• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe får ny flytype, eller?

Plystreflis

Lonesome Traveller
Widerøe får ny flytype, eller?

Sandefjords Blad kan melde at Widerøe setter inn nye fly i kampen mot Norwegian på Torp:

Med konkurrenten Norwegians inntog på Torp, introduserer nå Widerøe flytypen Dash 8 Q400. Flytypen har 30 prosent mindre utslipp enn dagens eksisterende fly.

Flyet som i går ble døpt Vestfold er blant de første flyene som selskapet på sikt håper skal kunne ta over flygingene til de internasjonale destinasjonene i Norge.

– Denne flytypen skal bli vårt nye flaggskip, konkluderer kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien, og legger samtidig til at Widerøes framtid ligger på Torp.

En artig kontrast til denne arkivartikkelen fra samme avis, datert 16.11.2000, hvor Informasjonsdirektør Martin Lohne kan informere om at de har startet forhandlinger med Bombardier om kjøp av Q400...

Lang leveringstid eller? ;)

Men fra spøk til alvor. Jeg var passasjer i en Q400 med Widerøe-logo allerede i 2001, og nå er det plutselig blitt en ny flytype i selskapet? Med 30% mindre utslipp enn de Q400ene de har fra før da eller?

Re: Widerøe får ny flytype, eller?

Flyet som i går ble døpt Vestfold er blant de første flyene som selskapet på sikt håper skal kunne ta over flygingene til de internasjonale destinasjonene i Norge.

Hehe, bra!

Re: Widerøe får ny flytype, eller?

LN-WDL er et nytt fly og ble vel levert tidligere i år. Jeg vet ikke helt hva som er nytt og ikke nytt her, men Bombardier selger jo Q400 som NG, men WF fikk vel det allerede i 2009 om jeg har fått med meg det som er riktig.

Konklusjonene min er at det nye er at flyet er blitt døpt Vestfold.

edit: det må jo da bety at ved å påføre dekaler med bokstavene V e s t f o l d så vil man kunne spare ca 30% utslipp enn tidligere fly uten. ;)

Back