Whistler

Glemte også et viktig poeng. LH gjør på economy noe SK ikke gjør på business: Fjerner plasten fra maten før den serveres!

Nok en knallbra rapport fra Someone!!!! LH er jo i ferd med å installere PTV i alle seter - så i løpet av året tar de der opp kampen på en bedre måte.

Joda, men foreløpig kun i 333 og 346 maskinene

Last edited:
Kjempe rapport!

Whistler er ett knallbra sted... Var der borte for 8 år siden og deltok i VM for flyselskap...

Takk for en kjempebra rapport, som vanlig underholdende lesning med mange fine bilder. Hvordan er Air Canada på EB-poeng?

Hvordan er Air Canada på EB-poeng?

Både og......

http://www.sas.se/en/EuroBonus/Euro...s_Partners2/Star_Alliance_Partner/Air_Canada/

Er Canada er litt vanskelige definere om de er bra eller dårlige. Det er lettere å oppnå 100% enn hos mange andre selskaper, men samtidig må man være obs på at mange klasser gir 0 poeng (og kun L gir 25%). Jeg fløy dem på H og dermed 100% på YVR-LHR og fikk 4800 poeng for det. På business må man også vite at de kun gir 200% på fullpris, mens alle rabaterte business kun gir 100%

Dette var forresten Eurobonusregnskapet etter turen:
25 Feb 2008 London - CopenhagenSK 0506E H Economy
Grunnpoeng 800
24 Feb 2008 Vancouver - LondonAC 0854 H Economy Discounted
Grunnpoeng 4 800
17 Feb 2008 Copenhagen - FrankfurtSK 0639E W Economy Discounted
Grunnpoeng 200
17 Feb 2008 Frankfurt - VancouverLH 0492 W Economy Discounted
Grunnpoeng 1 275

Billetten kostet 6919kr inkludert en 50-lapp til Farmer og co hvilket gir en krone poeng ratio på såvidt over 1:1

Hvis man ser bortifra SAS sine VKAMP billetter så er det faktisk AirBaltic og Lot av *A selskaper jeg har fløyet med som det har vært billigst å oppnå 100% med

Last edited:
Takk for rapporten! De bratte skibakkene så veldig skummel ut. Sist jeg var på ski (1996) så måtte jeg ta skiene av og krabbe ned de bratteste bakkene :D
Maten på SK business så definitivt best ut. Trodde ikke det var så bra på en slik kort strekning.

Du kunne gjort som min kompis bruker å gjøre når han skal denne veien. Eks: Han skal til SJC via her neste uke. W kosta litt over 6700 t/r. Han kjøpte billetten på Widerøes side og chatta umiddelbart med dem for å få endra til V klasse på alle flygninger, inkludert UA. Det kosta han noen hundrelapper ekstra og han har nå tatt seg av 1/3 av gullkortet

Både og......

http://www.sas.se/en/EuroBonus/Euro...s_Partners2/Star_Alliance_Partner/Air_Canada/

Er Canada er litt vanskelige definere om de er bra eller dårlige. Det er lettere å oppnå 100% enn hos mange andre selskaper, men samtidig må man være obs på at mange klasser gir 0 poeng (og kun L gir 25%). Jeg fløy dem på H og dermed 100% på YVR-LHR og fikk 4800 poeng for det. På business må man også vite at de kun gir 200% på fullpris, mens alle rabaterte business kun gir 100%

Billetten kostet 6919kr inkludert en 50-lapp til Farmer og co hvilket gir en krone poeng ratio på såvidt over 1:1

Hvis man ser bortifra SAS sine VKAMP billetter så er det faktisk AirBaltic og Lot av *A selskaper jeg har fløyet med som det har vært billigst å oppnå 100% med

Både og......

Okei, da var du heldig med billettklassen til Air Canada. Uansett er tipset til Tommy bra - som regel finner man jo bare et lite utvalg av billettklassene liggende ute, gjerne dårlige, og da kan man få hjelp av bestillingsmotoren/reisebyrået til å løfte poengopptjeningen, uten at det skal koste så mye mer. Har selv gjort det. Men snart har du vel kortet som står til sølv? Jeg har startet gulljakten - men som student er det ikke bare lett...

Glemte rett og slett å be om å få "oppgradert" en klasse

Men snart har du vel kortet som står til sølv? Jeg har startet gulljakten - men som student er det ikke bare lett...

Jepp, sølv ble plassert en gang over Atlanteren på returen så venter bare nå at SAS skal sende meg nytt kort. Gull har jeg uansett ikke sjans på iår. Men etter 2,5år som EBB har jeg ihvertfall nå kommet meg tilbake på sølvnivå

En liten ting jeg lurer på med tanke på EB. Har vært EBB i nesten fire år nå, men har ikke reist nok til noen status. Men det kommer til å bli en del reising i tiden fremover, hvordan er det da med å kvalifisere seg som sølv eller gull? Er det bare å tjene 20000 eller hva det er så er jeg sølvkortholder?

20.000 hvert år for sølv i kvalifiseringsperioden din. (måneden du ble medlem i) Ellers finner du all info i linken Espen postet

Back