Virgin Atlantic bestiller A330-900neo

Someone

Moderator
Medlem
Nevnt i PAS18 tråden, men fortjener en egen tråd om emnet:

Virgin Atlantic har bestilt 14 A330-900 maskiner, som skal erstatte deres 4 A330-200 og 8 A330-300 maskiner, så en vekst på 2. I tillegg har de 6 opsjoner. 8 av flyene er nye ordre hos Airbus, mens 6 er fly som leases fra ALC og allerede i Airbus ordrebøker

Det som er litt interessant er at Virgin sin fremtidige flåte da er bygget opp rundt A350-1000, 787-9 og A330-900, tre fly som delvis konkurrerer mot hverandre. En av flere grunner til valget av A330-900 er for at storeier Delta også har disse

https://twitter.com/VirginAtlantic?...rds.net/thread/2489/airbus-orders-2019?page=9

D9QTSL7WsAAmrGB
 
Last edited:
Re: Virgin Atlantic bestiller A330-900

Virgin Atlantic har bestilt 14 A330-900 maskiner, som skal erstatte deres 4 A330-200 og 8 A330-300 maskiner, så en vekst på 2. I tillegg har de 6 opsjoner. 8 av flyene er nye ordre hos Airbus, mens 6 er fly som leases fra ALC og allerede i Airbus ordrebøker

Hvilke regler eller tidsfrister gjelder for opsjoner?
 
Re: Virgin Atlantic bestiller A330-900

Hvordan opsjonene fungerer spørs alltid på kontraktene, men ofte er det sånn at de må benyttes før siste fly i en ordre er levert eller etter en vis periode.

Det er ofte vanlig at et flyselskap ønsker å se hvordan en flytype fungerer i demmes nettverk før de eventuelt benytter seg av opsjonene. Opsjoner kan ofte også konverteres til andre flytyper/modeller.
 
Re: Virgin Atlantic bestiller A330-900

Hvordan opsjonene fungerer spørs alltid på kontraktene, men ofte er det sånn at de må benyttes før siste fly i en ordre er levert eller etter en vis periode.

Det er ofte vanlig at et flyselskap ønsker å se hvordan en flytype fungerer i demmes nettverk før de eventuelt benytter seg av opsjonene. Opsjoner kan ofte også konverteres til andre flytyper/modeller.

Tusen takk for forklaring :)
Nå lærte jeg noe nytt i dag også :)
 
Re: Virgin Atlantic berefter ordre på 10 Airbus A330

Mens først A330-900 til Virgin monteres i disse dager i TLS, har de nå pensjonert den siste av de 4 A330-200 maskinene de hadde i flåten

https://www.ch-aviation.com/portal/news/115731-uks-virgin-atlantic-retires-last-a330-200

Virgin Atlantic (VS, London Heathrow) has announced it retired its last A330-200, G-VLNM (msn 322), on May 12, 2022, as part of its transition to a new-generation fleet of A330-900s, B787-9s, and A350-1000s.
 
Re: Virgin Atlantic bestiller A330-900

-200ene var vel uansett bare en midlertidig løsning i forbindelse med motorproblemer på Dreamlinerene?
 
Deres 3. A330-900 som nylig ble levert får navnet Queen of the Skies og registreringen G-VEII for å hedre den avdøde dronningen

https://twitter.com/VirginAtlantic/status/1617521654799925250

Honouring Her Majesty Queen Elizabeth II

We’ve named our newest aircraft in honour of her late majesty, Queen Elizabeth II. Our @Airbus A330neo will have the name ‘Queen of the Skies’ with royal registration G-VEII, in tribute to the late monarch

FnKVahaaAAE3NKx
FnKVU9KaYAEEWZM
 
Og Virgin A330-900 skal (etter planen) testes av Bongos Tryllereiser om nokså presis 3 uker. Blir spennende å se om den fyller Bongos strenge krav til detaljer.
 
Deres 3. A330-900 som nylig ble levert får navnet Queen of the Skies og registreringen G-VEII for å hedre den avdøde dronningen

Liten rettelse, så er det deres 4. maskin som ennå ikke er levert som får dette navnet og registreringen

Den maskinen som ble levert, som nummer 3, nå i januar var G-VLDY - Eliza Doolittle
 
Deres 3. A330-900 som nylig ble levert får navnet Queen of the Skies og registreringen G-VEII for å hedre den avdøde dronningen

Liten rettelse, så er det deres 4. maskin som ennå ikke er levert som får dette navnet og registreringen

Da var den levert, som deres 4. A330-900

Airbus A330 -941 2023 G-VEII Virgin Atlantic Airways delivery 31mar23 TLS-LHR “Queen of the Skies”
 
Back
Top