Aner ikke hvor MOW har sin info fra, men diskuterte dette med en SAS-kaptein i går som nevnte dette scenarioet som en mulighet.
Kort "oversettelse":
Styrmannen flyr, de ser banen på minimumshøyden (skyer og regn), Styrmannen kobler ut autopiloten, men gir samtidig full gass. Kapteinen overtar, drar tilbake til tomgang, senker nesen og lander. På denne turen har maskinen kun revers på venstre side, men dette vet pilotene om på forhånd. Når kapteinen begynner å reversere venstre motor går høyre på ny opp til full gass fordi de har glemt å koble ut auto-gass-systemet som fremdeles står i full gass modus. Flyet aksellererer og sklir av banen. Høyre motor brekker av. Alle passasjerene evakueres fra bakre dør. Ingen røyk i kabinen og ingen personskader.
Kort "oversettelse":
Styrmannen flyr, de ser banen på minimumshøyden (skyer og regn), Styrmannen kobler ut autopiloten, men gir samtidig full gass. Kapteinen overtar, drar tilbake til tomgang, senker nesen og lander. På denne turen har maskinen kun revers på venstre side, men dette vet pilotene om på forhånd. Når kapteinen begynner å reversere venstre motor går høyre på ny opp til full gass fordi de har glemt å koble ut auto-gass-systemet som fremdeles står i full gass modus. Flyet aksellererer og sklir av banen. Høyre motor brekker av. Alle passasjerene evakueres fra bakre dør. Ingen røyk i kabinen og ingen personskader.