flygBRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Someone

Moderator
Medlem
flygBRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Etter som svensk innenriks er mer eller mindre sorgen, så må Braathens Regional (BRA) også se utover.

I tillegg til BMA-TRF som startes opptil 3x daglig i samarbeid med Widerøe så åpner de også følgene neste år:

Fra Bromma:
Tallinn: 6x ukentlig
Riga: 6x ukentlig
Berlin (Tegel): 6x ukentlig

Fra Gøteborg:
Berlin (Tegel): 2x ukentlig

Alt med ATR-72-600 maskiner


https://www.flygbra.se/om-bra/press-och-influencers/
BRA satsar på utrikesflyg: lanserar fem nya flyglinjer
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Etter som svensk innenriks er mer eller mindre sorgen, så må Braathens Regional (BRA) også se utover.

I tillegg til BMA-TRF som startes opptil 3x daglig i samarbeid med Widerøe så åpner de også følgene neste år:

Fra Bromma:
Tallinn: 6x ukentlig
Riga: 6x ukentlig
Berlin (Tegel): 6x ukentlig

Fra Gøteborg:
Berlin (Tegel): 2x ukentlig

Alt med ATR-72-600 maskiner


https://www.flygbra.se/om-bra/press-och-influencers/

Ut fra pressemeldingen sto det:
GOT-TXL 6xUke
MMX-TXL 2xUke

Ingen BMA-TXL.

Regner med det gikk litt fort i svingen ;)
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Når la Widerøe ned sine flyvninger til Stockholm, og hvor lenge holdt de det gående den gang?
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Når la Widerøe ned sine flyvninger til Stockholm, og hvor lenge holdt de det gående den gang?

Endel aar siden de sluttet, men de holdt paa i endel aar. Nextjet var innom i mellomtiden., begge til ARN. Uten at jeg vet sikkert, tror jeg det er mer haap for BRA ettersom de kan ha endel transfer paa Bromma, saerlig med flere utenrikslinjer som naa kommer, det kan sikkert bli noe transitt via TRF ogsaa. De samarbeider ogsaa med Finnair. Det ser ut som baade BRA og WF skal fly TRF-BMA. Blir da WF partner i BRAs bonusprogram?

Det staar paa BRAs nettsider at Torp er Norges tredje stoerste flyplass med ca. 2 millioner passasjerer aarlig. Dette skulle vel gjoere den til den til Norges sjette stoerste, etter OSL, BGO, TRD, SVG og TOS.
 
Last edited:
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

In south Sweden you will find a lot of german house owners and workers.
Most of them are from west and south Germany.
It is strange, that you have more SK/DY/FR and now TF flights from north and eastern Germany, than from the above mentioned areas.
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Opplegget på TRF-BMA lukter klassisk markedsdeling. Hvem ringer Konkurransetilsynet?
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Nå er det faktisk et samarbeid mellom de to, og det er de jo åpne om

Widerøe og BRA er to uavhengige selskaper uten noen som helst immunitet til å planlegge og koordinere ruter og tidtabeller. Så dette opplegget bør Konkurransetilsynet ta en titt på.
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Widerøe og BRA er to uavhengige selskaper uten noen som helst immunitet til å planlegge og koordinere ruter og tidtabeller. Så dette opplegget bør Konkurransetilsynet ta en titt på.

Blir vel det samme som å si at alle ruter som flys med codesharing også bør etterforskes av KT.
 
BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Synes det er bra og kreativt at de to går sammen på ruten. Da får man en skikkelig frekvens og mulighet for videreforbindelser fra begge flyplasser. Hadde de gått i konkurranse ville begge tapt på det og ruten mest sannsynlig forsvunnet. Dette er jo ikke akkurat noe hemmelig kartellsamarbeid på en allerede godt etablert rute.
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Dette er jo ikke akkurat noe hemmelig kartellsamarbeid på en allerede godt etablert rute.

Eller eksisterende ruter. Dette innebærer jo faktisk mer kapasitet mellom Østlandet og Stockholm, og dermed mer konkurranse

Det er jo nok forsøk som har visst at denne ruten ikke klarer seg på helt selvstendig basis
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Dere får dykke ned i skolebøkene og lese om markedsoppdeling. Det er naturligvis trivelig for folk i TRF-regionen at de får en forbindelse til Stockholm, men det betyr ikke at det fritt fram for to uavhengige aktører å dele opp markedet seg imellom. Widerøe og BRA hadde kunnet unngå problematikken ved at den ene parten leier ut kapasitet til den andre. Men i stedet virker det som de har veddet på at TRF er "Oslo Syd" og at kundenytten trumfer konkurranselovgivningen. Jeg er rimelig sikker på at dette får et eller annet etterspill.
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Blir vel det samme som å si at alle ruter som flys med codesharing også bør etterforskes av KT.

Nope - i de fleste tilfeller der to selskaper ikke har immunitet, legger det ene selskapet sin kode på en rute som selskapet selv ikke opererer. Og i alle fall er det ikke lov å avtale code sharing før det andre selskapet har annonsert og startet ruten. Da prater vi igjen om markedsoppdeling.
 
Re: BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Det er innafor å ha ulike synspunkt. Jeg for min del tror du legger for mye (teori) i dette. Gledelig skal det uansett bli å se WF over hustaket igjen.
 
Re: Air Leap starter Örnsköldsvik - Stockholm Arlanda

Og i følge LinkedIn så jobber BRA med å starte OER-BMA fra og med 2. februar 2020.
 
BRA med økt fokus på utenriks - åpner 5 nye ruter 2020

Har Leap interline med noen på ARN?


Og i følge LinkedIn så jobber BRA med å starte OER-BMA fra og med 2. februar 2020.



Annonsert i dag. 3-4x daglig mandag-fredag og 2x på søndager. Fra starten av januar. Så her blir der god konkurranse nå
 
Re: Air Leap starter Örnsköldsvik - Stockholm Arlanda

Har Leap interline med noen på ARN?






Annonsert i dag. 3-4x daglig mandag-fredag og 2x på søndager. Fra starten av januar. Så her blir der god konkurranse nå

Rutetidene:


TF102 BMA0815 – 0930OER AT7 x67
TF104 BMA1205 – 1320OER AT7 2
TF114 BMA1220 – 1335OER AT7 7
TF106 BMA1400 – 1515OER AT7 345
TF116 BMA1655 – 1810OER AT7 7
TF108 BMA1745 – 1900OER AT7 x167
TF108 BMA1825 – 1940OER AT7 1
TF118 BMA2030 – 2145OER AT7 7
TF110 BMA2105 – 2220OER AT7 34

TF101 OER0625 – 0740BMA AT7 x67
TF103 OER0955 – 1110BMA AT7 x67
TF115 OER1450 – 1605BMA AT7 7
TF105 OER1540 – 1655BMA AT7 x167
TF105 OER1645 – 1800BMA AT7 1
TF117 OER1830 – 1945BMA AT7 7
TF107 OER1920 – 2035BMA AT7 345

https://www.routesonline.com/news/3...ds-stockholm-ornskoldsvik-link-from-feb-2020/
 
Back
Top