Midtiblinken
ScanFlyer Gold
Re: Vinterværtråden og annet vær 2024/2025 - statustråd
Siste metar er 25021G40, 200V310 med tempo 23015G25.
På flatland lander du sikkert 90% av de, minimum. Men ikke akkurat flatt rundt EVE. Regner med turbulensen er i grenseland hva folk tåler, og du vil jo gjerne ha de tilbake. Flygerne her er nok alle lokalkjente, selv om det var svensker som fløy sist jeg var på SAS klapp.
Når du kommer kan det være 20020G25 og det er ikke gærnt. Kan og være 25021G40 200V310. Og det er ikke gøy i fjellene. Om du ikke prøver så får du kritikk og.
Fant ikke tråd for nytt år, men flytt gjerne posten hvis den finnes. Uansett, det blåser friskt i nord, og Evenes har uvær, og dermed kanselleringer og deversions. Nå ser det slik ut, men har med små variasjoner vart i flere timer:
METAR: ENEV 061750Z 25020G34KT 220V290 9999 -RA SCT013 BKN019 08/05 Q1022 TEMPO 23015G25KT BKN014 RMK WIND 1400FT 24057G80KT=
Både Norwian og SAS sendte flymaskiner fra Oslo til Evenes med noen runder vest for Evenes før retur til Oslo. Hva er årsaken til at det flys i flere timer, der resultatet nærmest er gitt på forhånd?
Siste metar er 25021G40, 200V310 med tempo 23015G25.
På flatland lander du sikkert 90% av de, minimum. Men ikke akkurat flatt rundt EVE. Regner med turbulensen er i grenseland hva folk tåler, og du vil jo gjerne ha de tilbake. Flygerne her er nok alle lokalkjente, selv om det var svensker som fløy sist jeg var på SAS klapp.
Når du kommer kan det være 20020G25 og det er ikke gærnt. Kan og være 25021G40 200V310. Og det er ikke gøy i fjellene. Om du ikke prøver så får du kritikk og.