• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Waitlist ?!?

Sjabby

ScanFlyer Blue
Heisann!
Jeg står på waitlist på denne:
SK 972 04FEB BKK->CPH
Er det noen som kan sjekke hvor mange som totalt står på waitlist på denne flighten?

-Sjabby

Replying to Topic 'Waitlist ?!?'

Hvorfor bare ikke ringe SAS og høre. Er vel ingen hemmelighet?

Det kommer litt an på hva slags billetttype du har også det... Vanlig R2? Ta ut noen ekstra strekninger uansett!!

Sas dama sa hun ikke kunne se det.
Det er en M klasse billett. Vet ikke hva R2 er for noe :)

Et ventelistenummer kan vaere en dynamisk affaere .. billettpris og EB-status spiller inn, saa hvis noen med bedre prioritet stilles paa listen vil de komme foran. Saa selv om du kanskje er nummer en idag, kan du godt vare nummer 27 imorgen tidlig ... for aa sette det litt paa spissen ...

Replying to Topic 'W

Originally posted by Sjabby

Heisann!
Jeg står på waitlist på denne:
SK 972 04FEB BKK->CPH
Er det noen som kan sjekke hvor mange som totalt står på waitlist på denne flighten?
-Sjabby

Om jeg flytter meg over fra SQ352 SIN-CPH til SK-flighten, så kan vi jo sjekke ;)

Edit: Litt feil kvåting her, jeg skulle vel helst kvåtet LN-NOW.

Originally posted by LN-MOW

Et ventelistenummer kan vaere en dynamisk affaere .. billettpris og EB-status spiller inn, saa hvis noen med bedre prioritet stilles paa listen vil de komme foran. Saa selv om du kanskje er nummer en idag, kan du godt vare nummer 27 imorgen tidlig ... for aa sette det litt paa spissen ...
Det er kanskje det som er noe dritt med flybransjen. Det er ikke alltid lett å gi et enkelt svar til passasjeren. Dette med venteliste og hvor man står i køen er noe som jeg sliter med ihvertfall. De forstår ikke at hvis jeg sier hvor de står så kan de bruke det mot meg senere. Uansett hvor mye jeg forklarer, om at ting endrer seg hele tiden.

når spør jo Sjabby kun om hvor mange som står på venteliste :) ikke hvilken plass han har ;)

siden man ikke kan slette innlegg her så må jeg vel gjøre det på denne måten her da :)

Ingen hemmelighet antall på venteliste vel...det er jo bare å ringe så får alle vite det vel. Ikke bli fanatisk da!

siden man ikke kan slette innlegg her så må jeg vel gjøre det på denne måten her da :)

Originally posted by LCH78

også var det dette med tall som kunne offentliggjøres da ;)

Åja....hvordan skal vi tolke dette da??

Ro-ro-ro-ro......

Originally posted by LCH78

når spør jo Sjabby kun om hvor mange som står på venteliste :) ikke hvilken plass han har ;)
La oss si at det står femten stk på venteliste idag for et fly som går to dager senere. Når du senere møter opp på flyplassen så tror du at du i det minste må være nummer 15. Men så blir du fortalt at det er 30 på venteliste og du er helt i bånn. Er du glad eller sur når du får den beskjeden? Hvem sin feil er det nå da?
(Dessuten var ingenting ment som kritikk mot sjabbys spørsmål, det var mer en forklaring om hvorfor ting er som de er.)

De fleste selskaper vil nok ikke opplyse om hvor mange som står på ventelisten. Og del fleste kan heller ikke se hvor en enkelt passasjer står, bare antall totalt pax (de fleste systemer viser også hvor mange i hver klasse) på venteliste.

Det er riktig, vi har ikke tilgang på ventelistene engang. Litt fortvilende egentlig, men jeg lurer på om det nesten bare er trafikk og gatepersonalet som har styring på hvor mange som står på ventelista.

Back