Vinterværtråden 2017/2018

Status
Not open for further replies.
Re: Vinterværtråden 2017/18

De har høye nok trapper, men de måtte vente til de ble ledig. SWF er ikke ukjent med diversions av store fly ..
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

LN-RKO er lige landet i EWR som positioning flight fra IAD. Mon
ikke den skal flyve 908?
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Mye forsinkelser på JFK fortsatt. Ser at flere DY ankomster har ventet på gate i flere timer etter landing. Og dermed også sterkt forsinket avgang igjen.
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Noen som har det gøy ombord Norwegian på JFK.
Local time at JFK airport is 3:20 am and the gate situation is still very bad. Norwegian flight #DY7015 from Gatwick landed 11pm (4h 20min ago) and is still waiting for a gate.
https://twitter.com/flightradar24/status/949556714742960128
4 hours after landing, and 1 tour of JFK airport later, #DY7019 made it to the gate.
https://twitter.com/flightradar24/status/949517082244403201
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Ser LH400 og OS87 til JFK gjorde en usving ved Irland og går tilbake til Frankfurt og Wien..
 
Last edited:
Re: Vinterværtråden 2017/18

Ser LH400 og OS87 til JFK gjorde en usving ved Irland og går tilbake til Frankfurt og Wien..

Er ikke noe dårlig vær i New York nå? Kun klarvær, men dog veldig kaldt?
https://www.yr.no/sted/USA/New_York/New_York/

Uansett synes jeg det er latterlig at DY måtte vente over 4 timer, kan man ikke bare plassere dem på remote og hente dem i busser? Nei vent sånt driver man ikke med i USA... :headbang Der har USA noe å lære av resten av verden.
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Er ikke noe dårlig vær i New York nå? Kun klarvær, men dog veldig kaldt?
https://www.yr.no/sted/USA/New_York/New_York/

Uansett synes jeg det er latterlig at DY måtte vente over 4 timer, kan man ikke bare plassere dem på remote og hente dem i busser? Nei vent sånt driver man ikke med i USA... :headbang Der har USA noe å lære av resten av verden.

Fordi JFK sliter med litt for mange fly/litt for få ledige gater. Er ikke bare Norwegian som har måttet vente flere timer på ledig gate.

Airlineflyer på Twitter har et par tweets om bl.a. akkurat det.

https://twitter.com/AirlineFlyer
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

De fleste internasjonale selskaper bruker T1. Den er allerede på grensen. Når du i tillegg får divertede maskiner tilbake og alt er forsinket pga de generelle forholdene, blir det som å prøve å dytte ti pinner ned i seks hull. Det går dårlig ...

Det er nok terminalledelsen som her skulle satt ned foten litt tidligere og innført kapasitetsstyring.
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Fordi JFK sliter med litt for mange fly/litt for få ledige gater. Er ikke bare Norwegian som har måttet vente flere timer på ledig gate.

Airlineflyer på Twitter har et par tweets om bl.a. akkurat det.

https://twitter.com/AirlineFlyer

I resten av verden hadde man plassert dem på fjernpark, men men USA er USA og der er fjernpark nærmest forbudt er mitt inntrykk. Selv lille Hilo hadde mange flybroer, men virka som det kun var to som ble brukt.
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

I resten av verden hadde man plassert dem på fjernpark, men men USA er USA og der er fjernpark nærmest forbudt er mitt inntrykk. Selv lille Hilo hadde mange flybroer, men virka som det kun var to som ble brukt.



Dette blir litt Trumpfact .. Skal man ha busser, må man ha egnede parkeringsplasser. Man må ha busser. Man må ha sjåfører med adgangskort (som tar 3-4 uker å få). Disse må også ha kursing. Blir litt mye når man ikke har behov i daglig drift ...
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Er det dårlig vær på Værnes nå?
SK sin LPA-maskin nå i kveld har snudd og vendt kursen mot OSL. To fly, deriblant DY sin LPA-maskin ligger i holding sør og øst av plassen.

Espen
 
Last edited:
Re: Vinterværtråden 2017/18

Er det dårlig vær på Værnes nå?
SK sin LPA-maskin nå i kveld har snudd og vendt kursen mot OSL. To fly, deriblant DY sin LPA-maskin ligger i holding sør og øst av plassen.

Espen

Er vel ikkje så mykje vind enno, men det har snøa greitt i heile dag her i Trondheim i alle fall. Har ein kollega som skal komme tilbake etter jul frå LPA der ho bur no i kveld/natt. Kan vel bli interessant.

Ser at SK380 nettopp landa.
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Det er nok terminalledelsen som her skulle satt ned foten litt tidligere og innført kapasitetsstyring.

Inkompetent ledelse kombinert med alt for stor grad av selvstyre på de enkelte terminalene, JFK virker mer som en samlig frittstående flyplasser som tilfeldigvis deler rullebaner.
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Inkompetent ledelse kombinert med alt for stor grad av selvstyre på de enkelte terminalene, JFK virker mer som en samlig frittstående flyplasser som tilfeldigvis deler rullebaner.

Til en stor grad riktig. Har vært der og jobbet og vært i møte med 'supperådet' på T1 i forbindelse med en VIP-charter. På den annen side, når man ikke trenger dette i daglig drift, krummer man nakken og tar smellen når dritten treffer viften. Dyrt å ha beredskap for alt. 'Noen' må i tilfelle også betale for det.
 
Re: Vinterværtråden 2017/18

Dagens DY7015 London Gatwick - JFK lander straks i SWF. Passasjerer på returen blir sjekket inn på JFK og så busset til SWF. God planlegging av Norwegian for en gang skyld.
Ser ut som de ikke gadd JFK i dag. Aeroflot gjorde like godt en usving over Island og er på vei tilbake til Moskva. Skjønner godt de ikke gidder etter behandlingen de fikk i går.
 
Vinterværtråden 2017/18

Koreans 748 passerer meg her nå... Skulle også vært på JFK.
0cee37128ba06e530879d89655258c60.jpg
 
Last edited:
Re: Vinterværtråden 2017/18

På CNN nå fra JFK. Flyplassen er helt klar med alle rullebaner klare , men dårlig kapasitet å ta inn flere forsinkede fly...EWR virker normal.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top