Ving med direktefly til Alanya-Gazipasa

Google sier: 125km, 2h21m fra AYT til Alanya.
Hpkris' regnestykke tilsier forøvrig 1:30 i tilfelle noen misset det.

Bussturen tar i utgangspunktet ca. to timer. Noen selskaper velger å legge inn et stopp halvveis på turen (Side), noe som gir en totaltid på nærmere tre timer.

Google sier: 125km, 2h21m fra AYT til Alanya.
Hpkris' regnestykke tilsier forøvrig 1:30 i tilfelle noen misset det.

Ikke bare regnestykket,men har kjørt mellom de byene altfor mange ganger. Men vet at man kan være uheldig å få en buss som kjører innom Side og da kan det ta opptill 3 timer. Men normalt sett skal jo bussen gå rett til Alanya.

Nå er veien fra Antalya og nedover rimelig bra, så at man kan kjøre 125km på 1,5 timer er jo ikke noe problem.

PS, Sarpsborg-Gardermoen 127km, ca 1,5timer med bil.

Ikke bare regnestykket,men har kjørt mellom de byene altfor mange ganger. Men vet at man kan være uheldig å få en buss som kjører innom Side og da kan det ta opptill 3 timer. Men normalt sett skal jo bussen gå rett til Alanya.

Nå er veien fra Antalya og nedover rimelig bra, så at man kan kjøre 125km på 1,5 timer er jo ikke noe problem.

PS, Sarpsborg-Gardermoen 127km, ca 1,5timer med bil.

Ikke for å på noen som helst måte å skryte av norske veier, men veien mellom Antalya og Alanya har masse trafikk, 3 millioner lyskryss og har generelt dårligere geometrisk standard samt at trafikken går ofte sakte. Jeg har alltid brukt opp mot 3 timer, da inkludert et stopp på veien på rundt 30 min.

Ikke for å på noen som helst måte å skryte av norske veier, men veien mellom Antalya og Alanya har masse trafikk, 3 millioner lyskryss og har generelt dårligere geometrisk standard samt at trafikken går ofte sakte. Jeg har alltid brukt opp mot 3 timer, da inkludert et stopp på veien på rundt 30 min.

Men som sagt kommer litt ann på om du kjører bil med privat sjafør eller charterbuss. Nå er det veldig mange som ikke tar charter , men som bor der nede og bruker privat transport. Men nå har vi vel spora av totalt i denne tråden trur jeg, men for de som bor rundt Alanya området er jo GZP midt i blinken.

Men som sagt kommer litt ann på om du kjører bil med privat sjafør eller charterbuss. Nå er det veldig mange som ikke tar charter , men som bor der nede og bruker privat transport. Men nå har vi vel spora av totalt i denne tråden trur jeg, men for de som bor rundt Alanya området er jo GZP midt i blinken.
Har leilighet i Oba 3 km øst for Alanya og med bestilt Transfer går det ca 2 timer, utrolig mange lyskryss. Tiden er selvsagt avhengig av flere droppoff dersom det er flere som er med. Landet på GZP på søndag, i leiligheten etter 30 min!

På wiki så star det at SAS skal fly charter til GZP fra TRD. Stemmer det? Finner ingen andre kilder på det....

SK7919 GOT-GZP gikk til AYT istedet i dag. Noen som vet hvorfor? WF, fly i rute oppgir ingen grunn....

Back