WF-pilotene nektet WF å få hjelp av DAT

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
WF-pilotene nektet WF å få hjelp av DAT

Widerøepilotene nektet å ta imot hjelp
Pilotene i Widerøe nektet selskapet å ta imot hjelp fra danske Danish Air Transport. Dette til tross for kraftig underbemanning og kanselleringer i høst. Widerøe-ledelsen innledet i vår en dialog med det danske selskapet, og gjorde nylig et nytt forsøk, men pilotene sa nok en gang: NEI !. –Jeg har forståelse for at pilotene skal kunne kontrollere underleverandører av tjenester, men i dette tilfellet mener jeg det blir noe firkantet, sier DAT-direktør Jesper Rungholm til boarding.no.
Hos Widerøes innrømmer man at dette er ”noe pinlig”
Mr her: http://www.boarding.no/art.asp?id=14229

Replying to Topic 'WF-pilotene nektet WF å få hjelp av DAT'

WF har jo en lang rekke "godkjente" leverandører av erstatningsfly, som Coast Air og Skyways bl.a., så DAT må vel kun være aktuelt om de andre ikke hadde mulighet til å leie ut fly og crew

Hvad er logikken i at piloterne skal godkende hvilke selskaber der lejes ind til at udføre en opgave, som piloterne ikke magter.?
Er det ikke en forretningsmæssig ledelsesopgave - som ledelsen må løfte?

fagforeninger, jens....;)

Forstår godt at fagforeninger ønsker å regulere dette. Snakker nå for min egen del, men kunne jeg bestemt, skulle det ikke forkommet innleie fra selskaper som bla:

-Tilbyr piloter ansettelse mot betaling av type-rating, eller unaturlig høy bonding ved typ-rating trening:wow:
-Pensjonsalder over 60år. Hva om gamle kollegaer flyr der? Disse vil da i prinsippet motta "dobbelt" betaling fra selskapet som leier dem inn.
-Ansiennitetsprinsippet brytes for å ansette piloter klare for kapteinsutsjekker.

Vel... Dette er bare tanker fra min side.

rgds

Så hensynet til piloter skal stå over hensynet til passagererne?

Eftrhånden fatter man ikke, at nogen gider drive virksomhed i skandinavien.

Originally posted by slowandsilly

-Pensjonsalder over 60år. Hva om gamle kollegaer flyr der? Disse vil da i prinsippet motta "dobbelt" betaling fra selskapet som leier dem inn.
rgds

So what hvad en person der er pensioneret vælger at lave i sin pensionisttilstand kommer ikke andre ved, sålænge hun ikke bryder nogen lov.

Hun kunne jo også vælge at arbejde i et andet firma der sælger ydelser til WF (og dermed modtager "dobbelt betaling") , skal det selskab så også blacklistes, fordi en tidligere medarbejder nægter at sidde hjemme og flette peddigrør?

Fagforeninger overrasker meg ikke. Synes holdningene som fremkommer bare viser at mye vil ha mer - mer - mer og hvi man ikke får mer så skal i alle fall ingen andre ha noe. Den opprinnelige tanken bak fagforeningene blir emr og mer utvisket, og man ender opp i situasjoner som WF har gjort.

nå sier ryktene at de iallefall har godtatt at det leies inn SK-piloter, slik at vestlandsrutene også kan flys.

Det kostet sikker WF pilotene mye å gjøre........ikke økonomisk men mentalt.

Med regulariteten som WF har vist den siste tiden bør de kanskje være forsiktige med å legge for mange restriksjoner på selskapet.

Back