Widerøe med Sandefjord - Nice

Someone

Moderator
Medlem

Ny rute for Widerøe fra Torp. I sommerferien vil de fly 2x ukentlig (hver onsdag og søndag) til Nice

WF1716 TRF-NCE 16:30-19:25 37
WF1717 NCE-TRF 20:05-22:55 37

Bort i fra charter, er vel dette Widerøes første "sydenrute" fra TRF?

Last edited:
Re: Widerøe med Sandefjord-Nice

Ja, det er vel faktisk Widerøes første utenriksrute fra Torp utover København, hvis ikke jeg husker feil?

Nice har vel vært betjent fra Torp som sesongrute en periode tidligere, rundt 15-20 år siden, den gang med SAS.

Sent fra min XQ-BC52 via Tapatalk

Widerøe har fløyet til Stockholm fra Torp tidligere.

Nice har vel vært betjent fra Torp som sesongrute en periode tidligere, rundt 15-20 år siden, den gang med SAS.
Norwegian hadde rute til NCE fra TRF i 2012 i alle fall.

Norwegian hadde rute til NCE fra TRF i 2012 i alle fall.

Det var vel snakk om WF her. Det har vært mange utenlandsruter fra Torp. SAS, Norwegian, Ryanair, Goodjet ….

Det var vel snakk om WF her. Det har vært mange utenlandsruter fra Torp. SAS, Norwegian, Ryanair, Goodjet ….
Jeg leste det som Torp og ikke WF, men hver sin smak :rolleyes:

Ja, det er vel faktisk Widerøes første utenriksrute fra Torp utover København, hvis ikke jeg husker feil?

Sent fra min XQ-BC52 via Tapatalk

Neida. Widerøe Norsk Air fløy TRF-STN på tidlig 90 tallet :)

Ja de fløy fra OSL tidligere, men husker ikke om også fra TRF, men vil tro grunnlaget kanskje var for lite til det ?

Ja de fløy fra OSL tidligere, men husker ikke om også fra TRF, men vil tro grunnlaget kanskje var for lite til det ?

Tror det bare var fra en plass, så da var det med andre ord OSL.

WF og BRA var klare for oppstart mellom Bromma og Torp da Covid kom. Hyggelig de satser på Nice. Forresten kan Nice legges til listen over selskaper med utenlandsruter fra TRF.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ruta gikk fra Kjevik. Ikke sikker, men mulig de brukte den F-50'en de overtok fra Busy Bee under oppkjøpet.
Det var LN-BBA, Busy Bee fløy den på wet lease for Widerøe Norsk Air fra oktober '91 fram til BS gikk konk. Såvidt jeg husker gikk den TRF-KRS-STN og retur to (?) ganger ukentlig i tillegg til "vanlige" ruter ut fra TRF. Muligvis ble også Brasilia brukt enkelte ganger, og jeg vet ikke om ruta gikk etter at BBA ble satt på bakken i forbindelse med konkursen i BS.

Flyet var hvitt med foliert staffering som vist på Kjeviksiden:
http://www.kjevik.dk/rutefly2.htm

Re: Widerøe med Sandefjord - Nice

Som jeg husker det:Widerøe Norsk Air fløy Brasilia til STN hverdager, og LN-BBA fra Busy Bee på søndager.

Back