atck
ScanFlyer Gold
Nye vingebilder. Man må benytte anledningen når man er ute og flyr. (Og når det er sagt har jeg full forståelse for at ikke alle synes det er like interessant
).
Jeg fikk jo igjen min kjære Canon 350D og med det kunne jeg endelig ta i bruk bursdagspresangen fra kona, en Sigma 10-20mm. Dagens test ble bilder ut av vinduet, hvilke begrensninger ligger der. Sas 0650 fra Stavanger, planen var å skaffe meg plass på babord side for å unngå motlys, men jeg var litt sen i innsjekk. Så da ble det styrbord og mye sol. Begrensningene ligger først og fremst i refleksjoner fra vinduene. Sjøl om mye forsvinner blir det mye tjafs fordi vidvinkelen får med seg alt av skraper/vann/is sjøl om fokus ligger langt ute. Kommentarer kan gjerne komme i form av tips og erfaringer med bruk av vidvinkel. Hvilke settings er best å bruke? Øke ISO for å få mest mulig dybdeskarpet?
Anyway, her er et utvalg.
Klar til avgang på RWY18 på Sola
Utklatring, starter venstresving mot Doggy
Mens vi ligger i bank dukker sola opp på vingetippen
Fortsatt climb med sola i snuten. Alt er er blått og vakkert.
Descent med litt vektorering for bane 01R på GM.
Slowing down while descending. Slots må til.
Landing i tåkehavet
Takk for seg. ^_^

Jeg fikk jo igjen min kjære Canon 350D og med det kunne jeg endelig ta i bruk bursdagspresangen fra kona, en Sigma 10-20mm. Dagens test ble bilder ut av vinduet, hvilke begrensninger ligger der. Sas 0650 fra Stavanger, planen var å skaffe meg plass på babord side for å unngå motlys, men jeg var litt sen i innsjekk. Så da ble det styrbord og mye sol. Begrensningene ligger først og fremst i refleksjoner fra vinduene. Sjøl om mye forsvinner blir det mye tjafs fordi vidvinkelen får med seg alt av skraper/vann/is sjøl om fokus ligger langt ute. Kommentarer kan gjerne komme i form av tips og erfaringer med bruk av vidvinkel. Hvilke settings er best å bruke? Øke ISO for å få mest mulig dybdeskarpet?
Anyway, her er et utvalg.
Klar til avgang på RWY18 på Sola

Utklatring, starter venstresving mot Doggy

Mens vi ligger i bank dukker sola opp på vingetippen

Fortsatt climb med sola i snuten. Alt er er blått og vakkert.

Descent med litt vektorering for bane 01R på GM.

Slowing down while descending. Slots må til.

Landing i tåkehavet

Takk for seg. ^_^