• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Wanted SAS lego fly

N-3PB

ScanFlyer Gold
Vi var på hobbymessse i helgen og kom over denne SAS maskinen i LEGO. Jr synes den var veldig fin og ønsker seg en slik hvis mulig.

Er det noen som vet om dem finnes enda evt hvor en kan få skaffet en slik fra :question:

Tror jeg minnes å ha sett dem for salg ombord for noen å siden.

Attachments

• sas lego.jpg
    sas lego.jpg
    133.5 KB · Views: 562
Jøss, med Winglets og det hele. Interressant! Kunne nesten tenke meg en sånn en selv...

Men hvor man får tak i det, vet ikke jeg....

Eller hva med denne som prosjekt neste vinter ?

Attachments

• IMAGE_096.jpg
    IMAGE_096.jpg
    86.5 KB · Views: 527
  • IMAGE_097.jpg
    IMAGE_097.jpg
    108.4 KB · Views: 519
  • IMAGE_098.jpg
    IMAGE_098.jpg
    92.2 KB · Views: 502
  • IMAGE_099.jpg
    IMAGE_099.jpg
    79 KB · Views: 500
Vi var på hobbymessse i helgen og kom over denne SAS maskinen i LEGO. Jr synes den var veldig fin og ønsker seg en slik hvis mulig.

Er det noen som vet om dem finnes enda evt hvor en kan få skaffet en slik fra :question:

Jeg har kun observert disse til salg ombord. Bygde akkurat vårt eks til min sønn i forrige uke. Flott Lego-fly. Vi kaller det SAS regionaljet her hos oss.

Espen

Jeg fant monterings instruksjonen for den, settet heter 4032 så da vet du evnt hva du skal spørre/søke etter.

/G

Den 380 blir litt heftig tror jeg :D Tatt i LEGOland??
Får satse på noe litt mindre. Jr har hatt bursdag i dag og da kom det et lite post fly og politi helikopter i hus, så vi begynner med dem.

Har søkt på 4032 og har bla funnet byggetegning på settet + at settet har blitt levert til El AL, JAL, ANA, Austrian, Iberia og Snowflake. Må kanskje prøve å få fatt i alle sammen :lol:

Er det det danske legolandet den er i? Den A380'en mener jeg...

Hvor kan man kjøpe disse legoflyene? I Norge helst...

Hei, A380' står i Legoland i Billund, DK.
Om du hører med de lekebutikkene som fører Lego så kan nok de fleste skaffe settene når du har "kit" nummeret.

He he, skal man bygge denne A380'en like stor som i Legoland i Billund -
bør man nok tenke på å forsterke stuegulvet først tenker jeg!! ^_^

Nei, jeg ble faktisk litt skuffa nå - trodde den var
enda større. Fant nettopp ut at den har en totalvekt
på 125 kg..

Stod en Braathens 737 i Legoland også, men det er mange år siden. Den ble utstillt ifbm BU begynte å fly Oslo -Billund, ca 88-89.
Tror nok ikke den står der lenger.

Jeg... Vi var på Legomessa på FBU i dag og kunne ikke se denne modellen, mulig at den har gått ut ? Det ble selvagt et fly denne gangen også , Politisjøfly.

Ja mye kan tyde på at den er gått ut. Har surfet en del på nettet etter den i det siste men kan ikke finne noe, ikke ligger den i LEGO sin database heller.

Takk for at du holdt øynene åpen på LEGO messen!!

PS: Du behøver ikke å "vi'e" deg, LEGO er gøy selv for store gutter. Jeg fikk LEGO av Jr. til 37 års dagen min i forrige uke:D

Back