Widerøe med nye ruter fra Bergen

Re: Widerøe med nye ruter fra Bergen

Opp fra 4. Har hatt 4 ukentlige turer siden i vår, og nå får vi inn en 5. rundtur.

Hva?!?
Er det mulig å ta BGO - FAE med Widerøe, det viste jeg ikke.
Men det er bare en tur hver dag, og det er litt minus.

Er det mulig å ta BGO - FAE - BGO samme dag? Noe tilsvarende som Flyprat/Flypodden hadde i juni BOO - RET - BOO.

Hva?!?
Er det mulig å ta BGO - FAE med Widerøe, det viste jeg ikke.
Men det er bare en tur hver dag, og det er litt minus.

Er det mulig å ta BGO - FAE - BGO samme dag? Noe tilsvarende som Flyprat/Flypodden hadde i juni BOO - RET - BOO.

Medmindre der er langt layover på FAE. så er det ikke muligt.

Ut fra rutetidene ser det ut som det skal være mulig å ta seg en svipptur til Færøyene. Kanskje en fin destinasjon for det neste Flyprat-treffet? :)

En halvtimes turnaround gjør det vel litt snaut, men det er mulig å komme seg til CPH på kvelden et par dager i uka.

men det er mulig å komme seg til CPH på kvelden et par dager i uka.

Nei, ikke noe juks...
Kravet jeg har er at det er Widerøe begge veier. Så jeg må snakke med de riktige personene...

Får en ekstra avgang midt på dagen dag 2,3,4 WF396/397 som går BGO - ABZ 1345 - 1405 og retur ABZ - BGO 1435 - 1650.

I tillegg til ABZ nevnt over. Her er noen highlights for S23 (kommer kanskje mer til uka). Alt her er ute i bestilling. Det er også mindre endringer på andre ruter, men dette er de viktigste:

BGO-BOO får ekstra avgang mandag og fredag.

BGO-EVE legges ned. Siste flight ifm juleutfarten 22.

BGO-TRD Reduseres fra 6 til 5 daglige rundturer. Rundturen som kuttes er kveld fra BGO 22:55, og morgen fra 06:00

BGO-TRF​ Økesfra 5 til 6 rundturer alle dager. Ny avgang 21:25 fra TRF, med retur fra BGO 23:00.

BGO-KSU Får ekstra avgang fra mai. Formiddag dagene 2,3,4. Altså oppe i 5 daglige rundturer disse dagene.

BGO-MOL Får ekstra avgang fra mai. Kveldsavgang dagene 2,3,4 og 5. Søndag økes fra 3 til 4 rundturer.

BGO-OSL Avgangen OSL-BGO som i dag går fra OSL 07:00 flyttes til 21:10. BGO-OSL 23:00

BGO-ALC Daglig i sommerperioden 25 juni - 13 aug.

BGO-BLL Daglig utenom lørdag. Fra slutten av mars

BGO-NCE​ Utvides fra 3 til 4 ganger per uke i skoleferien 2023 24. juni – 13. august

BGO-FLR Økes fra 1 til 4 ganger i uken midtsommer.

BGO-PMI Som S22

TRF - NCE Økes med 1 avgang pr uke til 4 ukentlige.

TRF - FLR Ny rute. 3 ganger i uken. Midtsommer.

Rutene mellom BOO/EVE - SVG/KRS/TRF kommer ikke tilbake S23.

OSL - LKN er tilbake med daglig utenom tirsdag midtsommer.
OSL - SVJ er tilbake med daglig utenom tirsdag og onsdag midtsommer.

Re: Widerøe med nye ruter fra Bergen og Kristiansand

Da starter BGO-MUC i dag, og HAM i morgen. Så får man se om dette er noe som vil funke eller ikke

Skulle likt å visst transferandelen i begge ender på disse flightene

Ser HAM ligger til salgs igjen fra S23, 3 ukentlige.

Da blir det comeback for Hamburg, München og Liverpool fra neste vår. I tillegg blir Dublin ny rute med 2x ukentlig.

BGO-BLL, vil også økes til daglig neste sommer

https://www.wideroe.no/om-selskapet/media
- Bergen til Liverpool – oppstart 31. mars, flys mandager og fredager

- Bergen til Hamburg – oppstart 30. mars, flys torsdag, lørdag og søndag.
*Fra mai – også flygninger på tirsdager

- Bergen til Dublin – oppstart 27. april, flys torsdag og søndag.

- Bergen til München – oppstart 28. april, flys mandag og fredag

Jeg tror ikke det. Ikke som jeg kan huske iallefall. Jeg er helt sikker på at SAS ikke har hatt noe rute mellom DUB og BGO. Tar litt forbehold med Norwegian om de kan ha prøvd seg en kort periode.

Fine videreforbindelser til Kristiansand. Med en del daglige avganger Krs-Bgo er mulighetene gode for å bruke BGO enn via Schiphol

Outbound connections DUB/LPL til BGO så har vi AES/SVG/TRF/OSL/MOL/KRS, så både øst-, vest-, og sørlendinger kan fint komme seg hjem etter en fotballtur til LPL eller en pubtur til Dublin :) Samtlige outbounds går kl 23:00 fra BGO.

Usikker når de startet med det, men ser at Widerøe har startet med nightstop i GOT på BGO-GOT-BGO ruten

Back