• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe by NoRRA SVG-BGO

Someone

Moderator
Medlem
Widerøe by NoRRA SVG-BGO

Siden Widerøe nettopp hadde leid inn NoRRA til å fly to ATR-72-500 maskiner for dem, så syntes det da ut som en glimrende ide å fly dem SVG-BGO på vei hjem til OSL, for å teste dem ut

Så billett ble bestilt på WF536, til den nette sum av 799, og det var en kun håndbagasje billett. Så akkurat RASKen bør ikke Widerøe klage på her.

Null kø gjennom security, boardingkortet lå i appen, og jeg hadde flyttet mitt tildelte sete til 17A, og nest bakerste rad. Hvilket jo er praktisk når man går inn bak

Gate 21 så ut på den litt øde innenriksdelen hvor det inne en gang finnes stikkontakter


cdfc1ef4ef6fca6a2847105c98041265.jpg


bb3a22e41faa221162f79655e7828ec1.jpg


Ingen forsinkelse ble meldt, men en rask kikk på FR24 kunne fastslå at det ikke ble ankomst og da neppe avgang på rutetid. Men etterhvert dukket OH-ATM opp på radaren og det korte hoppet BGO-SVG

Ankomst noe etter rutetid
65f691300d3503e69616d8f44bfd0f54.jpg


ATR var tydeligvis ennå en litt uvant maskin for WGH på SVG, så de leverte ikke den mest effektive deboarding og boarding, og spesielt bagasjen hvilket skape litt hodebry. Men kunne etterhvert gå ombord i flyet

f0285747fcd54a0ae9109d2e2129263c.jpg


2bd0e78544877ffcdda14abee6eb089f.jpg


Vi ble vel halvtimen forsinket og med er fullbooket fly fylt av mange som skulle videre fra BGO, var det endel som fryktet for sine videreforbindelser

a11c012bd5e460b4636aa018304ddcce.jpg




Ingen servering på det korte hoppet og med stort sett overskyet var det egentlig ikke så mye annet å gjøre enn å bare sitte der

62ed7a45ba29bb8e63a1093b5a32bc59.jpg


Ankom noe forsinket BGO og med en videreforbindelser på en separat billett var det greit være først ut døren og rask i trapper….

Eller var de to finske i kabinen hyggelig og effektive, og var alt i en helt grei flytur. Benplassen bak der var faktisk helt kurrant og merker i grunn ingen stor forskjell i komforten sammenlignet med dashene.

Uansett var det gøy bare å ha prøvd dem. SVG-BGO var også en ny strekningen for meg også.
 
Re: Widerøe by NoRRA SVG-BGO

Burde være kjent maskin for WGH da de handler DAT.
 
Re: Widerøe by NoRRA SVG-BGO

Det er nok ikke selve flyet i seg som er ukjent,
men rutinene og prosedyrene som er ukjente. Widerøe-avgang med annet selskap sin maskin, da tar det litt ekstra tid i starten.
 
Back
Top