Weekend-tur til Florida

Om kravet er atskilt kabin med gode seter og medbrakt matpakke, så stiller nok SAS og Norwegian relativt likt :)

Såvidt jeg husker var det bare en gardin mellom økonomi og plus hos SAS. Jeg syns også at beinplass og setebredde var bedre hos Norwegian, og SeatGuru bekrefter inntrykket.

Grei rapport, men å sitte å sparke med beina oppover veggen ? er det rart ungdommen blir som de blir

Grei rapport, men å sitte å sparke med beina oppover veggen ? er det rart ungdommen blir som de blir

He he.. Dette ser jeg er et tema som heller mot borderline i diskusjoner på diverse fora og man er vel oftest enige om å være uenige.

Jeg har vel aldri fløyet longhaul på monkey eller monkey premium ved bulkhead uten å se at mer eller mindre alle gjør dette. Jeg gjør alltid det, men har ganske god kroppshygiene, rene og stort sett temmelig nye sokker ;) Har aldri fått noe blikk eller kommentarer på dette, og har langt i fra brydd meg om andre som gjør det heller. Gjør man det barbent eller med sko begynner det jo å bli noe mer respektløst.

Det er nok neppe dette som vipper ungdommen pinnen for tiden :up:

Regnet med at du kom til å la deg krenke, så sparte den til deg :lol:

Krenket? Nei, jeg er ikke krenket på vegne av SudCaravelle :p Det er en enkel bemerkning om at man synes det er litt off å bygge seg en internettpersona basert på dyre biler og stort behov for å bli oppvartet av smilende servitører, mens man i neste åndetrettstak sitter med beina oppetter veggene. En handling det vanligvis er små barn som gjør. Det er ikke meg det går utover, det er SudCaravelles image det går utover.

I tillegg til at jeg selvfølgelig også synes det er synd for holdbarheten av kabinen, og finner det ironisk at det antakeligvis er samme person (med beina oppetter veggen) som om 7 år klager på at kabinen er nedslitt... :D Jeje. Sånn går nu dagan. Glad jeg ikke flyr så mye som før.

Takk for rapport. Basert på den tror jeg ikke det blir noe SAS Plus på unge LN-RTP over Atlanteren, hadde tenkt å prøvekjøre en slik tur fra MIA til OSL, men holder meg til 787 med Kjos, setene og benplass der er bra nok, men maten er gebredlg så man tar med matpakke. No Big Deal....:cool:

Har dessverre ikke prøvd DY på denne strekningen, men hvis man slipper en mellomlanding så vil jeg tro at dette nok er et bedre alternativ på denne ruten. Senior har fløyet begge flere ganger og heller mot DY. Jeg er dessverre helt ødelagt av bonusfeber så det blir dessverre lite DY longhaul.

He he.. Dette ser jeg er et tema som heller mot borderline i diskusjoner på diverse fora og man er vel oftest enige om å være uenige.

:
Det er vel det kidsa på t-banen også sier, kan vi ikke være enige om å være uenige.

Det er vi tydeligvis barbeint, med sokker eller sko ikke greit.

Re: Weekend-tur til Flor

Krenket? Nei, jeg er ikke krenket på vegne av SudCaravelle :p Det er en enkel bemerkning om at man synes det er litt off å bygge seg en internettpersona basert på dyre biler og stort behov for å bli oppvartet av smilende servitører, mens man i neste åndetrettstak sitter med beina oppetter veggene. En handling det vanligvis er små barn som gjør. Det er ikke meg det går utover, det er SudCaravelles image det går utover. .

Jeg husker et foto på en trip rapport fra en tur på første klasse.
Der var masser af billeder fra kabinen, med champagneglas,
chateau-de-et-eller-andet og fra diverse lounger. Men..eeh på
et af dem havde skribenten klasket sine fødder - med store snavsede
sko - op på et sofabord i en af de fine lounger!
Det var der ikke meget klasse over!

Måske er det bare mig, som er snerpet?

Last edited:
Re: Weekend-tur til Flor

Jeg husker et foto på en trip rapport fra en tur på første klasse.
Der var masser af billeder fra kabinen, med champagneglas,
chateau-de-et-eller-andet og fra diverse lounger. Men..eeh på
et af dem havde skribenten klasket sine fødder - med store snavsede
sko - op på et sofabord i en af de fine lounger!
Det var der ikke meget klasse over!

Måske er det bare mig, som er snerpet?

Nei, det er ikke "snerpet".. Selv på Mc Donalds legger man ikke føtter med sko på bordet.. Enig med deg.

Takker for fin rapport. Legger merke til at innsjekket bagasje geller ikke alltid funker like bra for deg, ref tråd om håndbagasje.:stir

Må jo si at jeg og reagerte på bilde. For meg handler det om signaleffekt, fikk litt Deja vu til en TP flight på '80 tallet. En kjent Norsk finansmann som droppa sin halvrøgte cigar i glasset på tralla når crewet gikk forbi.
Det ga meg litt samme følelsen:8:

Voldsomt så krenketoget skulle rulle inn på perrongen da :rolleyes:

He he.. Husk at du er på et forum og mange av oss er jo ikke helt riktig skrudd sammen. Jeg har vel tråkket litt for hardt på noen småbittre tær.

Jeg skal så langt de la seg gjøre ungå long-haul monkey, og må jeg så tar jeg fra nå av ikke bilde av mine ben.

Jeg synes på min side at det er guffent med folk som (utrolig nok) reiser i shorts og gnir bar (ofte hårete hud) på setet, men jeg ser en annen vei og tier ;)

Last edited:
Takker for rapport.
Jeg er enig med deg, SAS har noe å gå på når det gjelder service og imøtekommenhet. Har ikke fløyet Plus langdistanse på over 15 år, men synes at servicen foran gardina ikke er bra nok. Noen i kabinen er selvsagt topp, men for mange bryr seg rett og slett for lite. Mulig jeg har fløyet for mye F (kvalmt), men ble skuffa på forrige tur med SAS i C til USA. Setet er jo bra, men med medium (minus) service, medium (minus) drikke og helt ok mat blir ikke reisen den fornøyelsen den burde være. Kanskje jeg burde laget en rapport, men har ikke kommet så langt ennå.

Erru gæern SAS er langt ned på skalaen hva kommer til biz etc produkt. Er enig med Sud. For mye snerpete folk der ute.. Bena opp "whats the big deal" - kanskje "big deal" på SAS for der blir ikke kabinen vedlikehold så ofte som hos andre. Men barbeint og med sko mener jeg at ben og stol foran ikke skal ha kontakt. Rene sokker derimot??? Minimal slitasje

Erru gæern SAS er langt ned på skalaen hva kommer til biz etc produkt. Er enig med Sud. For mye snerpete folk der ute.. Bena opp "whats the big deal" - kanskje "big deal" på SAS for der blir ikke kabinen vedlikehold så ofte som hos andre. Men barbeint og med sko mener jeg at ben og stol foran ikke skal ha kontakt. Rene sokker derimot??? Minimal slitasje

Så fordi man ikke er fornøyd med SAS BIZ produkt og velger å reise i + så er det greit å stemple veggen fordi man ikke ble oppgradert ? , er det oppsummert kortversjon ?

:stir

Også jeg synes at det var en topp rapport med mye info om en av mine favorittsteder som jeg ble først introdusert til 35 år siden.

Og maaange ganger etter det...

Back