Rapport start
Etter en meget fuktig kveld var det en vekkeklokkemedley med mobil, blackberry og hotelltelefon i full sving klokka halv aatte. Nede sto vaar trofaste shuttlesjaafoer klar og ventet og vi var paa flyplassen paa 3 minutter. Vi hadde allerede sjekket inn paa nettet og satte derfor kursen rett mot sikkerhetskontrollen. Virgin America avgaar fra D concoursen. First Class passasjerer som reiser med Virgin America faar benytte Fast Track paa LAS, men siden Elevate programmet ikke har status nivaaer (og det er de jaggu stolt over ogsaa, ifoelge websiden er alle passasjerene likeverdig..) svinger det daarlig dersom du er trofast kunde. Flyr du bak gardinen er det ingen Fast Track uansett hvor lojal du er, og alle vi som har reist fra LAS vet at det kan vaere heftige koeer der.
Naa var ikke det noe problem siden vi var i First saa vi ankom gaten 45 minutter foer avgang, det som moette oss var en forsinkelse paa halvannen time grunnet morrataake i SFO. Selv om baade e-post og mobilnummer ligger i Elevate profilen og bookingen min, kom det ingen notification fra Virgin America.
Vi satte kursen opp til den spanking nye Continental Presidents Club i etasjen over, klubben ligger rett ved Virgin America's gater.
Forsinkelsen ble lengre og vi fikk en wheels up time klokka 1100. Boarding startet imidlertid klokka litt over 10. Boarding skjer etter diverse omraader, First Class kan boarde naar som helst.
Vi boardet mot slutten og naar vi kom ombord var alle blindsene dratt ned og det var et lilla og lyseblaatt lys. Vanvittig heftig. Plassen er tilnaermet internasjonal business, men at pitch er 55" er bare tull. Tipper rundt 45-50. Setene er stilig og kabinen er vanvittig fresh. To smaa flasker med vann sto klar paa bordet mellom setene. Vi ble ogsaa umiddelbart tilbydt hva som helst, vi valgte et par Bloody Mary.
Som bulkhead (og skille mellom F og M) har de en plastikk vegg som ser litt cheesy ut. Det jeg merket var at det kun var et smalt rom aa legge ting i foran rad 1. Jeg la kamera, BB og solbriller i dette rommet og hoerte at de fallt ned til bunnen av hele veggen.. Mer om det siden.
Ingen tok opp gardinene og med litt heftig drum & bass var skikkelig stemning ombord. Flyet ble helt fullt og omsider fikk vi pusha tilbake og ventet paa wheels up tiden. Bose headsetet mitt maatte jeg legge i rommet paa andre siden av bulkhead for take off og landing fordi det rett og slett ikke var plass... Den velkjente sikkerhetsvideoen ble vist paa skjermene bak, i F hadde en Teammember ansvaret for aa demonstrere fordi skjermene er mellom setene.
Vi brukte saa og si hele rullebanen og fikk flaksa oss oppover. Paa tide aa sjekke ut entertainmentsystemet. Vel, 5 av 36 satelittkanaler fungerte, men det er jo masse annet aa se paa. Premium kanaler og filmer var gratis i F samt tusenvis av MP3. Setet er det beste du finner i innenriks F i USA bortsett fra UA PS F som faktisk er bedre.
Serveringen besto av 2 smaa muffins servert paa en liten porselen asjett. Da jeg skulle ta bilde av maten fikk jeg ikke kameraet opp fra det rommet paa bulkheadet.. Purseren ble tilkallt og kunne fortelle at det rommet var kun for magasiner og sikkerhetsbrosjyrer.... Etter mange forsoek fikk vi rett og slett ikke tak i tingene som var blitt slukt av en A320.
Maintenance paa SFO maatte ordne dette paasto purseren som maatte ha vaert ny fordi da Teammember som fullfoerte sikkerhetskontrollen kom frem og saa hva vi holdt paa med utbroet han "ikke naa igjen". Vel, fra en purser som behandlet meg som om jeg var en idiot kunne Teammember nr. 2 fortelle at dette skjedde hele tiden - paa begge bulkhead. Da begynte purseren aa bli litt mer beklagelig.
Bulkhead ble demontert av TM2 og tingene samt ca. 10 boardingkort, et par andre solbriller kom da til syne.. Idiotisk loesning.
Resten av flighten slet jeg med aa faa kontakt med satelitten, et problem jeg aldri har hatt over land med hverken JetBlue eller Virgin Blue. Umulig aa se paa TV.
Landingen var smooth og jeg maatte selvsagt legge Bose headsetene paa andre siden av bulkhead noe som endte med at jeg glemte headset og 2 ipod igjen paa flyet.
Dette oppdaget jeg ombord paa Bart og ringte umiddelbart til Virgin America. De satte meg over til SFO bagasjehaandtering som ikke tok telefonen, en svarer sa at de ville ringe tilbake.
Ringte en gang til senere soendag, 3 ganger mandag og 2 ganger i dag. La igjen 4 beskjeder. Ingen ringte tilbake.
Ringte derfor til Virgin America Guest Care som ringte til SFO som kunne fortelle at de ikke hadde funnet noe som helst ombord og at det var derfor de ikke hadde ringt tilbake. Guest Care var fullstendig enig at det overhodet ikke var holdbart og ville ta dette opp.
En melding ble sendt til alle stasjonene flyet var innom nettopp saa vi faar se, men siden det har gaatt saa lang tid har jeg ingen tro paa at tingene kommer til rette.