Vintervær-tråden (2015/16)

Status
Not open for further replies.
Re: TRD Akkurat nå (11. oktober)

Til de to over: Jeg fått sendt bagasjen MOL-OSL-CPH mens jeg selv fløy MOL-BGO-CPH, ble litt stuss over at baggen ikke kom fram, men plutselig så jeg en enslig kjenning surre et par bånd bortenfor.

Jeg landet på TRD i 8.30-tiden i dag, da var de siste tåkerestene trukket nordover i fjorden og det var visuelle innflyvninger fra alle kanter (lyttet på liveatc-stream på vei inn til byen).

Re: TRD Akkurat nå (11. oktober)

Hehe, ja, Meese. Om vi finner et kolli som helst skulle ligget ett annet sted, så sender vi det gjerne slik at bagasjen kommer først frem om mulig ;)

Dårlig vær på BDU i dag. (15/10)

Ser DY330 til BDU Divertet til TOS

Noen som vet hvordan det er der oppe værmessig ?

DY333 er kanselert(retur), hvordan krav til mat osv har man nå ?
Har fått booket om til TOS-OSL 19:40
----------------------------
Den Kanselerte maskinen er nå på tur sørover fra TOS som DY6030/NAX6030 LN-NIG

hurvert

Attachments

• DY330.1.jpg
    DY330.1.jpg
    135.6 KB · Views: 994
Last edited:
Re: Dårlig vær på BDU i dag. (15/10)

Ser DY330 til BDU Divertet til TOS

Noen som vet hvordan det er der oppe værmessig ?

DY333 er kanselert(retur), hvordan krav til mat osv har man nå ?
Har fått booket om til TOS-OSL 19:40
----------------------------
Den Kanselerte maskinen er nå på tur sørover fra TOS som DY6030/NAX6030 LN-NIG

hurvert

Så lenge været har skylda er det force majour, ingen mat.
(alle skylder på den, selv med CAVOK)... ;-)

Så lenge det er teknisk, innenfor selskapets kontroll, crewshortage, teknisk, osv, så er det vel "mat å få" etter 2 timer.... Men ... det kommer vel aldri automatisk , vel ? Man må vel trigge dette hos agentene?

Så lenge det er teknisk, innenfor selskapets kontroll, crewshortage, teknisk, osv, så er det vel "mat å få" etter 2 timer.... Men ... det kommer vel aldri automatisk , vel ? Man må vel trigge dette hos agentene?

Jo mat har man krav på om forsinkelsen kommer over 2 timer. Overnatting også om det trengs. Men erstatning i alle andre former har man ikke krav på. Dette stod jo sjefen for SAS og sa på tv senest nå sist når det var tåkekaos på TRD

De fikk buss BDU - TOS og matkupponger for 120 kr,-
De som ikke kom med noe fly eller ville vente fikk hotell i BDU og fly i dag.

WF på heisatur (Flight Radar)

Så disse to, litt uvanlige, flyrutene tidligere i dag.

Er det FlightRadar som krøller, eller driver WF faktisk med slike "rundkjøringer", if so, henger det sammen med tåkehavet på Tåkemoen i dag?

Attachments

• WFI.jpg
    WFI.jpg
    99.9 KB · Views: 733
  • WFII.jpg
    WFII.jpg
    104.7 KB · Views: 731
Re: WF på heisatur (Flight Radar)

Var heftig tåke på OSL tidligere, flere som gikk til RYG og TRF. De fleste lå i holding eller fløy litt her og der en stund, da sikten var nede i ca 200-300m ifølge Aeroweather.

Re: Vintervær-tråden (2015/16)

OSL har vært CFMU blokkert for alle som ikke har ILS CAT II og III store deler av dagen, og det ser ut som de måtte holde på den lenge.
Det var også en del selskaper som hadde MIN RVR 300 og 400 i dag, så de endte stort sett med å diverte.

Ikke helt vinter, men tåke på AMS i dag, en herlig miks av kanselleringer og forsinkelser pågang.

Og det var mye tåke i går også. Flere avganger til/fra London var kraftig forsinket eller innstilt i går.

Ikke helt vinter, men tåke på AMS i dag, en herlig miks av kanselleringer og forsinkelser pågang.

Jeg er i Amsterdam sentrum. Her ser været likt ut som i går, noe som i så fall betyr at jeg blir enda mer solbrent i dag.

Satser på at fly er i rute igjen til i kveld!

-eggs

Full graut på tåkemoen nå, men det påvirker ikke trafikken (foreløpig ).

Tåke på OSL i dag også eller bare mye trafikk? Ser ut som det meste sørfra gjør en strafferunde over enten Vestfold eller Østfold før de fortsetter på vei inn mot OSL

Norwegianfly måtte snu like før landing på TOS 21/11

Så på nettavisen nå, at et Norwegian fly fra LPA til TOS måtte snu like før landing. Pga glatt rullebane og uvær i Tromsø.

Det sikler over Trondheim nå.

Status
Not open for further replies.
Back