• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Whistler

Glemte også et viktig poeng. LH gjør på economy noe SK ikke gjør på business: Fjerner plasten fra maten før den serveres!


Nok en knallbra rapport fra Someone!!!! LH er jo i ferd med å installere PTV i alle seter - så i løpet av året tar de der opp kampen på en bedre måte.

Joda, men foreløpig kun i 333 og 346 maskinene
 
Last edited:
Kjempe rapport!

Whistler er ett knallbra sted... Var der borte for 8 år siden og deltok i VM for flyselskap...
 
Takk for en kjempebra rapport, som vanlig underholdende lesning med mange fine bilder. Hvordan er Air Canada på EB-poeng?
 
Hvordan er Air Canada på EB-poeng?

Både og......

http://www.sas.se/en/EuroBonus/Euro...s_Partners2/Star_Alliance_Partner/Air_Canada/

Er Canada er litt vanskelige definere om de er bra eller dårlige. Det er lettere å oppnå 100% enn hos mange andre selskaper, men samtidig må man være obs på at mange klasser gir 0 poeng (og kun L gir 25%). Jeg fløy dem på H og dermed 100% på YVR-LHR og fikk 4800 poeng for det. På business må man også vite at de kun gir 200% på fullpris, mens alle rabaterte business kun gir 100%


Dette var forresten Eurobonusregnskapet etter turen:
25 Feb 2008 London - CopenhagenSK 0506E H Economy
Grunnpoeng 800
24 Feb 2008 Vancouver - LondonAC 0854 H Economy Discounted
Grunnpoeng 4 800
17 Feb 2008 Copenhagen - FrankfurtSK 0639E W Economy Discounted
Grunnpoeng 200
17 Feb 2008 Frankfurt - VancouverLH 0492 W Economy Discounted
Grunnpoeng 1 275

Billetten kostet 6919kr inkludert en 50-lapp til Farmer og co hvilket gir en krone poeng ratio på såvidt over 1:1



Hvis man ser bortifra SAS sine VKAMP billetter så er det faktisk AirBaltic og Lot av *A selskaper jeg har fløyet med som det har vært billigst å oppnå 100% med
 
Last edited:
Takk for rapporten! De bratte skibakkene så veldig skummel ut. Sist jeg var på ski (1996) så måtte jeg ta skiene av og krabbe ned de bratteste bakkene :D
Maten på SK business så definitivt best ut. Trodde ikke det var så bra på en slik kort strekning.
 
Du kunne gjort som min kompis bruker å gjøre når han skal denne veien. Eks: Han skal til SJC via her neste uke. W kosta litt over 6700 t/r. Han kjøpte billetten på Widerøes side og chatta umiddelbart med dem for å få endra til V klasse på alle flygninger, inkludert UA. Det kosta han noen hundrelapper ekstra og han har nå tatt seg av 1/3 av gullkortet


Både og......

http://www.sas.se/en/EuroBonus/Euro...s_Partners2/Star_Alliance_Partner/Air_Canada/

Er Canada er litt vanskelige definere om de er bra eller dårlige. Det er lettere å oppnå 100% enn hos mange andre selskaper, men samtidig må man være obs på at mange klasser gir 0 poeng (og kun L gir 25%). Jeg fløy dem på H og dermed 100% på YVR-LHR og fikk 4800 poeng for det. På business må man også vite at de kun gir 200% på fullpris, mens alle rabaterte business kun gir 100%


Dette var forresten Eurobonusregnskapet etter turen:


Billetten kostet 6919kr inkludert en 50-lapp til Farmer og co hvilket gir en krone poeng ratio på såvidt over 1:1



Hvis man ser bortifra SAS sine VKAMP billetter så er det faktisk AirBaltic og Lot av *A selskaper jeg har fløyet med som det har vært billigst å oppnå 100% med
 
Både og......

http://www.sas.se/en/EuroBonus/Euro...s_Partners2/Star_Alliance_Partner/Air_Canada/

Er Canada er litt vanskelige definere om de er bra eller dårlige. Det er lettere å oppnå 100% enn hos mange andre selskaper, men samtidig må man være obs på at mange klasser gir 0 poeng (og kun L gir 25%). Jeg fløy dem på H og dermed 100% på YVR-LHR og fikk 4800 poeng for det. På business må man også vite at de kun gir 200% på fullpris, mens alle rabaterte business kun gir 100%


Dette var forresten Eurobonusregnskapet etter turen:


Billetten kostet 6919kr inkludert en 50-lapp til Farmer og co hvilket gir en krone poeng ratio på såvidt over 1:1



Hvis man ser bortifra SAS sine VKAMP billetter så er det faktisk AirBaltic og Lot av *A selskaper jeg har fløyet med som det har vært billigst å oppnå 100% med

Okei, da var du heldig med billettklassen til Air Canada. Uansett er tipset til Tommy bra - som regel finner man jo bare et lite utvalg av billettklassene liggende ute, gjerne dårlige, og da kan man få hjelp av bestillingsmotoren/reisebyrået til å løfte poengopptjeningen, uten at det skal koste så mye mer. Har selv gjort det. Men snart har du vel kortet som står til sølv? Jeg har startet gulljakten - men som student er det ikke bare lett...
 
Glemte rett og slett å be om å få "oppgradert" en klasse

Men snart har du vel kortet som står til sølv? Jeg har startet gulljakten - men som student er det ikke bare lett...

Jepp, sølv ble plassert en gang over Atlanteren på returen så venter bare nå at SAS skal sende meg nytt kort. Gull har jeg uansett ikke sjans på iår. Men etter 2,5år som EBB har jeg ihvertfall nå kommet meg tilbake på sølvnivå
 
En liten ting jeg lurer på med tanke på EB. Har vært EBB i nesten fire år nå, men har ikke reist nok til noen status. Men det kommer til å bli en del reising i tiden fremover, hvordan er det da med å kvalifisere seg som sølv eller gull? Er det bare å tjene 20000 eller hva det er så er jeg sølvkortholder?
 
20.000 hvert år for sølv i kvalifiseringsperioden din. (måneden du ble medlem i) Ellers finner du all info i linken Espen postet
 
Back
Top