Virgin Atlantic med shorthaul

Da skal Virgin ha fått slots til LHR-EDI og LHR-ABZ som BA måtte gi fra seg etter BMI-oppkjøpet

http://www.ausbt.com.au/virgin-atlantic-s-new-london-scotland-flights-start-march-2013
Virgin Atlantic will begin flights to Scotland's financial capital Edinburgh and key North Sea resources hub Aberdeen from London Heathrow from March next year.

The UK regulator awarded Virgin all twelve of the competition-boosting landing slots up for grabs at Heathrow, following the merger of British Airways and BMI earlier this year.
 
Da ble det ingen Heathrow Edinburgh slots på Aer Lingus ser det ut til. Ryktene i går gikk på at Virgin er nr. 1 på listen fra EU kommisjonen og at det visstnok skal opereres av Flybe. Hvem vet, men det kommer vel en offisiell kunngjøring en eller annen gang da det ikke er så lenge til oppstart.

Irish Times

I følge nyeste nå vil Virgin leie fly og mannskap fra Aer Lingus, dresse dem i Virginfarger og la dem fly innenriksrutene for dem

http://www.irishtimes.com/newspaper/finance/2012/1210/1224327682165.html
 
Og går Ryanairs ønske om å kjøre Aer Lingus gjennom så blir dette en herlig suppe :p

Det er en av grunnene til at Aer Lingus gjør nettopp dette for å styrke sin forretningsportefølje og dermed gjøre det mindre attraktivt for eiere å selge til Ryanair. Hvis de kan styrke selskapets posisjon ved å ta arbeid som dette vil det svekke Ryanairs bud hva verdisetting av selskapet angår...Men tiden vil vise!

Dette har vært ryktet en ukes tid nå og da ser det ut til at det kanskje kan skje...Men jeg tror det ikke før jeg ser et grønt fly med rød hale på Heathrow :p
 
Last edited:
Willie Walsh (BA's CEO) havde ytret at DL's eventuelle køb af VS-aktier ville kunne betyde at Virgin Atlantic-brandet ville forsvinde. Det mente Branson ikke ville ske, og foreslog et væddemål med WW om hvorvidt det eksisterede om fem år. Taber skulle betale GBP 1m til vinder.
Den tyggede WW så på, og foreslog at de i stedet væddede om at taberen modtage et knæ i skridtet af vinderen. På vinderens headquarter. Det har Branson accepteret!

Det er britisk humor på højt plan, og langt morsommere end at høre på MoL, Kjos og SAS-ledelsens mudderkastniger.

Mere her:
http://www.businesstraveller.com/news/branson-accepts-walshs-knee-in-the-groin-challenge
http://www.businesstraveller.com/news/branson-challenges-ba-to-A-pound-1m-bet-on-cont
 
Det bør vel også nevnes at den ene millionen pund Branson foreslo skulle benyttes til et veledig forhold for ansatte i selskapet og ikke en gevinst til WW hvis f.eks. han vant. Dette var vel kanskje en grunn til at WW først avslo forslaget.
 
Det bør vel også nevnes at den ene millionen pund Branson foreslo skulle benyttes til et veledig forhold for ansatte i selskapet og ikke en gevinst til WW hvis f.eks. han vant. Dette var vel kanskje en grunn til at WW først avslo forslaget.
Ja, eller fordi han ikke havde pengene:
I don't have £1m, so a knee in the groin, maybe - that would be as painful to him as it might be to me.
 
Ser ut som loaden fortsatt er ekstremt dårlig. Hvor lenge kan dette fortsette?

http://www.flightglobal.com/news/ar...estic-loads-leave-little-red-trailing-396469/

Antall passasjerer har steget jevnt og trutt gjennom det siste året, og selv om load factor kanskje ikke er allverdens, er den jevnt over langt bedre enn hva den var i fjor. Det spennende blir denne sommeren, og i følge ryktene jeg hører fra selskapet, er forhåndsbestillingene høyere enn forventningene.

Den opprinnelige avtalen er ferdig på denne tiden i 2015 men der er opsjon på et tredje år. Jeg vil anta at denne sommeren vil bli utslagsgivende for hva som kommer til å skje, evt. hvor politisk det er å ha en utfordrer til British Airways. Når alt kommer til alt handler det jo kun om slots på Heathrow og en av dem som Little Red har brukt til nå går til Delta denne sommeren.

Hva er egentlig årsaken til det ekstremt dårlige belegget?

Det har vært svært lite reklame for rutene. Har sett mer reklame for Virgin Trains (hvor de ironisk nok bruker "fly Virgin Trains" som deres catch phrase) enn Little Red, både i terminalen på Heathrow og ellers. I følge det jeg har hørt er det viktigste objektivet til Little Red å fore long haul med passasjerer, og siden de fleste long haul passasjerer bestiller lang tid i forveien vil det ta lang tid før andelen transfer passasjerer tar seg opp. I deres tanker var punkt til punkt innen UK visstnok aldri med i vurderingen, noe som virker sannsynlig nok om en ser på mangelen på markedsføring.

Ellers kan nok bonusveldet også spille inn. De har hatt en kampanje de siste par månedene med status match og hva det nå heter mot diverse andre bonusprogram.
 
Last edited:
Litt rart å tenke hvorfor Virgin ikke fikk det til å fungere innenriks når selskaper som BA og Easyjet får det til mellom LON-MAN/EDI/ABZ.
 
Vel, jo flere operatører jo færre passasjerer per operatør.

I de interne briefingene som ble gitt er det mangelen på transfer passasjerer som er den store bøygen. Hovedobjektivet til Little Red var å supplere Virgin (og Delta) long haul men der har det visst ikke gått som de håpet og hovedandelen av passasjerøkningen har vært punkt til punkt og ikke transfer.
 
Back
Top