Widerøe med nordlysflyvninger

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
Widerøe med nordlysflyvninger

Fra januar til mars 2017 kan du fly på helt spesielle nordlysflyvninger ut fra Tromsø med Widerøe. Spennende satsing, ingen tvil om at det er et marked for folk som har lyst til å oppleve nordlyset, også i luften.

Har selv sett det flere ganger fra fly, og det er like nydelig hver gang. Jeg regner med at på disse flyvningene vil kabinlyset være avslått for å få til optimale forhold :)

https://www.nrk.no/troms/wideroe-starter-nordlysflyvninger-1.13228679

Re: Widerøe med nordlysflyvninger

Helt sikkert marked for dette når lyset ikke kan ses fra bakken. Mye pengesterke turister i dette segmentet som lett blåser 2-3k på en kveld med nordlys.

Delvis OT:
Leste for litt siden at en del personer i Fjerne Østen tror at barn unnfanget under Nordlyset blir ekstra begavede og suksessfulle.
Widerøe bør kanskje bytte setene med køyer med forheng ? :D

Med tanke på at folk reiser jorden rundt for å se nordlys vil jeg absolutt tro at det finnes et marked for dette.

Unikt tilbud

Stemmer det at Widerøe er først ute med dette? Driver ikke Air Berlin med nordlysflyvninger ut fra Tyskland?

Jeg legger ved et bilde jeg tok fra LN-RRM mellom TOS og BOO i oktober. Som dere ser, skaper både kabinbelysning og utvendige lys utfordringer. De som satt foran meg spurte flyvertinna om kabinlyset kunne dempes, men det var visst ikke mulig.

DSC01749.jpg

Ser ingen steder at vi sier at vi er først? Ser jo regelmessig tyske chartere som flyr opp langs norskekysten og snur uten å lande.

Ser ingen steder at vi sier at vi er først? Ser jo regelmessig tyske chartere som flyr opp langs norskekysten og snur uten å lande.
Ja, vi drøftede det her på forumet i marts, da der var flyvninger både fra
Tyskland og UK!

Begrenser ikke høytliggende vinger utsikten for en god del rader?

Er de lagt ut for salg?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hm det er jo bra Widerøe satser på slike turer.. Men eg begynner å tenke på at flytypen ikke er helt det rette type å bruke til slike turer, fordi der folk sitter ved motoren og delen der hjulet ligger gjemt i, hindrer utsikten til nordlys. Tror hadde vert bedre med annet flytype som feks B737 eller lignende. for da får alle sett det skikkeligt.

Ideen er uansett ikke ny. Begynner å bli endel år siden man kunne lese om de som ville starte opp med nordlysflygninger fra Andenes med Twin Otter. De hadde i første omgang tenkt å benytte Twin Otter med samme type vinduer som sight seeing Twotterne ved Grand Canyon. Desverre ble det aldri noe av prosjektet. WF har andre forutsetninger, så det kan nok fungere. Om ikke annet vil det ha en en reklameverdi og.

Back