WF + Norsk Luftambulanse = felles tilbud

LN-BRK

ScanFlyer Gold
Selskapene vil legge inn felles tilbud når ambulanseflykontraktene skal ut på anbud neste år.
- Ved å kombinere Norsk Luftambulanse og Widerøes kompetanse tror vi at vi skal klare å skape et svært godt og profesjonelt tilbud til de pasientene som trenger denne tjenesten, sier administrerende direktør i Widerøe, Per Arne Watle.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.1215344

:)
 
Lufttransport har jo tidligere vurdert muligheten til å bruke en Dash8 til å fly fast rutetrafikk mellom sjukehusbyene for å effektivt kunne frakte passasjerer/personell. Mulig det er noe av tanken her også for å få til et godt tilbud :)
 
man har jo hatt bårer i Dash8 før da.. men er igrunnen glad dem slutta med det da..
 
"never change a winning team!!":old

Kompetansen til Lufttransport er i verdensklasse, tviiiler på at WF klarer samme jobben like bra..

men man skal aldri si aldri..
 
Originally posted by THS

Spennende. Vil det si at vi får Dash 8 ambulansefly? :p

Har vi ikke det allerede da? Mitt inntrykk (fullstendig udokumenterbart selvfølgelig :)) er at nærmere halvparten av PAX mellom Narvik og Bodø skal på Nordlandssykehuset.
 
Er nå litt drøyt å kalle det ambulansefly av den grunn. Ambulanseflyene frakter i stor grad pasienter som av en eller annen grunn IKKE kan reise med vanlig rutefly fordi de trenger en eller annen form for medisinsk assistanse under reisen. Men for all del, Dash 8 passer nok sikkert utmerket som ambulansefly med tanke på kortbaneegenskaper og ikke minst plass ombord. Allikevel går jeg ut i fra at Widerøe her tenker seg annet materiell (Beech 200) i denne tjenesten når de legger inn anbud sammen med Norsk Luftambulanse.
 
Det er snakk om at anbudet passer for operasjon både med Dash8 og Beech, der Dash-operasjonen kombineres med dagens ruteflyging, mens Beech-operasjonen blir i et datterselskap med egen AOC.
 
Kompetansen til Lufttransport er i verdensklasse, tviiiler på at WF klarer samme jobben like bra..


Hva ligger di i denne "kompetansen"? Pilotene? Sykepleierne? Adminstrasjonen? Treningsavdelinen? eller kanskje FKS?

Kan du nevne -ett- ekspempel hvor kompetansen til Lufttransport "er i verdensklasse", og er bedre enn kompetansen til WF?
 
Originally posted by Vref


Kompetansen til Lufttransport er i verdensklasse, tviiiler på at WF klarer samme jobben like bra..


Hva ligger di i denne "kompetansen"? Pilotene? Sykepleierne? Adminstrasjonen? Treningsavdelinen? eller kanskje FKS?

Kan du nevne -ett- ekspempel hvor kompetansen til Lufttransport "er i verdensklasse", og er bedre enn kompetansen til WF?

Du legger det sammen. Totalen blir meget bra. Lufttransport startet opp med ambulanseflygning i Nord Norge , romjulen 1993, het dengang Mørefly, og har siden den gang ikke hatt en eneste ulykke så vidt jeg vet. Det er imponerende!
 
hm...

Er det ikke på tide at WF slutter å satse på nettbaserte gavebutikker og ambulanser og heller gjøre som resten av bransjen har gjort de siste årene:

EKSPANDERE (dvs IKKE legge ned ruter som tilsynelatende har belleg!!!)
 
Originally posted by slowandsilly
Er det ikke på tide at WF slutter å satse på nettbaserte gavebutikker og ambulanser og heller gjøre som resten av bransjen har gjort de siste årene:

EKSPANDERE (dvs IKKE legge ned ruter som tilsynelatende har belleg!!!)

Du har tydeligvis mer kunnskap enn meg om temaene, så da spør jeg:

1 - Hvor mye har greenbasket.no kostet WF? Taper de penger på den?
2 - Hvorfor mener du det er feil å satse på ambulanseflyging? Regner med du sitter på en del informasjon om hvordan tilbudet vil se ut siden du ikke har troen på det. Ambulanseflyging er vel også en måte å ekspandere butikken på, selv om det ikke er ordinær passasjertrafikk?
3 - Hva er egentlig belegget på TRD-ARN (ryktene sier så mangt), og hvor mye har WF tapt på ruten? Eller har de tjent penger siden belegget skal være så veldig høyt?

CL
 
Originally posted by Kua

Originally posted by Vref


Kompetansen til Lufttransport er i verdensklasse, tviiiler på at WF klarer samme jobben like bra..


Hva ligger di i denne "kompetansen"? Pilotene? Sykepleierne? Adminstrasjonen? Treningsavdelinen? eller kanskje FKS?

Kan du nevne -ett- ekspempel hvor kompetansen til Lufttransport "er i verdensklasse", og er bedre enn kompetansen til WF?

Takk Dagros! Mitt poeng eksakt..

Du legger det sammen. Totalen blir meget bra. Lufttransport startet opp med ambulanseflygning i Nord Norge , romjulen 1993, het dengang Mørefly, og har siden den gang ikke hatt en eneste ulykke så vidt jeg vet. Det er imponerende!
 
Så "kompetanse i verdensklasse" på ett ambulanseambud er synonymt med ingen ulykker på 13 år? Og i lys av Widerøes historie over de siste 75 år, så "tviler (du)b på at Widerøe klarer samme jobben like bra" ? Har jeg forstått deg riktig?

:-p
 
Back
Top