Near-miss på Midway i dag 25FEB25

Re: Near-miss på Midway i dag (25.2.25)

Nå får det være nok. Det er ikke første gang du snakker sånn, og helt sikkert ikke siste gang. Du får slutte å se for mye på sensasjonelle oppslag på nyhetene. Hvor får du dette fra? Har bodd her lenge, og tross hva du ser i visse nyhetskilder så merker man ganske lite forskjell i det daglige liv når det hvite hus bytter innehaver. Foreslår at du stopper å bruke denne fantasien din når du roper om at sikkerheten har blitt dårlig. Det blir for dumt. Nå blir jeg sikkert moderert for "personangrep" igjen, men jeg står for det. Hvis mods tillater sånne konspirasjonsteorier, så må det være lov å slå de ned og. Har ikke kommentert her inne siden SAS på JFK, fordi jeg (og sikkert andre i bransjen) blir lei av å forklare ting fra innsiden, bare for å bli satt på plass og fortalt at vi har feil.

Ad dine personangrep: du må gjerne tro at dine utbrudd som forsøker å regulere hva jeg skal tenke og mene har noen som helst relevans, det har de ikke, og jeg håper du har mer kontroll på gemyttet i cockpit enn det du framviser her. Fokuser på sak, ikke person eller hva de skal tenke og mene.

Jeg er glad for å høre at du merker lite i det daglige liv, hva som skjer i det hvite hus. Du er jo også en hvit mann, som er selve nasjonalskatten til de konservative kristne som styrer USA. At det er mange andre grupper mennesker som allerede merker det rett på kroppen, og som har mistet jobben sin, virker å være irrelevant for deg, og for å ha talet disse menneskenes sak lar står jeg gjerne og tar i mot møkkersen du sprer som reaksjon. Det er meg en ære.

At det er problemer med underbemanning og utslitte air traffic controllers som har ført til mange "near miss"-situasjoner i USA de siste årene har jeg ikke fra "fantasi" eller fra "konspirasjonsteorier", slik du kaller det, men fra bekjente som bl.a jobber i tårn ved ORD. Ved behov kan jeg google fram artikler om dette hvis du er interessert, men det tipper jeg du ikke er, med den tonen du har.

Ad dine personangrep: du må gjerne tro at dine utbrudd som forsøker å regulere hva jeg skal tenke og mene har noen som helst relevans, det har de ikke, og jeg håper du har mer kontroll på gemyttet i cockpit enn det du framviser her. Fokuser på sak, ikke person eller hva de skal tenke og mene.

Jeg er glad for å høre at du merker lite i det daglige liv, hva som skjer i det hvite hus. Du er jo også en hvit mann, som er selve nasjonalskatten til de konservative kristne som styrer USA. At det er mange andre grupper mennesker som allerede merker det rett på kroppen, og som har mistet jobben sin, virker å være irrelevant for deg, og for å ha talet disse menneskenes sak lar står jeg gjerne og tar i mot møkkersen du sprer som reaksjon. Det er meg en ære.

At det er problemer med underbemanning og utslitte air traffic controllers som har ført til mange "near miss"-situasjoner i USA de siste årene har jeg ikke fra "fantasi" eller fra "konspirasjonsteorier", slik du kaller det, men fra bekjente som bl.a jobber i tårn ved ORD. Ved behov kan jeg google fram artikler om dette hvis du er interessert, men det tipper jeg du ikke er, med den tonen du har.

Takk for nok et overkvalifisert innlegg, som sikkert bidrar til å fremme lysten over å dele av sin erfaring fra sete 0A og B.
Forumet ender vel opp med jeg kjenner 1 i tårnet i BVG, om ikke har jeg:google

Hvorfor er det underbemanning? Det er en veldig godt betalt jobb med svært gode betingelser.
1. De skal stryke langt over 90% på eksamen. De kan lempe bittelitt på kravene og kompensere med mer trening på fasilitetene. De i tårnet på ORD er de med mest erfaring og har gått gradene for og komme dit. Noen plasser har 20-30 bevegelser i døgnet og er en god plass og starte. Så videre til mindre byer i størrelse folk kanskje har hørt om. Større neste og til slutt de store, om du vil og er kvalifisert.
2. DEI. Jeg nevnte det tidligere i denne tråden(?) Der de som passerte testen var av det fæle hvite slaget, og kunne selvsagt ikke passere. Du føler og tror at både meg og han/hun du angriper her er både lavpigmentert og feil kjønn i dine øyne. Det er mulig du har rett, men ikke sikkert.
Det er en lawsuit der 1000 stykk som var kvalifiserte ikke kom inn. Han som leder den scoret 100%. Dette går tilbake til Obama årene, så det er nå det slår inn hardt. Men du påsto jo at helsevesenet var kaputt etter 9 dager med Trump, så du har vel dine teorier.

Glad du tror du vet både kjønnet og hudfargen min. Jeg skrev «personangrep» fordi at det var det jeg visste det ville bli kalt. Angrep deg ikke i det hele tatt, bare det tullet du skriver. Jeg er en veldig rolig person, spesielt i cockpit hvis du vil vite det. Er vel bare når bullshit meteret renner over at jeg blir lettere irritert ;) Kan godt slutte å poste her inne hvis det vil gjøre dagen din bedre, men jeg må få lov å påpeke ting som er feil her inne. Ingen som har sagt at det er kun piloter som har lov å poste, men det er jo kanskje lurt å ikke krangle på alt som vi som gjør dette daglig sier…

Re: Near-miss på Midway i dag 25FEB25

<mod>
Det er ryddet kraftig opp i tråden.

Forsøker enda en gang folk om å holde seg til tema, ikke trekker inn politikk eller gå person mot person. Om du føler noen sporer av så skal du bruke "report"-kanppen, du skal IKKE kaste deg inn i kampen!

Det er trist at vi må bruke tid og krefter på å ryddet i dette tullet.
</mod>

Last edited:
Back