tidligere SAS i OY-KC serien.

Sannsynligvis bare bekvemmelighetsregistreringer - men gudene skal vite vi kunne trengt dem ...

Så meget gerne WF iso QI for SK på AAR-CPH til sommer...
Men der er drømmetænkning...desværre
Hilsen Ole

Jeg ser WF skal operere strekningen TRD-BOO-TOS v.v for SK i sommer også. 3 daglige avganger ser jeg. DH4.

Jeg ser WF skal operere strekningen TRD-BOO-TOS v.v for SK i sommer også. 3 daglige avganger ser jeg. DH4.

Samme som i fjor. I tillegg daglige avganger BGO-TOS-BGO,BGO-BOO-BGO og TRF-BOO-TOS-BOO-TRF.

hva menes egentlig med "bekvemmelighetsregistreringer"...., noe med hvor det er best å registrere mht avgifter..?

Kunne jo vært spennede med de to i WF, noe SAS har sagt aldri vil skje!

hva menes egentlig med "bekvemmelighetsregistreringer"...., noe med hvor det er best å registrere mht avgifter..?

Kunne jo vært spennede med de to i WF, noe SAS har sagt aldri vil skje!

SAS sa vel at flyene aldri skulle brukes av SAS.
Jeg håper de snart får luft under vingene igjen, og gjerne hos WF. Trist at flotte fly bare står å samler støv.

Men flere av de Q400 maskinene WF opererer er jo gamle SAS maskiner, eller???

WF har ingen ex SAS Q400, alle er nye fra fabrikk.

Grunnen til registrering er at disse blir lagt innunder WF sitt vedlikeholdsprogram mens disse står lagret på Torp. WF skal utføre lettere vedlikehold på de, for å holde de ship-shape til en kjøper melder seg.

Hvor mange slike har SAS/Widerøe stående nå? Og hvor lett/vanskelig er det egentlig å finne en kjøper/leietaker?

Ser nå ut som disse ex SAS/Malev maskinene faktisk vil begynne å fly for Widerøe i følge denne artikkelen i ATWOnline

http://atwonline.com/aircraft-engin...04&YM_RID=christian@kamhaug.no&YM_MID=1341208
SAS Group’s Wideroe (WF) has approved the acquisition of three Bombardier Dash 8-Q400s from SAS. It is also considering a fourth aircraft. Two of the aircraft, which were on lease to Malev Hungarian Airlines, has been returned following the carrier’s bankruptcy earlier this year (ATW Daily News, Feb. 6).

Kanskje dette henger sammen "med rykter" om at WF igjen skal ta over TRD-CPH-TRD ruten fra SK?

Etter de foreløpige planene skal det første være ferdig ombygd og klart til innfasing høsten 2013. De to siste følger fortløpende...

Etter de foreløpige planene skal det første være ferdig ombygd og klart til innfasing høsten 2013. De to siste følger fortløpende...

Hva har de tenkt å modifisere på disse siden det tar såvidt lang tid?

Back