Vinnaren under november

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
Helsingfors-Vanda flygplats stärker sin ställning som Europas tredje största gateway till Asien. Det visar finska luftfartstyrelsen Finavias statistik för november.

Största enskilda ökningen redovisar Bangkok, med +45,4 procent under november i år jämfört med förra året.

http://www.boarding.no/art.asp?id=24484

Originally posted by TG923

Helsingfors-Vanda flygplats stärker sin ställning som Europas tredje största gateway till Asien. Det visar finska luftfartstyrelsen Finavias statistik för november.

Dette er med sikkerhed ikke en korrekt statement - Helsinki-Vanda er langt fra den tredje største gateway til Asien. Jeg skulle mene at lufthavne som LHR, FRA, AMS, CDG, FCO, MXP, MUC, ZRH ligger langt foran HEL - så vidt jeg ved har også CPH flere rejsende til Asien end HEL.

Tror nok du har rett. Ikke har jeg tenkt å bidra til økningen der borte heller, har to bestillinger til BKK via CPH i 2007...

Å reise til Bangkok via HEL var en fornøyelse. Har dog ikke forsøkt CPH siden det både var dyrere og tok lengre tid.

Mulig at tallene ikke stemmer helt, men Finnair har helt klart gjort noe riktig med sin Asia-satsing :D

Back