Vinterværtråden 2017/2018

Status
Not open for further replies.
Re: Vinterværtråden 2017/18

Bergen var jo omtrent helt stengt for trafikk i to timer, så da gir det sikkert en del ringvirkninger. De to DY-flightene før 626 havnet i Stavanger for refuel og venting så ble vel mangel på fly på OSL etter hvert :lol:

Det hjelper heller ikke at det snør på OSL (og i Oslo) heller, og med litt vind også.

Bergen var jo omtrent helt stengt for trafikk i to timer, så da gir det sikkert en del ringvirkninger. De to DY-flightene før 626 havnet i Stavanger for refuel og venting så ble vel mangel på fly på OSL etter hvert :lol:

Takk! Ingen sjans for å få penger ut av de med andre ord? Har en kamerat i Bergen som ble satt på 13-flyet i morgen, men måtte kjøpe seg en dyr billett for å rekke jobb i morgen tidlig.

Ser ut som de fortsatt sliter med snøen i Bergen. Mange fly i holding i luftrommet over Vestlandet nå.

Da ser det ut til at en god del fly diverter. Blant annet D81770 som blir første 737-8Max som lander på SVG.

I melomtiden ser det ut til at rullebanen på BGO er åpnet igjen. Noen avganger har hvertfall kommet seg avgårde.

Er det snø og de-ice og moro på Gardermoen? Flyet eg trur eg skal ha tilbake frå TRD til OSL no brukte ein liten halvtime frå at Avinor seier avreist til at det var i lufta iflg. FR24. Elles så trur alle skjermane på flyplassen at flyet mitt er i rute; men på avinor trur ein ikkje det...

Sendte madammen av gårde med TG955 i dag. I følge Avinor gikk den på rute, men var i lufta 50 min. sen.

Den kan godt ha gått på rute for det. Taksetid på 50 minutter er ikke uvanlig på slike dager. Det er ikke airbornetiden som avgjør om flyet går på rute.

Alle rullebaner på Flesland er stengt pgå snøkaos

Jeg går ut ifra at det er jeg som er litt på bærtur: Jeg var ikke klar over at Flesland skulle ha mer enn 1 rullebane.....

Alle rullebanene på Flesland er stengde, og førebels har ingen fly fått lette frå Flesland.

Kanskje Bergensere er så pass effektive at til og med AIP-Norge ikke har fått med nattens endringer:

https://ais.avinor.no/no/AIP/View/26/aip/ad/enbr/EN_AD_2_ENBR_en.pdf

Last edited by a moderator:
Re: Alle rullebaner på Flesland er stengt pgå snøkaos

Joa men vrient å måke rullebanen i bare en retning

Attachments

• AIP ENBR.png
    AIP ENBR.png
    105.6 KB · Views: 1,216

Problemer på SVG? SK1870 fra CPH ser ut som gjorde et par forsøk på å komme ned før det ble diversion til OSL

Problemer på SVG? SK1870 fra CPH ser ut som gjorde et par forsøk på å komme ned før det ble diversion til OSL

Det snør godt i Stavanger. I tillegg til at det har blåst storm i natt og blåser fortsatt friskt. Jeg vil tro det er vinden som er hovedproblemet nå. Ser de lander inn fra Vest på bane 11 for øyeblikket.

Meldt snø i deler av UK til uken, inkludert London, og det pleier ikke gå særlig bra.

Ellers ser det ut som ARN har slitt endel i morges

Meldt snø i deler av UK til uken, inkludert London, og det pleier ikke gå særlig bra.

Mye forsinkelser på Flesland pga snøbrøyting i morgentimene i dag også.

Eg vil heim igjen på onsdag! Kom nokre snøfiller etter vi landa. Satsa på det held seg.

Og SK4613 OSL-ABZ, gav opp å komme ned i ABZ og returnerte til OSL

Status
Not open for further replies.
Back