Widerøe med økt innenrikskapasitet fra Bergen (S21)

Someone

Moderator
Medlem
Widerøe med økt innenrikskapasitet fra Bergen (S21)

I tillegg til å gjeninnsette endel pre-Korona kapasitet fra BGO, så virker det som Widerøe fortsetter å bygge opp BGO som en regional hub, og sommerens ruteprogram ser ut som følgene ruter nå få økt kapasitet målt mot pre-Korona, nå jeg ser på programmet i mai

BGO-MOL 3x daglig
BGO-AES 5x daglig
BGO-TRD 4x daglig
BGO-HAU 3x daglig

Re: Widerøe med økt innenrikskapasitet fra Bergen (S21)

Under pandemien nå har de også begynt å fly Bergen-Trondheim. Jeg tror ikke de har vært særlig aktive på den ruten før, men korrigeres gjerne.

Til høsten ser det ut som om de skal ha fire rundturer mellom landets 2. og 3. største by.

I sum med det som er nevnt og den egne tråden om BGO-SVG ser det ut som om Widerøe med gode mål overtar den gamle kystruten.

Delvis OT, og mimring. :)

Reiste for mange år siden med Widerøe/Norsk Air SVG-BGO-TRD med en behagelig Embraer Brasilia. Etter en lang helikoptertur fra Ekofiskområdet
med Grønlandsfly S-61N, og som hadde cabincrew. (Sittende ved døren og med redningsflåte foran seg)

"lille" Widerøe har blitt store. 48 avganger fra BGO idag. Hvem hadde sett for seg det for etpar år siden:nor

Under pandemien nå har de også begynt å fly Bergen-Trondheim. Jeg tror ikke de har vært særlig aktive på den ruten før, men korrigeres gjerne.

Til høsten ser det ut som om de skal ha fire rundturer mellom landets 2. og 3. største by.

Det stemmer, WF har ¨kun¨ fløyet f.eks BGO-MOL-TRD/BGO-AES-TRD eller lignende tildligere.
Mens fra starten på Korona slo WF sammen BGO-EVE og TRD-EVE til å gå BGO-TRD-EVE-TRD-BGO. Siden da har det bare økt på BGO-TRD, WF er allerede oppe i 5 daglige enkelte dager, blanding av DH4 og 290.

Det stemmer, WF har ¨kun¨ fløyet f.eks BGO-MOL-TRD/BGO-AES-TRD eller lignende tildligere.
Mens fra starten på Korona slo WF sammen BGO-EVE og TRD-EVE til å gå BGO-TRD-EVE-TRD-BGO. Siden da har det bare økt på BGO-TRD, WF er allerede oppe i 5 daglige enkelte dager, blanding av DH4 og 290.

WF har det jeg vet aldri flydd BGO-AES-TRD. De begynte BGO kun for få år siden og har i tillegg hatt én rute fra TRD-AES-KSU-TRD. Ellers har det tradisjonelt kun vært SK/BU (nesten utelukkende med jet) på de rutene.

Vet ikke så sikkert om MOL (de har hatt WF på disse rutene) men har inntrykk av at de ikke har operert gjennomgående der heller -- og det var også en svært kort periode de opererte MOL-TRD (etter Krohn Air la ned, som i sin tid startet da SK la ned propellrutene).

WF har vel innkassert stort på å øke på AES når SK trakk tilbake rutene under korona -- og har på mange måter blitt gitt en gratismulighet av SK på denne. Skal bli interessant å se hvordan dette kan gå -- som jeg forstår blir det vel da 6xWF + 4xSK(CRJ) til høsten, og det lukter litt overkapasitet.

Men det er ihvertfall klart at WF ikke er redd for å gå i strupen på SAS på de regionale rutene.

WF har det jeg vet aldri flydd BGO-AES-TRD. De begynte BGO kun for få år siden og har i tillegg hatt én rute fra TRD-AES-KSU-TRD. Ellers har det tradisjonelt kun vært SK/BU (nesten utelukkende med jet) på de rutene.

Vet ikke så sikkert om MOL (de har hatt WF på disse rutene) men har inntrykk av at de ikke har operert gjennomgående der heller -- og det var også en svært kort periode de opererte MOL-TRD (etter Krohn Air la ned, som i sin tid startet da SK la ned propellrutene).

WF har vel innkassert stort på å øke på AES når SK trakk tilbake rutene under korona -- og har på mange måter blitt gitt en gratismulighet av SK på denne. Skal bli interessant å se hvordan dette kan gå -- som jeg forstår blir det vel da 6xWF + 4xSK(CRJ) til høsten, og det lukter litt overkapasitet.

Men det er ihvertfall klart at WF ikke er redd for å gå i strupen på SAS på de regionale rutene.

Joda, WF har fløyet BGO-AES-TRD/TRD-AES-BGO, men hovedsakelig om sommeren.

WF begynte å fly BGO-MOL-TRD-MOL-BGO på lørdager om jeg ikke husker feil under Krohn Air-tiden. WF gikk inn på ruten daglig etter at Krohn Air la inn årene. WF-ruta ble senere lagt ned.

Fram til mars 2019, fløy WF BGO-KSU-TRD-KSU-BGO m/DH3 på lørdager - i tillegg til den vanlige TRD-AES-KSU-TRD-ruta.

re tidligere post :

Tror det avr denne jeg fløy med SVG.BGO-TRD.
https://www.airhistory.net/photo/288784/LN-KOD

TRDfly:
"Det stemmer, WF har ¨kun¨ fløyet f.eks BGO-MOL-TRD/BGO-AES-TRD eller lignende tildligere."
Beklager, men skulle kanskje presisert at jeg snakka mest om de ¨siste årene¨.
Hva som skjedde m/WF og WF Norsk Air før 2000-tallet ish, har jeg litt mindre kontroll på dessverre.

Back