Vinterværtråden 2017/2018

Status
Not open for further replies.
Re: Vinterværtråden 2017/18

Uvær på vei til New York. DY har kansellert alle avganger til JFK/EWR nå i kveld.

En venn av meg sitter på et fly til CPH som gikk ned i GOT pga været i CPH (ser at det er en del forsinkelser i CPH i dag)

Massevis av forsinkelser i dag tidlig på KEF pga en kraftig uanmeldt lokal snøstorm.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her kommer et par bilder fra den ekstremt lokale snøstormen fra i går :) (I bildet fra luften er BIKF helt til venstre og BIRK helt til høyre)

Attachments

• snowi.jpg
    snowi.jpg
    71 KB · Views: 1,471
  • image_5.jpg
    image_5.jpg
    90.9 KB · Views: 1,471
  • image_6.jpg
    image_6.jpg
    78.8 KB · Views: 1,448

Skal reise hjem fra BCN i morgen med KL via AMS, og har fått nyss i at det er meldt kraftig crossvind i forhold til 36/18 banene. Såg på alternativt å komme meg hjem via Heathrow, men der var mesteparten til GLA kansellert på grunn av meldt snøvær....så det kan bli mange i Europa som ikke kommer seg dit de skal i morgen.

Pakker ekstra skift i håndbaggasjen, sånn for sikkerhets skyld..

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Det stemmer at det er varslet stiv kuling / stormkast fra øst-nordøst, men de kan da vel bruke RWY 09 og 06?

Det stemmer at det er varslet stiv kuling / stormkast fra øst-nordøst, men de kan da vel bruke RWY 09 og 06?
De kan bruke de banene ja, problemet er vel at de ikke klarer å ta unna all traffikken med bare to baner tilgjengelig. Normalt sett bruker de tre baner vekselvis (bytter mellom to til landing og to til avganger) i peakene utover dagen.

Ser nå KL har kansellert en del flighter utover dagen. Da er det bedre sjanse å ta unna det som er igjen av traffikk

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Ser ut som at det er dårlig vær i Tromsø, Langnes i kveld, siden Norwegians LGW-maskin har snudd og er på tur inn til Trondheim, Værnes.

Espen

Og fra Værnes bar det ned til OSL for flybytte til en norsk maskin .. IBK'en går tom tilbake til Gatwick.

Friske forhold i Finnmark i dag. DY's morgenfly OSL-ALF lander nå i Kiruna.

Espen

Lenger sørover også.
DY 370 OSL-TOS snudde over Malangshalvøya, trolig for å sirkle litt.

Lenger sørover også.
DY 370 OSL-TOS snudde over Malangshalvøya, trolig for å sirkle litt.

Landet greitt denne. Mens DY 373 som skulle til OSL returnerte til gate, 2 timer etter rutemessig avgang. Etter ett langt opphold ute på flyplassen.

Status
Not open for further replies.
Back