• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

What do do...In Berlin ??

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
Hey igjen...

Skal straks nedover til Berlin noen dager sammen med Fruen og nyte det gode liv i 3 dager :)

Noen GODE tips og råd om;

- steder å se
- steder å oppsøke for et deilig måltid
- steder som er verdt å gjøre noe annet på
- steder som har hyggelig atmosfære for en hyggelig drink eller 2 eller 3?

Tips mottas med takk

Avreise 23 Januar - Retur 26 Januar

:devot:

Replying to Topic 'What do do...In Berlin ??'

Les dagens Aftenposten...ntervju med tysk turistsjef i Norge. Han kan ikke få rost Berlin nok...

Nedover Unter den Linden fra Brandenburger Tor er det utrolig mange koselige kafeer og restauranter. En smule overpriset kanskje, men veldig spesiell atmosfære selv om det er mye turister.
Er du glad i klassisk musikk er en konsert med et av verdens beste symfoniorkestre, Berliner Philharmoniker, et must.
Ellers kan dere jo ta en av de mange sightseeing-bussene, så får dere med dere de fleste turistattraksjonene, og får samtidig tips til gode kneiper o.l av guidene.

Er 10år sida jeg var der, men husker spesielt Tor, Olympiastadion og KaDeWe som er ett gigantisk kjøpsenter..

- steder som er verdt å gjøre noe annet på

Hva tenker du på her egentlig? Skal du på guttetur kanskje??

Vel!
Mat: Restaurant Samos i Leibnizstr, et kvartal fra Kurfurstendam er ypperlig. Store porsjoner til en billig penge. Dette er en gresk restaurant så om du liker gresk mat så er dette plassen. Flere bra restauranter i nærheten av denne også.

KaDeWe kjøpesenteret er også et must. Ta turen til 6 etage hvor de har matavdelingen. Det du ikke finner her er ikke verdt å ha! Egne avdelinger for ost, kjøtt, fisk, grønnsaker, vin og brennevin, og ikke minst små restauranter inne i mellom hvor du kan sitte ned å prøve forskjellige retter. Jeg må innom der hver gang jeg er i Berlin. Om du har interesse for HiFi, så har de i avdelingen for det utstilt et håndlaget stereoanlegg som kan bli ditt for bare 100 000 EURO.

Bar am Lutzowplatz er en klassisk coctailbar som bartendere fra hele europa valfarter til for å se. Harrys New York bar som ligger på hotell Esplanad rett ved siden av Lutzowplatz er også verdt å få med seg når man først er i område. Irish Pub i Europacenter er en annen slager som har livemusikk og fullt trykk hver kveld hele uka.

For shopping, så finner du mye i nærheten av Europacenter. En tur på Alexanderplatz er også en mulighet. Saturn er en stor elektronikk butikk som ligger her. Og her finner du mye fint og billig.

Håper dette hjalp deg litt på vei!

BF
:cool2

Hvis du leser innlegget Bizflyer så ser du at han skal ut med "Fruen"...:wow:

Hmmm! Fisk på fisketur? Man kan jo gjøre mye morsomt mens fruen er på shoppingrunde, men det har vel du vanskelig for å forstå, EB? hehe

BF

hahaha, EB & Bizflyer

SOm du nevner Eivind ja, jeg SKAL ha med fruen, det var julegaven fra 2005 dette....

Gleder meg som en unge ja.....
Og takk til alle tips og råd, jeg skal få med meg mest mulig!

Hmmmm, Har noen noengang laget TRIPREPORT fra t/r Berlin med DY før her a?

:nor

Ikke som jeg har sett... Så ta bilder og skriv ned notater fra DY!!!

Originally posted by EB

Hvis du leser innlegget Bizflyer så ser du at han skal ut med "Fruen"...:wow:
Hvis du leser innlegget til Bizflyer så spurte han han hva han mente med den spesielle setningen som han tar utgangspunkt i. Bizflyer hadde nok fått med seg at fruen skulle med.

Back