• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ville KSEA vært bra for Norwegian når 787 er på vingene?

FlyboyKarsten

ScanFlyer Gold
Ville KSEA vært bra for Norwegian når 787 er på vingene?

Ville KSEA vært bra for Norwegian når 787 er på vingene.? SAS hadde den ruten noen år, og den gikk det jo bra med helt til slutten da de tok og la den ned. Derfor lurer jeg på om det hadde vært noe for Norwegian når 787 er igang, enten til og fra OSL eller CPH. Jeg vet ikke om det er så bra ruten men jeg trodde det, noen vet vel mer om det enn meg så derfor spør jeg dere.

Re: Ville KSEA vært bra for Norwegian når 787 er på vingene?

SAS "hadde" Seattle ruten i litt mer enn "noen år" de startet som første europeiske flyselskap og første flyselskap til å fly nonstop til Seattle i 1996 og fløy den til 2008 - så i litt mere enn 40 år. Etter at SAS la ned har Icelandair gjort det meget gost og Lufthansa gjør det faktisk meget godt - selv om enkelte her på forumet tror at LH kun flyr til Billings Montana. BA gjør det også godt i Seattle med 10 ruter i uken om sommeren - hvorav 7 med 747-400 - når BA startet delte de Seattle og Vancouver - dvs. de fløy LHR-SEA-YVR-SEA-LHR - var vel nede under 30 minutter flytid fra Vancouver til Seattle - en av de kortere 747 rutene. Men jeg vet ikke om Seattle vil bli en god rute for Norwegian - de må i det minste klare å tilby Internett sjekkinn når de flyr inntil en verdens største eCommerce hovedsteder.

SAS la vel sannsynlegvis ned ruta fordi dei ikkje fekk den til å gå rundt? Men spennande å sjå om dette er ein av rutene som Norwegian har tenkt å prøve seg på.

Hadde forøvrig eit par venner som fløy CPH - SEA t/r i februar 2009, og då var det visst meget dårleg belegg. Men det er jo klart at det er jo litt tynt grunnlag å konkludere på :)

Men jeg vet ikke om Seattle vil bli en god rute for Norwegian - de må i det minste klare å tilby Internett sjekkinn når de flyr inntil en verdens største eCommerce hovedsteder.

Og skikkelig businessklasse/-seter er vel også et must for å dra litt penger fra en del SEA-kunder? (BA/LH flyr vel høyt på alle forretningsreisende der)

Var et af SAS' problemer ikke at de store kunder krævede daglige afgange for at indgå lukrative aftaler. DY kommer vil næppe til at trafikere deres IC-ruter dagligt.

Desuden vil det også kræve business class for at få disse aftaler. Cargo er vel også en vigtig del af indtægterne på dette marked - noget som DY vel ikke hr gjort sig så meget i. Det kan være omkostningsfuldt at indgå de rigtige aftaler omkring dette.

Lyder ikke som en oplagt DY-rute.

Det forstår jeg. Takker for svar slik jeg nå vet litt mer om hvorfor dem ikke lanserer ruter over dammen til Seattle, eller ikke så jeg er fornøyd. Takker igjen.

Back