Vueling med Skandinaviske ruter fra Roma

Tøft og spenstig! Vueling er et progressivt og fremadstormende selskap. Blir spennende å se hvordan den økte konkurransen på ruta innvirker på de øvrige aktørene.

Beste hilsen Espen
 
Ser ut som FCO-CPH blir 4x ukentlig i juli

http://cphtraveller.dk/notitser/vueling-skruer-yderligere-op-mellem-rom-og-kobenhavn
Nu får ruten endnu et nøk op, da Vueling har besluttet at indsætte en fjerde ugentlige afgang mellem Rom og København i juli måned. Herved tyder alt på at Vueling er tilfredse med efterspørgslen på ruten og justerer kapaciteten op i forhold til dette - See more at: http://cphtraveller.dk/notitser/vue...-mellem-rom-og-kobenhavn#sthash.ERogSUkr.dpuf
 

Var vel egentlig som forventet tatt i betraktning at 2 ukentlige ikke er noe å stille opp mot Alitalia, Ryanair, Norwegian og SAS som mer eller mindre bomber Roma i S16.

Ligner litt på Alitalia fra Milano der lav lansert frekvens ble øket allerede før oppstart da FR og U2 virkelig satte inn krigen i S15. Samme konklusjon fra cphtraveller om årsaken da, selv om realiteten viste noe annet et halvt år senere.

Easyjet måtte kaste inn sine 2 ukentlige nå inn mot S16.
Jeg tror ikke Vueling ville hatt en sjanse mot de nevnte om de gikk inn med kun 2 ukentlige.
 
Det stoerste Italia potensialet ligger vel i Norge - Oslo / Rygge. Om det har vaert noen krig er det vel soleklart at Ryanair her har tapt paa alle fronter og staar noksaa gruset igjen paa en oppstillingsplass paa Rygge et sted. Norwegian og SAS nyter begge godt av solide priser, mens selv om Ryanair var billigst - klarte de ikke aa puste hverken Norwegian eller SAS i nakken i det Italienske markedet. Fra 7 destinasjoner i Italia holder Ryanair kun Milano kunstig live med 2 ukentlig avganger, altsaa for aa foelge Cockpitview's teori om CPH er FR sjanseloese....
 
Det stoerste Italia potensialet ligger vel i Norge - Oslo / Rygge. Om det har vaert noen krig er det vel soleklart at Ryanair her har tapt paa alle fronter og staar noksaa gruset igjen paa en oppstillingsplass paa Rygge et sted. Norwegian og SAS nyter begge godt av solide priser, mens selv om Ryanair var billigst - klarte de ikke aa puste hverken Norwegian eller SAS i nakken i det Italienske markedet. Fra 7 destinasjoner i Italia holder Ryanair kun Milano kunstig live med 2 ukentlig avganger, altsaa for aa foelge Cockpitview's teori om CPH er FR sjanseloese....

Du glemmer en vesentlig del som gjør din oversettelse fra Forholdene i Oslo, lite relevant for København.

Fra de norske flyplassene er markedet til/fra Italia i stor grad preget av norske reisende. Fra CPH rapporterer flyplassen om en overvekt av inkommende italienere på disse nye rutene. Har selv et par flighter fra GO terminalen etter FR sin oppstart og kan for egen del bekrefte at den bærer et imponerende antall Italienere og Briter de gangene jeg har vært der. København har jo en standing og appeal hos Italienere som gjør flyplassen som et attraktivt utgangspunkt for italienere som legger sin storbyferie til København. En standing Oslo ikke en gang er i nærheten å snuse på. Dette gjelder jo ikke bare Italia, men de fleste europeiske land. København er sexy, Oslo is not!

Dersom du kjenner Ryanair sin vekst og standing i det italienske markedet, gir det kanskje litt mer substans til hvorfor FR og ikke DY & SAS er den største utfordreren på turist trafikken mellom de to land.
 
Du glemmer en vesentlig del som gjør din oversettelse fra Forholdene i Oslo, lite relevant for København.

Fra de norske flyplassene er markedet til/fra Italia i stor grad preget av norske reisende. Fra CPH rapporterer flyplassen om en overvekt av inkommende italienere på disse nye rutene. Har selv et par flighter fra GO terminalen etter FR sin oppstart og kan for egen del bekrefte at den bærer et imponerende antall Italienere og Briter de gangene jeg har vært der. København har jo en standing og appeal hos Italienere som gjør flyplassen som et attraktivt utgangspunkt for italienere som legger sin storbyferie til København. En standing Oslo ikke en gang er i nærheten å snuse på. Dette gjelder jo ikke bare Italia, men de fleste europeiske land. København er sexy, Oslo is not!

Dersom du kjenner Ryanair sin vekst og standing i det italienske markedet, gir det kanskje litt mer substans til hvorfor FR og ikke DY & SAS er den største utfordreren på turist trafikken mellom de to land.

Med mye venner og familie i Italia vil kort si at du er noksaa paa baertur, Norge er et veldig attraktivt turistmaal for Italienere og paa de Ryanair flightene vi hadde til Italia var det minst 50% Italienerene (det var alltid Italiensk Besetning ogsaa) - de siste Norwegian Flightene jeg har hatt til Italia - deriblant Roma hadde ogsaa godt over 50% Italienere. Godt forsoek paa aa bortforklare - but sorry det holder nok ikke.

PS Norwegian flyr vel ennaa ikke CPH-MXP - det er vel store sjanser for at FR vil slite tungt naar DY starter Milano og oppretter base i Roma (dermed blir mer kjent i det italienske markedet).
 
Last edited:
Med mye venner og familie i Italia vil kort si at du er noksaa paa baertur, Norge er et veldig attraktivt turistmaal for Italienere og paa de Ryanair flightene vi hadde til Italia var det minst 50% Italienerene (det var alltid Italiensk Besetning ogsaa) - de siste Norwegian Flightene jeg har hatt til Italia - deriblant Roma hadde ogsaa godt over 50% Italienere. Godt forsoek paa aa bortforklare - but sorry det holder nok ikke.

Ja og jeg har også reist med fly fra Italia med mange italienere, men det forklarer ikke det som ligger til grunn! Rygge melder selv om ca 70%/30% med Ryanair. Reisevaneanalysen viser også en overvekt av nordmenn på ruter til/fra Italia.

Det er grunnlaget og med all respekt, ikke personlige observasjoner!

Norge er meget attraktivt land som har en høy standing hos italienere.
Vekstpotensialet er også enormt. Men det forrandrer ikke det faktum at Italienere i større grad enn Oslo, velger København som destinasjon for en storby ferie slik det er i dag. København har en helt annen merkevare og standing enn Oslo. Det er ganske ubestridt når du ser på besøkstallene... Attraktiviteten til København er jo i aller høyeste grad også mye mindre sesongbetont enn Oslo. Dessuten har Norge betydelig flere gjestedøgn pr. italiener, enn Danmark.

Og før tante Britt forteller at hun har opplevd annet ombord hos DY og at dette er vissvass, så viser tallene fra norske myndigheter ganske tydelig at ca 50.000 italienske turister til Norge mot 300.000 norske turister til Italia......

http://www.amb-norvegia.it/Norsk/italia/fakta/bilaterale/#.VscSvXo7OrU
 
Last edited:
PS Norwegian flyr vel ennaa ikke CPH-MXP - det er vel store sjanser for at FR vil slite tungt naar DY starter Milano og oppretter base i Roma (dermed blir mer kjent i det italienske markedet).

Både Alitalia og Norwegian fløy i konkurranse mot Easyjet og Ryanair i 2015 på Milano. Begge har brått sluttet å fly ruten og vil ikke bli betjent ut fra CPH til Milano i S16.
De har nok helt sikkert ikke noe med at FR og U2 har kastet inn det de har av mobilisering på ruten:rolleyes:
 
Last edited:
Både Alitalia og Norwegian fløy i konkurranse mot Easyjet og Ryanair i 2015 på Milano. Begge har brått sluttet å fly ruten og vil ikke bli betjent ut fra CPH til Milano i S16.
De har nok helt sikkert ikke noe med at FR og U2 har kastet inn det de har av mobilisering på ruten:rolleyes:

Jeg mener, at Norwegian sluttede med at flyve denne rute tilbage i oktober 2013,
 
Hvordan går Vuelings rute mellom Oslo og Roma?

Noen som vet hvordan denne ruten går - eller er det noen her som har fløyet den? Har de promotert den på nett eller papir?
 
Hvordan går Vuelings rute mellom Oslo og Roma?

Hei tilfeldigvis fra Roma. Vueling satser sterkt på markedsføring rundt om på hele flyplassen, uten at det står noe spesifikt om destinasjoner/Oslo. Hvorfor spør du egentlig? [emoji854]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Last edited:
Re: Hvordan går Vuelings rute mellom Oslo og Roma?

Hei tilfeldigvis fra Roma. Vueling satser sterkt på markedsføring rundt om på hele flyplassen, uten at det står noe spesifikt om destinasjoner/Oslo. Hvorfor spør du egentlig? [emoji854]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nesten alt som kan bringe oss til Italia er av interesse... og her på forumet diskuteres jo nye ruter - men denne har liksom gått under radaren - iallefall under min. Gikk forbi Vuelings avgang til Roma sist jeg var på OSL og det var mest italienere som skulle ombord. Ellers hadde de jo en behagelig avgangstid.
 
Re: Hvordan går Vuelings rute mellom Oslo og Roma?

Men er det ingen som vet hvordan ruten går....eller som har testet den?
 
Jeg har hatt den tvilsomme gleden av å fly OSL - FCO med Vueling (i påsken i år). Heldigvis hadde vi SAS hjem igjen. Vueling er den trangeste opplevelsen jeg har hatt i luften noen sinne. Servicenivå var i beste fall på gjennomsnitlig nivå. Hyggelig crew, men de hadde ikke akkurat hast med å få tralla gjennom maskinen, jeg tror vi fikk kjøpt drikke og sånn et sted over alpene.

Siden vi reiste med 3 barn var ikke nødutgang et alternativ. Den eneste grunnen til å velge de igjen er for å få direkterute, gunstig avgangstid og hvis jeg reiser uten barn så nødutgang kan kjøpes for bedre benplass.
 
Takk for bra svar:-) Ser at de skal ha det dobbelte nå av hva vi betalte for SAS Plus (kjøpt i februar) nå i juli...
 
Back
Top