Re: Vinterværtråden og annet vær 2025 - statustråd
Hva skjer med TG955 i dag?
Ny tid 1500 men klokken 1930 fortsatt ikke avreist.
Hva skjer med TG955 i dag?
Ny tid 1500 men klokken 1930 fortsatt ikke avreist.
Hva skjer med TG955 i dag?
Husker jeg ikke feil, så var den første vinteren på OSL preget av mye snø og freezing fog som medførte timesvis med helt nedstenging av OSL, flere ganger. Var det ikke også et par tilfeller hvor fly fikk motorstans pga denne freezing fog da?Haha .. bunnotering? Nei gitt.. den første vinteren var episk rævva. Vi DRØMTE om 25% i rute enkelte dager ….
Mye er skjedd siden da, men enkelte dager viser naturen hvem som er sjef. Sånn er det bare.
Husker jeg ikke feil, så var den første vinteren på OSL preget av mye snø og freezing fog som medførte timesvis med helt nedstenging av OSL, flere ganger. Var det ikke også et par tilfeller hvor fly fikk motorstans pga denne freezing fog da?
Noe av dette skyldtes nok litt innkjøringsproblemer som nok også Nuuk sliter med denne vinteren. De vil nok også være bedre stilt og forberedt neste vinter imo.
Havarikommisjonen har rapporter offentlig tilgjengelig tilbake til 1956 (sikkert noen utelatt fra tidlige år). Husk at utgivelsesåret kan være noe annet enn når hendelsen skjedde.Mener å huske at en Lufthansa 737 fikk trøbbel med begge motorene rett etter avgang fra Galemoen høsten 1998 og holdt på å havarere. Prøvde å finne en beskrivelse eller rapport på nettet, men fant ikke noe. Noen som husker noe mer om dette?
Noe av dette skyldtes nok litt innkjøringsproblemer som nok også Nuuk sliter med denne vinteren. De vil nok også være bedre stilt og forberedt neste vinter imo.
Havarikommisjonen har rapporter offentlig tilgjengelig tilbake til 1956 (sikkert noen utelatt fra tidlige år). Husk at utgivelsesåret kan være noe annet enn når hendelsen skjedde.
https://havarikommisjonen.no/Luftfart/Avgitte-rapporter
2000 og 2001? Det kan ta mer enn 1 år å undersøke hendelsen og utgi rapport.Jeg søkte både på 1998 og -99, men fant ikke noe.
Var på klappsete gjennom Oslo i går ettermiddag. Mens vi ventet på ramp skulle bli måket, hørtes det ut som Thai hadde problemer med forholdene.
Det gikk ikke fort, men de som jobbet med brøyting, deice og ramp, gjorde en solid jobb.
Thai sin ordinære avgang gikk kl. 1556 - drøye 2,5 timer forsinket
Gårsdagens kansellerte thaiavgang gikk som TG955D kl. 1444 i dag
Hva betyr TG955D? Gikk den tom eller med passasjerer?
Mener å huske at en Lufthansa 737 fikk trøbbel med begge motorene rett etter avgang fra Galemoen høsten 1998 og holdt på å havarere. Prøvde å finne en beskrivelse eller rapport på nettet, men fant ikke noe. Noen som husker noe mer om dette?
Noen som vet hva som skjer på Oslo lufthavn i kveld? Ser mange fly returnerer til gaten sin etter avising.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.