Vinterværtråden 2017/2018

Status
Not open for further replies.
Re: Vinterværtråden 2017/18

Hørte på ATC ''gusting 62''. Mest ille skal det ha vært i kveld.

SK366 havnet i Østersund. Hva skjer med PAX? Busses til TRD eller prøver de å fly litt senere mon tro?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Prøvde og kom seg ned litt senere. 364 gikk til MOL, og så ferry til OSL. Lukter buss.

Kan ikke falde i søvn og ser nu på FR24, at den forsinkede SK2884 var
oppe ved TRD for at se på vejret, og fløj så sydover igen! Vejret på
CPH er ikke ret meget bedre, med vindstød på 38 knob! Lige nu har
den retning mod MMX.

Edit: SK2884 CPH-TRD std 2055, atd 2316 er nu landet i Sturup. Det
var noget af en omvej for bare at komme over Sundet...

Good Night!

Last edited:

Skal til bgo med avgang 0705, men sitter fortsatt ved gate. Har fått frokost da:-). Spent på de-ice kø...

Hørte TRF var stengt tidligere i dag, men den skal vel være åpen nå.

Her på Eidsvoll kom det ramlende gode 20 cm iløpet av natta, så det er vel ikke helt overraskende at det butter litt på OSL nå på morningen.

Hørte TRF var stengt tidligere i dag, men den skal vel være åpen nå .

Det ser slik ut. Torp.no sier at KLM, Wideroe og Wizz hadde kanselleringer paa morgenen, men det ser ut til aa gaa som normalt naa. Fly har ogsaa gaatt til KRS og OSL. KLM har kansellert ankomst kl. 14 ogsaa.

Hei,

Jeg skal med DY537 fra BGO til OSL kl 15.45, men ønsker å unngå å vente på Sola.
Hvor kan jeg sjekke hvilket fly som er satt opp for denne avgangen, hvor dette flyet kommer fra til BGO?

Hei,

Jeg skal med DY537 fra BGO til OSL kl 15.45, men ønsker å unngå å vente på Sola.
Hvor kan jeg sjekke hvilket fly som er satt opp for denne avgangen, hvor dette flyet kommer fra til BGO?

Skjønner ikke hva du mener med BGO, men DY537 er SVG-OSL og skal flys av LN-NGE i dag.

God kveld

Fikk akkurat beskjed om ny avgangstid på SK309 HAU - OSL i morgen tidlig. Opprinnelig avgang var 07:10, ny tid blir 09:05. Regner med dette er pga sent ankomst i kveld.

Bare sånn for sikkerhets skyld, jeg har sjekket inn på nett, det har vel ingen hensikt for meg å dra ut til flyplassen i henhold til opprinnelig tid? Er vel bare å forholde seg til ny tid, det kan vel ikke plutselig hende at de flakser avgårde tidligere?

Maskinen SE-REZ kommer inn til HAU 21.55 i kveld, men ligger inne med crewmangel som grunn for forsinkelsen i morra, så er vel noe hvile som må til. Står avgang 09.05 nå.
Ville tatt en sjekk på Avinor sine sider i morra tidlig i tilfelle de plutselig hoster opp noe crew.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hva skjer på SVG. KL1205 kom seg ikke ned. Har det sammenheng med at det har begynt å snø?

Is derimot. De er knallgode på skøyter..!

Seriøst, KLM's Fokkere (CityHopper) hadde veldig regide regler for snø og bremsekoeffisient. Hørte av en nordmann som fløy der at det var mye pga unge folk med liten erfaring; better safe than sorry. Forsåvidt greit nok, men litt kludrete for paxen når det drar seg til. Mulig de har tatt det med videre til Embraerene?

Last edited:

I går måtte en person bruke spade for å måke frem vår 737 som stod på B5 på OSL...vi brukte 1 time og 40 minutter for å komme fra gate - man klarte ikke å dytte oss bakover på grunn av for mye snø - ble rugget frem og tilbake - snodig opplevelse i vinterlandet.

Status
Not open for further replies.
Back