Vulkanutbrudd under Islands største isbre

Re: Vulkanutbrudd under Islands største isbre

Slik værutviklingen ser ut de neste dager, vil eventuell aske fra Island i starten trekke vestover, før det tirsdag trekker sørover vest for de britiske øyer.
Torsdag-fredag vil imidlertid ting snu seg til det verre for oss, da eventuell aske vil trekke nærmest direkte fra Island inn over vestlandet og, Trøndelag og Nordland.

Det kan sjå ut for at LH sender sin trafikk nord for Island. Rute langs norskekysten.
(22.05.2011-11:56)

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    19.7 KB · Views: 724

NRK text-tv sier luftrommet over Island er stengt. Da blir det nok mange Icelandair fly stående ute i Europa en tid. Akkurat nå 4 fly innom min radar.
Tragiske tilstander med denne vulkan aktiviteten

For flytrafikken over Norge ser det ut til at det er mye av Oceanic-trafikken som blir berørt, må enten rute lenger nord eller sør..

Så bra at Bodø har et moderne Oceanic system som fleksibelt klarer store trafikkmengder.......nei vent litt...... :headbang:headbang:headbang

Tragisk?
Vulkanutbrudd er nok noe vi bare må leve med. Det har eksistert så lenge jorden har eksistert og vil nok fortsette å eksistere noen millioner år til.
Forventede vulkanutbrudd på Island hører ikke til blant de naturfenomener jeg vil kalle "tragisk".

NRK text-tv sier luftrommet over Island er stengt. Da blir det nok mange Icelandair fly stående ute i Europa en tid. Akkurat nå 4 fly innom min radar.

Ser da ut som at Icelandair flyene er rimelig i rute.
OSL.no
12:20ReykjavikFI318Icelandair-Ny tid 12:35

Så bra at Bodø har et moderne Oceanic system som fleksibelt klarer store trafikkmengder.......nei vent litt...... :headbang:headbang:headbang

Shush! NATCON er vår venn ... NATCON er vår venn ... NATCON er vår venn ...

Fra Cph.dk

Arrivals
12:45 13:23 Reykjavik Icelandair FI204 Landed

Departures
14:00 Reykjavik Icelandair FI205 Cancelled
14:40 23:00 Reykjavik Iceland Express 5W902

Ulf

Helt korrekt Cato, NATCON brukes ikke til noe særlig grad i OFIR. Vi bruker BOSS der basert på MS-DOS 6.2 :) Blir forhåpentligvis oppgradert i år eller neste år. Lite 486 deler å oppdrive :)

FI319 stod trygt plassert på parkering 185, gikk bak noen islendinger fra terminalen og mot Park inn, de virket "kjempeglade".

FI319 stod trygt plassert på parkering 185, gikk bak noen islendinger fra terminalen og mot Park inn, de virket "kjempeglade".

Det er jo deres vulkan, de får takke seg selv:lol:

Som jeg og kollegaen min sa: It's all yours, deal with it.

;)

Fa** ass, hater dette. Skjedd meg to år på rad nå.
Skulle til Roma i April i fjor, fikk dratt, men " bare " 10 timer forsinka.
Skal snart til Kypros, så nå får vi se om det blir noe av..

Helt korrekt Cato, NATCON brukes ikke til noe særlig grad i OFIR. Vi bruker BOSS der basert på MS-DOS 6.2 :) Blir forhåpentligvis oppgradert i år eller neste år. Lite 486 deler å oppdrive :)

Har 486ene deres turboknapp? :)

Fa** ass, hater dette. Skjedd meg to år på rad nå.
Skulle til Roma i April i fjor, fikk dratt, men " bare " 10 timer forsinka.
Skal snart til Kypros, så nå får vi se om det blir noe av..

Sett ting litt i perspektiv da.
Vi har minimalt med jordskjelv, tsunamier, oversvømmelser, tørkeperioder, tornadoer, hurricanes, epidemier, hungersnød osv, så om vi er askefast i ny og ne får vi jammen tåle.

Back