Widerøe har fått slots for BGO-LCY og BGO-LGW

Someone

Moderator
Medlem
Widerøe har fått slots for BGO-LCY og BGO-LGW

Widerøe har fått tildelt 13x ukentlige slot for en rute mellom Bergen og London City. Fra oktober 2020, slik jeg forstår det

I følge samme organ så søkte de om totalt slots for 4x daglige på LCY, uten at det kommer frem hvilke andre ruter som kunne vært aktuelle, da det kun er på tildelte slots dette identifiseres

https://www.acl-uk.org/wp-content/uploads/2020/06/LCY-W20-Initial-Coordination-Report.pdf

Se side 4 her

Re: Widerøe har fått slots for BGO-LCY

Widerøe har fått tildelt 13x ukentlige slot for en rute mellom Bergen og London City. Fra oktober 2020, slik jeg forstår det

I følge samme organ så søkte de om totalt slots for 4x daglige på LCY, uten at det kommer frem hvilke andre ruter som kunne vært aktuelle, da det kun er på tildelte slots dette identifiseres

https://www.acl-uk.org/wp-content/uploads/2020/06/LCY-W20-Initial-Coordination-Report.pdf

Se side 4 her
Dette er jo en veldig spennende nyhet. Takk. Blir spennende å se. Lukter vi 2x daglig unntatt lørdag med 1x?

Re: Widerøe har fått slots for BGO-LCY og BGO-LGW

Oppdatering, ser de også søkte om 4x daglig på LGW, men fikk 12x ukentlig BGO-LCY

Men husk at slot ikke nødvendigvis betyr at de åpner er rute

Oppdatering, ser de også søkte om 4x daglig på LGW, men fikk 12x ukentlig BGO-LCY

Men husk at slot ikke nødvendigvis betyr at de åpner er rute
Ja, veldig spennende om de finner grunnlag for å starte opp nå.

Antar det i så fall blir en 190-E2 rute.

Må uansett prøves om det blir noe av. :)

Håper det blir noe av. Vil heller fly ut av LCY enn LGW når jeg drar til Bergen i høst...

SVG har nå hatt bedre dekning på London enn BGO i mange år, med SAS og Norwegian, og Ryanair fra Haugesund relativt kort unna.

Og om BGO ikke akkurat er Norges navle hva er SVG da?;)

Med tanke på at Bergen er base for Widerøes Embraer-operasjoner er det ingen overraskelse at det primært er BGO som er utgangspunktet for potensielle London-operasjoner fra Bergen. Husk også at Widerøe har flere avganger mellom Stavanger og Bergen. Så en potensiell one-stop kan funke bra deg og.

Med tanke på at Bergen er base for Widerøes Embraer-operasjoner er det ingen overraskelse at det primært er BGO som er utgangspunktet for potensielle London-operasjoner fra Bergen. Husk også at Widerøe har flere avganger mellom Stavanger og Bergen. Så en potensiell one-stop kan funke bra deg og.

BGO er jo også en slags hub for Widerøe, noe vel ikke SVG er

Uansett, vi vet jo heller ikke noe om tidene for disse slotsene. De kan jo være såpass håpløse at de ikke er verdt det?

BGO er jo også en slags hub for Widerøe, noe vel ikke SVG er

Uansett, vi vet jo heller ikke noe om tidene for disse slotsene. De kan jo være såpass håpløse at de ikke er verdt det?

Enig. Vet vi noe om når tid disse «slot-utvekslingene» kan ha funnet sted. Har det skjedd før pre-covid-19? Eller er det noe som Widerøe har kikket på de siste månedene? Kult hvis WF har begynt å se i glasskula og forberede nye muligheter til ekspansjon nå de siste månedene.

Til diskusjonen over, så er det som sakt BGO hub/E2-hub for Widerøe, derfor.
Ny flyplass som har terminalbygg/innsjekk som gjør det lett å være knutepunkt, med mange forbindelser i WF sitt rutenett.
Virker som WF også satser på å flytte litt av pax-strømmen som eksempel fra TRD til via BGO, daglig nå i sommer, men vil tro at denne ser vi daglig videre i år også (fortsetter med lørdagsavgang videre per.d.d).

Håper det blir noe av. Vil heller fly ut av LCY enn LGW når jeg drar til Bergen i høst...
Jeg er overbevist at LCY er mer attraktivt. Hva slags forbindelser skulle en sett for seg fra LGW for WF i såfall?

Jeg er overbevist at LCY er mer attraktivt. Hva slags forbindelser skulle en sett for seg fra LGW for WF i såfall?

Ser for meg at det er mer en point-to-point flyvning, enn at de hadde tenkt seg connections. Er ikke mye annet enn easyjet og Norwegian på LGW å velge mellom for connections. For min del som bor i London, så er LCY mye mer attraktivt å reise fra enn å måtte ta toget ned til LGW. For forretningsreisende, så er jo enten LCY eller LHR de beste alternativene, da det er god og rask forbindelse til sentrum og finansområder...

Som jeg var inne på tidligere: Dersom WF hadde fått til noen bra rutetider på BGO-LCY og fått til noen fine connections fra rutenettet sitt i Norge så tror jeg det kunne blitt veldig bra.

For å være litt nøktern, kjenner jeg til at LCY visstnok kan være noe trang i perioder med mye aktivitet pga. økende popularitet, også blant fritidsreisende. Men det jobbes med et utvidelsesprosjekt som visstnok skal være ferdig i 2023.

https://www.airport-technology.com/projects/london-city-airport-expansion/

Ser for meg at det er mer en point-to-point flyvning, enn at de hadde tenkt seg connections. Er ikke mye annet enn easyjet og Norwegian på LGW å velge mellom for connections. For min del som bor i London, så er LCY mye mer attraktivt å reise fra enn å måtte ta toget ned til LGW. For forretningsreisende, så er jo enten LCY eller LHR de beste alternativene, da det er god og rask forbindelse til sentrum og finansområder...
Vi har samme vurdering ser jeg. Lite connections fra LGW. LCY er endestopp.

Hvilke selskap har WF interline med?

WF har interline med:

AC,AF,AY,AZ,BA,BR,BT,CA,CI,DL,DY,EI,EK,ET,FI,GF,HU,IR,KE,KL,LG,LH,LM,LO,LX,ME,MS,MU,NH,NZ,OK,OK,OU,OZ,QR,RC,RO,SK,SN,SQ,SU,SV,S4,TG,TK,TP,TU,UX,VN,WY og ZH

Back