Virgin America?

Da jeg skulle sjekke inn paa nettet fikk jeg tilbud om aa oppgradere til First for 50 daler pp, noe jeg selvsagt ikke ville si nei til. Hadde allerede betalt 15 dollar pp for premium seats saa 70 dollar for First for to pers er jo virkelig levelig!

Websiden ville derimot ikke samarbeide med uansett browser, saa jeg maatte ringe. En trivelig dame plasserte oss paa rad en, men det tok sin tid aa gaa igjennom denne prosessen.

Kanon!
 
Spent på å høre hvordan turen gikk. Dette selskapet har fasinert meg siden før de kom i luften. Så gjenstår det å se om de lever opp til forventninger.
 
Nei, Residence Inn kan man sammenligne med Extended Stay. Det er tilnaermet "leiligheter" med kokemuligheter, stue, soverom etc. De serverer kun frokost og har ikke restaurant/roomservice utenom det. De tilbyr dog aa gjoere matvareinnkjoep for deg dersom du oensker det.

Embassy Suites er rett og slett et hotell med utelukkende suiter. De har gratis frokost og gratis manager's reception paa kvelden (snacks og drikke, inkludert alkohol)
De Residence Inn jeg har bodd på, har også hatt en "reception" på eftermiddagen/kvelden, med en lett buffet(godt mulig mindre enn denne managers receptions). Men ellers stemmer jo det du sier. Mitt lengste stay på Residence Inn tror jeg var nærmere to måneder, og denne lette middagen på ettermiddagen ble MYE brukt. Dog var den kun på hverdager. Tror de fleste Residence inn har "menyen" hengende på kjøleskapet i leiligheten, som sier hva som vil bli servert de ulike dagene. Dette stemmer IHVERTFALL for Residence Inn i Montreal(hvor jeg som sagt tilbrakte mye tid), New Jersey og Raleigh/Durham. Har bodd på flere i kjeden, uten å kunne erindre helt sikkert om denne buffeten var på plass.
 
Last edited:
Rapport start

Etter en meget fuktig kveld var det en vekkeklokkemedley med mobil, blackberry og hotelltelefon i full sving klokka halv aatte. Nede sto vaar trofaste shuttlesjaafoer klar og ventet og vi var paa flyplassen paa 3 minutter. Vi hadde allerede sjekket inn paa nettet og satte derfor kursen rett mot sikkerhetskontrollen. Virgin America avgaar fra D concoursen. First Class passasjerer som reiser med Virgin America faar benytte Fast Track paa LAS, men siden Elevate programmet ikke har status nivaaer (og det er de jaggu stolt over ogsaa, ifoelge websiden er alle passasjerene likeverdig..) svinger det daarlig dersom du er trofast kunde. Flyr du bak gardinen er det ingen Fast Track uansett hvor lojal du er, og alle vi som har reist fra LAS vet at det kan vaere heftige koeer der.

Naa var ikke det noe problem siden vi var i First saa vi ankom gaten 45 minutter foer avgang, det som moette oss var en forsinkelse paa halvannen time grunnet morrataake i SFO. Selv om baade e-post og mobilnummer ligger i Elevate profilen og bookingen min, kom det ingen notification fra Virgin America.

Vi satte kursen opp til den spanking nye Continental Presidents Club i etasjen over, klubben ligger rett ved Virgin America's gater.

Forsinkelsen ble lengre og vi fikk en wheels up time klokka 1100. Boarding startet imidlertid klokka litt over 10. Boarding skjer etter diverse omraader, First Class kan boarde naar som helst.

Vi boardet mot slutten og naar vi kom ombord var alle blindsene dratt ned og det var et lilla og lyseblaatt lys. Vanvittig heftig. Plassen er tilnaermet internasjonal business, men at pitch er 55" er bare tull. Tipper rundt 45-50. Setene er stilig og kabinen er vanvittig fresh. To smaa flasker med vann sto klar paa bordet mellom setene. Vi ble ogsaa umiddelbart tilbydt hva som helst, vi valgte et par Bloody Mary.

Som bulkhead (og skille mellom F og M) har de en plastikk vegg som ser litt cheesy ut. Det jeg merket var at det kun var et smalt rom aa legge ting i foran rad 1. Jeg la kamera, BB og solbriller i dette rommet og hoerte at de fallt ned til bunnen av hele veggen.. Mer om det siden.

Ingen tok opp gardinene og med litt heftig drum & bass var skikkelig stemning ombord. Flyet ble helt fullt og omsider fikk vi pusha tilbake og ventet paa wheels up tiden. Bose headsetet mitt maatte jeg legge i rommet paa andre siden av bulkhead for take off og landing fordi det rett og slett ikke var plass... Den velkjente sikkerhetsvideoen ble vist paa skjermene bak, i F hadde en Teammember ansvaret for aa demonstrere fordi skjermene er mellom setene.

Vi brukte saa og si hele rullebanen og fikk flaksa oss oppover. Paa tide aa sjekke ut entertainmentsystemet. Vel, 5 av 36 satelittkanaler fungerte, men det er jo masse annet aa se paa. Premium kanaler og filmer var gratis i F samt tusenvis av MP3. Setet er det beste du finner i innenriks F i USA bortsett fra UA PS F som faktisk er bedre.

Serveringen besto av 2 smaa muffins servert paa en liten porselen asjett. Da jeg skulle ta bilde av maten fikk jeg ikke kameraet opp fra det rommet paa bulkheadet.. Purseren ble tilkallt og kunne fortelle at det rommet var kun for magasiner og sikkerhetsbrosjyrer.... Etter mange forsoek fikk vi rett og slett ikke tak i tingene som var blitt slukt av en A320.

Maintenance paa SFO maatte ordne dette paasto purseren som maatte ha vaert ny fordi da Teammember som fullfoerte sikkerhetskontrollen kom frem og saa hva vi holdt paa med utbroet han "ikke naa igjen". Vel, fra en purser som behandlet meg som om jeg var en idiot kunne Teammember nr. 2 fortelle at dette skjedde hele tiden - paa begge bulkhead. Da begynte purseren aa bli litt mer beklagelig.

Bulkhead ble demontert av TM2 og tingene samt ca. 10 boardingkort, et par andre solbriller kom da til syne.. Idiotisk loesning.

Resten av flighten slet jeg med aa faa kontakt med satelitten, et problem jeg aldri har hatt over land med hverken JetBlue eller Virgin Blue. Umulig aa se paa TV.

Landingen var smooth og jeg maatte selvsagt legge Bose headsetene paa andre siden av bulkhead noe som endte med at jeg glemte headset og 2 ipod igjen paa flyet.

Dette oppdaget jeg ombord paa Bart og ringte umiddelbart til Virgin America. De satte meg over til SFO bagasjehaandtering som ikke tok telefonen, en svarer sa at de ville ringe tilbake.

Ringte en gang til senere soendag, 3 ganger mandag og 2 ganger i dag. La igjen 4 beskjeder. Ingen ringte tilbake.

Ringte derfor til Virgin America Guest Care som ringte til SFO som kunne fortelle at de ikke hadde funnet noe som helst ombord og at det var derfor de ikke hadde ringt tilbake. Guest Care var fullstendig enig at det overhodet ikke var holdbart og ville ta dette opp.

En melding ble sendt til alle stasjonene flyet var innom nettopp saa vi faar se, men siden det har gaatt saa lang tid har jeg ingen tro paa at tingene kommer til rette.
 
Last edited:
Tyder på at det fortsatt er rom for forbedring - selvom hovedproduktet er godt, skal alt det andre rundt også fungere!
 
Produktet er meget bra og det er jo selvsagt min feil at jeg glemte headsetet hos purseren.

Men det er for daarlig at de ikke ringer tilbake paa 3 dager...

Teknologien er ikke helt paa topp og den bulkhead loesningen er idiotisk.

Det oedela foersteinntrykket, men man laerer saa lenge man lever.

Fikk jo ikke testet servering annet enn to smaa muffins, bak selger eller serverer de ingenting paa flighter under 2 timer. NWA serverer jo mer paa 45 minutter mellom ORD-MSP i F....... Og paa oelfronten har de Heineken, Miller og Miller Light, samme som UA.
 
Det virker som om produktet kanskje er noe "uferdig"? Vi får satse på at du ikke er alene om å lære så lenge du lever, Tommy. Det kan forhåpentligvis overføres VX.
 
Utrolig irriterende når man legger igjen ting på fly og selskapet er helt utilgjengelig i etterkant. Har opplevd det samme. Virgin America er uansett et kult selskap, men det er synd med elektronikk som ikke fungerer og håpløse innretninger i flyet. Håper du eller andre kan teste dem på en av langrutene. To små muffins på porselen hørtes ikke så veldig fresht ut...
 
To små muffins på porselen hørtes ikke så veldig fresht ut...

Ikke spesielt sunt heller :exclaimation

Ellers virker det noe uferdig ja. Har skjønt at de har utviklet hele underholdningssystemet selv i linux, så de jobber vel kontinuerlig med forbedringer.
 
Picture134.jpg

Vi er i gang
Picture136.jpg

Ted plass til beina
Picture137.jpg

Frokost
Picture138.jpg

1K sete kompis og brodern
Picture139.jpg

Til aere for Andreas
Picture140.jpg

CO Presidents Club
Picture141.jpg

En Brasilia
Picture142.jpg

Loungen
Picture143.jpg


Picture152.jpg

Soendags morran...
Picture153.jpg

Sjekk lyset
Picture154.jpg

Skjermen er HUGE
Picture155.jpg

Moerkt saa ikke beste kvalitet.

Smaa muffinsene fikk jeg ikke bilder av, kameraet laa i veggen paa siste bildet slik at.. glem det

Tok med bilder fra Ted flighten fredag og fra CO loungen etter ankomst fredag (fin form trenger paafyll og med pres club medlemskap trenger man ikke boardingkort for aa faa tilgang)

Og da var vi fra helvete til himmel.

I gaar kveld troppet ups opp paa doeren med pakke fra vx. Den inneholdt beklagelse fra purseren som selvsagt hadde levert inn tingene I las, fordi han ikke fant dem foer de var paa vei tilbake.

I pakken laa en hilsen fra en supervisor som skrev at de vil se paa aa redesigne bulkhead. Vedlagt laa ogsaa et 20 usd starbucks kort og en voucher for future vx flight paa 100 dollar!!!

Snakk om service!!!!
Episoden foerer ogsaa til en rutineendring I vx: Bagasjeavdelingen skal returnere voicemail innen eob enten de har funnet noe eller ikke.. Meget bra
 
Fokus på helse har man .. men 'riktig' mat koster mer enn vanlig mat. Mange familier har rett og slett ikke råd.
 
Kjempeimponert av purseren og VX. Jeg sendte purseren ett 50 USD Amazon gavekort i dag som takk for utmerket, personlig service.
 
Synes jeg absolutt hun fortjente. Det er å "gå ut av sin vei" for å yte service, og ikke minst, make a customer som husker VX som noe svært positivt.

EDIT: Altså, ikke som i at hun skulle forventet det, men jeg synes det var en veldig hyggelig påskjønnelse fra din(Tommy's) side.
 
Last edited:
Synes jeg absolutt hun fortjente. Det er å "gå ut av sin vei" for å yte service, og ikke minst, make a customer som husker VX som noe svært positivt.

EDIT: Altså, ikke som i at hun skulle forventet det, men jeg synes det var en veldig hyggelig påskjønnelse fra din(Tommy's) side.

Det var en mann..;)
 
Back
Top