WF kansellerer 28 avganger i dag

Rart ikke WF har ryddet opp i dette før. Uheldig at det skulle en streik til som ødelegger WFs gode omdømme i markedet. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor WF har ventet så lenge med å kvitte seg med egen organisasjon for bakketjenester og teknisk tungt vedlikehold. Det er tjenester de forlengst burde ha satt ut og kjøpt i markedet til en akseptabel kostnad. Fortrinnsvis fra mer enn en aktør, slik at interne konflikter hos leverandørene ikke får ødelegge flyselskapets omdømme. Som flyselskap er de helt avhengig av å ha tillit i markedet. Passasjerene må kunne stole på at flyene går til avtalt tid.

Hvor godt er egentlig omdømmet til WF? Det varierer vel fra landsdel til landsdel...

Omdømmet er nok svært variert. Tror omdømmet for tiden er veldig bra i Sør-Norge (SVG, BGO, TRF, TRD bla)
I Nord-Norge sliter Widerøe med omdømme etter gjentatte innstillinger pga mangel på crew, fly, både crew og fly, og nå gå sakte aksjoner.

Tja...hvem vet. Omdømme til WF vil nok bedre seg med tiden...slikt går i bølgedaler.

Originally posted by LN-FHU
Hvor kan en ev, finne oversikter over WF-flighter som er rammet?
Tja Widerøe vil nok kunne være et smart sted å begynne lete. Der finner du oversikt over alle flyplasser som WF flyr på...og hvilke avgangstider/innstillinger dem har.

og siden man i dag har vært på jobb så ser det som at TOS er hardest rammet, flyet til KKN og ALF i formiddag og ettermiddag var innstil pga teknisk på en -300. Og SAMTLIGE hotell i Tromsø by var fulle, og dette veit jeg siden jeg ringte til SAMTLIGE hotell i Tromsø by :)

Virker som det er Nord-Norge som er hardest rammet av dette.....kunne ikke se mye av gå-sakte-aksjon i Stavanger tidligere idag i allefall

Håper denne aksjonen snart avblåses....til beste for pax, WF og ikke minst de ansatte!

Originally posted by EB
Så det er gamle NorskAir som er suksessen?

Det er ingen bombe! Bettum var nok forut for sin tid. Hvor lenge kan denne aksjonen pågå før alt stopper?

Originally posted by Flaps40
Rart ikke WF har ryddet opp i dette før. Uheldig at det skulle en streik til som ødelegger WFs gode omdømme i markedet. Jeg har ikke helt skjønt hvorfor WF har ventet så lenge med å kvitte seg med egen organisasjon for bakketjenester og teknisk tungt vedlikehold. Det er tjenester de forlengst burde ha satt ut og kjøpt i markedet til en akseptabel kostnad. Fortrinnsvis fra mer enn en aktør, slik at interne konflikter hos leverandørene ikke får ødelegge flyselskapets omdømme. Som flyselskap er de helt avhengig av å ha tillit i markedet. Passasjerene må kunne stole på at flyene går til avtalt tid.
Å outsorce deler av virksomheten er langtifra noen garanti for streik!
En handling agent har like stor streikerett som om selskapets egne ansatte ved arbeidskonflikter, så jeg forstår ikke helt problemstillingen..

Originally posted by FBU
Å outsorce deler av virksomheten er langtifra noen garanti for streik!
En handling agent har like stor streikerett som om selskapets egne ansatte ved arbeidskonflikter, så jeg forstår ikke helt problemstillingen..

Forskjellen er vel at Widerøe da i mye større grad kan kjøpe tjenester fra en annet selskap, og lettere bytte handlingagenter dersom streikeviljen blir for stor. Ikke like lett nå, særlig med tanke på at de valgte "gå-sakte" aksjon.

Hvordan er det med lønnsutbetalinger i en slik aksjon? Hvis lønna kommer som normalt, vil jo denne aksjonen kunne pågå i "all evighet". Synes WF gjør lurt i å leie inn andre tilå fly for seg!

Originally posted by Trety
Hvordan er det med lønnsutbetalinger i en slik aksjon? Hvis lønna kommer som normalt, vil jo denne aksjonen kunne pågå i "all evighet". Synes WF gjør lurt i å leie inn andre tilå fly for seg!
nja.. jobber man ikke 100% så får man jo heller ikke 100% lønn da ;)

Originally posted by LCH78
nja.. jobber man ikke 100% så får man jo heller ikke 100% lønn da ;)

I prinsippet ikke, men spørsmålet mitt blir på en måte også om de er fysisk tilstedeværende på 100% stilling - selv om de jobber mye tregere.

tenkte mere slik jeg da: jobber du 15% mindre enn normalt så får du 15% mindre i lønn :)

Back