Widerøe med overskudd på 150 mill

TCAS

ScanFlyer Crusty
Widerøe med overskudd på 150 mill

http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?C=11&I=3636&D=2

-----------------
Widerøe har i 2007 det beste resultatet i selskapets historie. Det endte med et overskudd på 150 millioner kroner, mot 19 millioner kroner året før.

I 2007 fraktet Widerøe 1.958.000 passasjerer. Kabinfaktoren i 2007 er på 59,4 prosent, 2,8 prosentpoeng høyere enn i 2006. ? 2007 ble et godt år for flytrafikken, med rekordmange passasjerer om bord i flyene våre, forteller Watle.
- Med en punktlighet på over 87 prosent og en regularitet på 96,7 prosent på tross av krevende vintermåneder viser resultatet i Widerøe at det er mulig å tilby kvalitet til kundene, samtidig som man tjener penger, sier Per Arne Watle.
Til tross for de problemer det medførte å ha fire fly på bakken, har det lyktes å avvikle trafikken og til og med ta nye ruter etter at en konkurrent gikk konkurs.

EBIT-margin for 2007 er 6,1 prosent, noe som er under kravet fra eierne våre. Forventningen er at Widerøe skal ha en margin på 7 prosent, det vil si at selskapet etter kostnader skal sitte igjen med 7 prosent av omsetningen i overskudd før skatt og renter. ? Det er ingen tvil om at vi har tjent godt i et godt marked i 2007, sier Per Arne Watle. - Utfordringen vår framover blir å kontroll over kostnadene, slik at vi kan møte kravet fra våre eiere, og nå våre mål om det skulle butte imot i markedet.
-----------------------

Re: Widerøe med overskudd på 150 mill

Svært hyggelig, særlig med tanke på Q400-maskinene.

Wow Gratulerer til alle hos min gamle arbeidsgiver som har bidratt til disse knallresultatene!

:devot:

:nor

Gøy å våkne opp som WF-ansatt i dag:) Gledelig å se at Q400-tøyset ikke ødela så mye som jeg hadde fryktet.

http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?C=11&I=3636&D=2

-----------------
Widerøe har i 2007 det beste resultatet i selskapets historie. Det endte med et overskudd på 150 millioner kroner, mot 19 millioner kroner året før.

I 2007 fraktet Widerøe 1.958.000 passasjerer. Kabinfaktoren i 2007 er på 59,4 prosent, 2,8 prosentpoeng høyere enn i 2006. ? 2007 ble et godt år for flytrafikken, med rekordmange passasjerer om bord i flyene våre, forteller Watle.
- Med en punktlighet på over 87 prosent og en regularitet på 96,7 prosent på tross av krevende vintermåneder viser resultatet i Widerøe at det er mulig å tilby kvalitet til kundene, samtidig som man tjener penger, sier Per Arne Watle.
Til tross for de problemer det medførte å ha fire fly på bakken, har det lyktes å avvikle trafikken og til og med ta nye ruter etter at en konkurrent gikk konkurs.

EBIT-margin for 2007 er 6,1 prosent, noe som er under kravet fra eierne våre. Forventningen er at Widerøe skal ha en margin på 7 prosent, det vil si at selskapet etter kostnader skal sitte igjen med 7 prosent av omsetningen i overskudd før skatt og renter. ? Det er ingen tvil om at vi har tjent godt i et godt marked i 2007, sier Per Arne Watle. - Utfordringen vår framover blir å kontroll over kostnadene, slik at vi kan møte kravet fra våre eiere, og nå våre mål om det skulle butte imot i markedet.
-----------------------

Hvor mye av dette "forsvinner" som konsernbidrag i SAS-systemet ?

Det er bare å gratulere selskapets ledelse og ansatte for et imponerende godt resultat:YES

Faktisk et resultat som utgjør nesten 28% av resultatet til SAS konsernet.

"EBIT-margin for 2007 er 6,1 prosent, noe som er under kravet fra eierne våre. Forventningen er at Widerøe skal ha en margin på 7 prosent, det vil si at selskapet etter kostnader skal sitte igjen med 7 prosent av omsetningen i overskudd før skatt og renter. ? Det er ingen tvil om at vi har tjent godt i et godt marked i 2007, sier Per Arne Watle. - Utfordringen vår framover blir å kontroll over kostnadene, slik at vi kan møte kravet fra våre eiere, og nå våre mål om det skulle butte imot i markedet."

Her ser vi skyggen av en grisk eier på hovedkontoret i Stokholm som selv ikke presterer. Samtidig tar den samme eiren bort noe av grunnlaget for driften i WF(Q 400). Den samme ledelsen skylder på holdningene til de ansatte. Jeg har lært at det er ledelsen som er den viktigste kulturbæreren i en organisasjon.
Forøvrig mener jeg at WF må få tibake Q 400 ASAP............... (og husk Kartago ble ødelagt):nor

Med fare for å stikke hånda inn i bolet så slenger jeg ut denne påstanden:
Konsernsjefen har vært i widerøe på besøk for noen mnd siden og han likte strukturen i Widerøe så godt og han la merke at det er fullt mulig for ett flyselskap og ha egen handling og ennå tjene gode penger.
Jeg tror at det er en av grunnene til at SGS ikke blir solgt....

Veldig flott resultat av Widerøe. Nå gjenstår det bare å få på plass den endelig Q400-beslutningen (i løpet av noen dager sies det), så får man håpe at den positive utviklingen og ekspansjonen kan fortsette! :)

.

Her ser vi skyggen av en grisk eier på hovedkontoret i Stokholm som selv ikke presterer. Samtidig tar den samme eiren bort noe av grunnlaget for driften i WF(Q 400). Den samme ledelsen skylder på holdningene til de ansatte. Jeg har lært at det er ledelsen som er den viktigste kulturbæreren i en organisasjon.

? , kan du forklare hva du mente med dette ?

Bolaget på toppen har vel ingen inntekter ?, det er det vel "barna" som skal generere og WF' er en av de som har krav på seg som SGS og Spanair, SAS Norge , SAS DK, SAS IC , og SAS se + + +

?

? , kan du forklare hva du mente med dette ?

Bolaget på toppen har vel ingen inntekter ?, det er det vel "barna" som skal generere og WF' er en av de som har krav på seg som SGS og Spanair, SAS Norge , SAS DK, SAS IC , og SAS se + + +

?

Jeg tror ikke vedkommende har spesielt stor peiling på hvordan store konserner drives. Jeg vet ikke om et eneste selskap som ikke "utnytter" datterselskapene sine. Hvilket er faktisk poenget da det er eneste måten for eiere å oppnå avkastning

Jeg tror ikke vedkommende har spesielt stor peiling på hvordan store konserner drives. Jeg vet ikke om et eneste selskap som ikke "utnytter" datterselskapene sine. Hvilket er faktisk poenget da det er eneste måten for eiere å oppnå avkastning

Takk, da er selv jeg som "ikke blåruss" ikke helt på jordet :)

Back