• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vouchers fra CO

Someone

Moderator
Medlem
Etter aa ha staatt over en Continental flight fra ewr til iad i April sitter jeg med en voucher paa 300 USD med Continental som jeg akter aa bruke saa sant ikke ett annet selskap kommer med ett tilbud som er mye billigere naar jeg skal til USA i sommer. Billettene maa bestilles innen April siden da gaar voucheren ut. Sporsmaalet mitt da er hvordan disse kan brukes (De er "haandskrevne" og utstett paa EWR). Maa jeg bestille billett paa ett Continental kontor (hvor er det det i Oslo, osl?) eller kan jeg bestille over nettet ogsaa faa refundert belopet ett eller annet sted eller maa jeg paa ett vanlig reisebyraa for aa faa brukt dem?

Haaper noen her inne har svar paa det siden 1800kroner avslag paa en billett til USA er kjekt som student spesielt hvis det innebaerer direkte osl-ewr :smokin

Replying to Topic 'Vouchers fra CO'

Jeg fikk elektronisk voucher, og den brukte jeg bare når jeg bestillte på nett. Om det er en kode på den håndskrevne voucheren din kan du sikkert gjøre det samme.

Jeg hadde ringt CO sitt kontor og spurt. Siden dette er del-betaling og håndskrevet, må du muligens sende inn voucher innen den tiden billetten må utstedes, eller møte direkte opp på ticket desk OSL. Ikke la det gå for lang tid tid før du undersøker, for plutselig er det for sent!!
Noen vouchere har også den muligheten at man kan ta de ut i cash, men da gjerne kun 50% av verdien!
Voucher kan kun brukes hos flyselskapet. Ingen reisebyrå tar disse

Det viste seg faktisk at voucheren min var elektronisk:) Fikk sendt den over til Skottland saa jeg fikk sjekket hva det egentlig stod paa den.

Uansett naar blir da de $300 trukket fra? Naar jeg var paa CO sine hjemmesider la jeg inn koden paa starten bare for aa teste, men kom meg ikke helt gjennom siden jeg ikke hadde passet tilgjengelig. Sporsmaalet er derfor om da de $300 trekkes fra "til slutt" like faar man kommer til siden for betaling naar man bestiller?

Ja, du legger inn koden i tillegg til visanr, så blir voucheren brukt først og så blir visa belastet for resten av beløpet billetten koster. Veldig enkelt, jeg fikk det til på første forsøk uten instruksjoner

Fikk naa brukt voucheren min da jeg bestilte billetter igaar, men har ennaa ikke mottatt bekreftlse paa mail. Er dette vanlig? Presterte av gammel uvanne aa glemme aa skrive ned reservasjonsnummer siden det kommer jo "alltid" i mailen og faar derfor ikke logget meg inn pa CO sine sider siden jeg heller ikke er saann One pass member. Sporsmaalet er derfor om dette er vanlig at det tar saa lang tid med bekreftelses mailen?

Bestilte osl-ewr-atl-myr og myr-ewr-osl i Juni

Regner med at ikke alle flighter er operert av CO? Da skal det ta opptil 24 timer å få en bekreftelse, men jeg har opplevd at det tar mer. En gang forsvant hele bookingen, så jeg måtte booke på nytt.
Å ikke skrive ned bookingreferanse eller lagre siden når du har elektronisk billett er vel litt :naughty:

Originally posted by Dag Viking

Regner med at ikke alle flighter er operert av CO? Da skal det ta opptil 24 timer å få en bekreftelse, men jeg har opplevd at det tar mer. En gang forsvant hele bookingen, så jeg måtte booke på nytt.
Å ikke skrive ned bookingreferanse eller lagre siden når du har elektronisk billett er vel litt :naughty:

Vet det er fy fy.:naughty: En av flightene er Delta (ASA?) saa sikkert derfor. Gikk nettopp inn paa CO sine sider aa booket en "dummy" og da ser jeg de to setene vi valgte lyser opptatt og saa mest sannsynlig ligger den inne. Uansett fikk jeg skrevet ned reservasjonsnummeret til kammeraten min naar vi bestilte (bestilte hver for oss siden vi begge hadde voucher) Dessuten er det ett haap at siden ligger i historien paa PCen jeg brukte, men har ikke tilgang paa den for ikveld

Faen for en slov idiot jeg kan vaere og det er kanskje ikke det lureste man kan gjore aa betille billetter med ett par ol innabords

:laola

Originally posted by Dag Viking

Nesten 48t tok det tilslutt. Ringte til CO i Oslo og de saa det mest sannsynlig var pga voucheren jeg brukte det tok saa lang tid for jeg fikk bekreftelse over mail, selv om han paa kontoret fikk bekreftet det for meg over telefon ett par timer for jeg mottok e-mailen selv om jeg ikke hadde referanse nummer.

Eneste irriterende var at setene jeg hadde valgt ut paa Delta og Delta Connection (ASA) flighten ble byttet :(

8600 var prisen (ca 6600 etter voucheren var brukt). Kan ikke klage med tanke paa at det er hoysesong, jeg flyr direkte til NY og jeg skal litt lenger enn til ewr

Back