Originally posted by SK384
Ser ikke ut som dem kommer til Alta nei.
Originally posted by tosfreight
Dette må nok få noe å si for SAS Cargo og SAS Braathens, det er nok betydelige summer de har fått inn gjennom post-kontrakten. Kan vi kanskje oppleve færre avganger...?
Originally posted by TOS
Originally posted by tosfreight
Dette må nok få noe å si for SAS Cargo og SAS Braathens, det er nok betydelige summer de har fått inn gjennom post-kontrakten. Kan vi kanskje oppleve færre avganger...?
Det har jo blitt hevdet av flere at SAS Cargo uansett ikke betaler spesielt mye for frakttjenstene de "kjøper" fra airlinedivisjonene, så om dette stemmer og det er de ulike airlines som bestemmer hvilke ruter som skal opprettholdes/opprettes så blir det vel ikke noen forskjell. Om det faktisk er slik er en annen sak, og det er sikkert noen som kan fortelle mer om dette.
Originally posted by Desk pilot
Jeg kjenner ikke avstanden mellom Tromsø og Longyearbyen. West Airs ATP'er kan imidlertid gå omlag 1100 NM med 6 tonn last. Kilde www.westair.se
Problemet med Longyearbyen er at nærmeste alternate er Tromsø....ca 520 nm unna.Originally posted by TOSTOS-LYR er ca 520 nm ifølge http://gc.kls2.com/ Det var kanskje volumet på posten som tosfreight tenkte på (og ikke bare vekt), eller hva Eivind?Originally posted by Desk pilot Jeg kjenner ikke avstanden mellom Tromsø og Longyearbyen. West Airs ATP'er kan imidlertid gå omlag 1100 NM med 6 tonn last. Kilde www.westair.se
Originally posted by Redcap
Problemet med Longyearbyen er at nærmeste alternate er Tromsø....ca 520 nm unna.Originally posted by TOSTOS-LYR er ca 520 nm ifølge http://gc.kls2.com/ Det var kanskje volumet på posten som tosfreight tenkte på (og ikke bare vekt), eller hva Eivind?Originally posted by Desk pilot Jeg kjenner ikke avstanden mellom Tromsø og Longyearbyen. West Airs ATP'er kan imidlertid gå omlag 1100 NM med 6 tonn last. Kilde www.westair.se
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.