OSL Wamos 747-400 for Sunclass

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Wamos 747-400 EC-KSM kommer ved tretiden i natt og skal ut igjen 07:55. Evelop ser ut til å ha problemer med sin 330.

Så den var på OSL nå i dag!?!

Og akkurat reist....

Takk for info :)

Forsinket til 10:10

1b650baaba176b5c39f820305cf36bbe.jpg

Det var ikke det jeg sa kult til :headbang
Det var et kult bilde du la ut :)
Og jeg takket for info :angry:

Beklager. Postet info om at flyet fortsatt var i Norge fordi det var tre timer forsinket, og la ut screenshot fra Flightradar24 for å henvise til den nye avgangstiden. Hensikten var altså å informere om en forsinkelse, ikke poste et kult bilde av en 747. Så da misforstod jeg deg. Beklager det.

Beklager. Postet info om at flyet fortsatt var i Norge fordi det var tre timer forsinket, og la ut screenshot fra Flightradar24 for å henvise til den nye avgangstiden. Hensikten var altså å informere om en forsinkelse, ikke poste et kult bilde av en 747. Så da misforstod jeg deg. Beklager det.

Nei Martin, du trenger ikke å beklage.

Jeg blir bare i ekstase når jeg ser B747 på bilde eller i virkeligheten.

Når jeg skrev teksten "Det var ikke det jeg sa kult til" og skulle velge en "figur", da fant jeg ikke en som passet perfekt.
Jeg skulle velge en som var "oppgitt" eller "litt sint". Jeg angrer på at jeg brukte den figuren som slår hodet i veggen (alt for brutal).

Beklager at ikke formulerte meg riktig.

Men, tusen takk for den infoen du la ut (både bilde og detaljer om forsinkelsen).
Veldig synd at det ble 3 timers forsinkelse.

Jeg har hørt rykter om at denne B747 ble koblet til terminal/Gate.
Er den noen som kan bekrefte det, eller av-bekrefte det.

Jeg har hørt rykter om at denne B747 ble koblet til terminal/Gate.
Er den noen som kan bekrefte det, eller av-bekrefte det.

Ja det var den. Ligger bl.a. bilder av den i gruppa "OSL Gardermoen Fly & Spottemiljø" på Facebook.

Kult!! (ikke missforstå meg :) )
Er det første gang en B747 er koblet til terminalen de siste 10 årene?

Jeg vet på stående fot (selv om jeg sitter) at i hvertfall Thai har vært der med 747, og de har vel flydd på OSL i litt over 10 år, så nei, det er nok ikke første gangen.

Kult!! (ikke missforstå meg :) )
Er det første gang en B747 er koblet til terminalen de siste 10 årene?

Som jeg svarte deg i en annen tråd har Wamos vært koblet til terminalen mange ganger siste årene. Faktisk hver gang den har vært på OSL. I tillegg har Thai og PIA vært på OSL siste 10 år med 747 koblet til terminalen.

Hva? Har jeg sovet i timen?
Og jeg som har ventet på at en B747 skal komme til OSL og være koblet til terminalen.

Finnes det noe bilde av Thai B747 koblet til terminalen?

Hva? Har jeg sovet i timen?
Og jeg som har ventet på at en B747 skal komme til OSL og være koblet til terminalen.

Finnes det noe bilde av Thai B747 koblet til terminalen?

Har du ventet lenge?

Finnes helt sikkert et bilde eller fem der ute på internettet om man leter eller søker litt.

Jeg har ikke sett dette, men dette er over 10 år siden.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=48746

Men, det er ikke bilde når den står til terminal.

Da jeg la ut denne fortellingen fra 2009, var mitt fokus å dokumentere hendelsen med de beste bildene.

Jeg tok også bilder av den ved gate 50, og de legges ved som vedlegg her. De 3 første bildene viser den ved gate 50, så et der det klargjøres til pusback og et der flyet som sto på gate 53 taxer forbi mens de venter å pushe fra gate 50.

De gangen jeg har sett B747 ved gate på OSL, har de stått enten på gate 50 eller på gate 53 (det var den som var på enden, der Air Cairo sto på den dagen i 2009 ). Jeg mener at jeg også har sett en 747-200 på gate 48 i 1999, men det tar lenger tid å finne tilbake til de bildene.

Attachments

• HS-TGA@OSL 19-07-2009-1.jpg
    HS-TGA@OSL 19-07-2009-1.jpg
    400 KB · Views: 169
  • DYkkc as DY786 to TRD.jpg
    DYkkc as DY786 to TRD.jpg
    101.5 KB · Views: 174
  • YL-BBK@OSL 19-07-2009-x.jpg
    YL-BBK@OSL 19-07-2009-x.jpg
    397.1 KB · Views: 168
  • HS-TGA@OSL 19-07-2009-2.jpg
    HS-TGA@OSL 19-07-2009-2.jpg